Onstnapte TBSer opgepakt na moord

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Wat een stoute tbs er

Hij zal wel zoon geitenwollensok hebben belooft dat die niks zal doen

Jaen dan mag je zo maar ff weg

mooi land dit
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Harro schreef:Kevin, pas op: een aantal mensen vertalen "we kunnen echter ook menselijke manieren vinden om tot een gezonde oplossing te komen voor zowel samenleving als misdadiger" als "in de watten leggen" met een "kussentje en een pilletje".
Heb je inderdaad helemaal gelijk in en zoals je begrijpt heb ik nou juist deze 'definitieve oplossing' niet voor ogen.

Historisch voorbeeldje:
Op 16 juli 1941 schreef SS-Sturmbannführer Rolf-Heinz Höppner, het hoofd van de SD in Poznan (Polen), een brief aan Eichmann met de volgende inhoud:

Deze winter bestaat het gevaar dat de joden niet langer allemaal kunnen worden gevoed. Er moet ernstig over worden nagedacht of het niet de meest humane oplossing is om die joden die niet in staat zijn te werken door het één of andere snelwerkende preparaat af te maken. Dat zou aangenamer zijn dan ze te laten verhongeren…
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Zal deze tbs er ook het hok van de poema hebben open gezet
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

bertjan schreef:Zal deze tbs er ook het hok van de poema hebben open gezet
Hahaha :lol:

p.s. de discussie's waar Harro aan deelneemt zijn ook altijd wel leuk om te lezen :P
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Mag het iets serieuzer? We hebben het hier over een moord.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Laten we hopen dat deze man dan voor de rest van zijn leven het licht door de tralies ziet.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Dat hoop ik ook.

En ik hoop ook dat ze voor bestaande TBS'ers iets bedenken. Bijvoorbeeld een zendertje ofzo, en een begeleider met een wapen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Proos schreef:Dat hoop ik ook.

En ik hoop ook dat ze voor bestaande TBS'ers iets bedenken. Bijvoorbeeld een zendertje ofzo, en een begeleider met een wapen.
Zo'n zender, dat wanner hij 10 meter van zijn begeleider vandaan raakt er een grote stroomstoot door zijn lichaam jaagt :!:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Precies. Wat mij betreft komen ze niet meer buiten. Maar dat is iets anders dan afschieten.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Proos schreef:En ik hoop ook dat ze voor bestaande TBS'ers iets bedenken. Bijvoorbeeld een zendertje ofzo, en een begeleider met een wapen.
Dat zendertje is inderdaad een goed idee. Het is gewoon beschikbaar en wordt zelfs al ingezet door justitie. Eigenlijk vreemd dat ze dit blijkbaar toch nog niet gebruiken bij TBS-ers met verlof.

Een begeleider met een wapen zal minder nut hebben op een druk spoorwegstation waar deze TBS-er ontsnapt is.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik denk dat het weinig uitmaakt of je iemand nu met het openbaarvervoer laat gaan of met een busje, als er niet iemand bij is die kan ingrijpen. Een busje is ook een potentieel moordwapen. Ik pleit voor een begeleider én dan geen mevrouwtje van 55 kilo natuurlijk.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ik pleit ervoor dat familie hem opzoekt in de gevangenis en ze hem niet meer buiten laten. Dit soort bewakers kosten namelijk ook weer veel geld.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Vergeet niet dat het om mensen gaat die uiteindelijk weer in de maatschappij moeten terugkeren. Wellicht dat je die selectie moet verzwaren, maar als je eenmaal die keuze maakt kun je er niet omheen dat ze ook een keer naar buiten zullen gaan. Vraag je overigens ook maar eens af wat een behandeling sowieso kost.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Hauptmann
Lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 29 aug 2004, 18:51
Contacteer:

Bericht door Hauptmann »

Ik vraag me af of iedereen wel altijd in de maatschappij moet terugkeren. Ik vind dat de matschappij beschermd moet worden tegen bepaalde misdadigers en ze helemaal niet meer naar buiten moeten.
Gebruikersavatar
Jeroen2
Lid
Berichten: 587
Lid geworden op: 14 nov 2004, 12:18
Locatie: Mechelen, België

Bericht door Jeroen2 »

ok, en wat is nu een TBS'er?
Plaats reactie