Onstnapte TBSer opgepakt na moord

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Jeeper704 schreef:
779 schreef:Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en leven we in de 21ste eeuw... doodstraf?? Wil jij al die spuitjes toedienen dan? Waarom ben je dan voor de doodstraf enzo dan?
Als jij iemand in jouw familie hebt die vermoord is geweest, dan zal je wel anders praten.
Ik ben het spuugzat om te moeten horen hoe die arme criminelen een tweede kans verdienen en dan heb ik het over verkrachters, pedofielen en moordenaars NIET over de rest.

Nogmaals: hebben hun slachtoffers tweede kansen? .... de verkrachte vrouw bv denk je dat dat over gaat? ...... de misbruikte minderjarige? denk je dat hij/zij dit zomaar kan vergeten ..... om maar te zwijgen van mensen die koudweg door die beesten vermoord zijn ..... waar zijn hun kansen????
Denk je nou echt dat het een oplossing biedt om alle zware criminelen maar om te brengen? Wat is een zware crimineel eigenlijk? De meeste moordenaars e.d. zijn zwaar psychisch gestoord... en het klinkt misschien raar, maar je kan er dan niet veel aan doen dat je dat soort gedrag vertoond... en je moet er even aan denken dat 1 op de 4 Nederlanders last heeft van een psychiatrische stoornis, niet allemaal even erg, maar moet dus een kwart van de bevolking dan maar afgeknalt worden? Misschien hoor jij der wel bij...
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Harro schreef:Ter informatie: vandaag is het spoeddebat in de kamer en veel partijen, waaronder regeringspartij VVD, hebben aangegeven een motie tot aftreden te overwegen en dat hun standpunt afhangt van Donner's verweer tijdens het debat (bron: RADIO 1)

Dus is de uitspraak van Roel te rechtvaardigen: dit kan Donner zijn kop kosten ivm ministeriële verantwoordelijkheid.
Waarom vind jij dan dat het Donner zijn schuld is?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Zeg ik dat het Donner zijn schuld is? Waar zeg ik dat dan? Ik krijg zo wel een indruk van de manier waarop jij berichten leest en een eigen interpretatie geeft :mrgreen:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

779 schreef: Denk je nou echt dat het een oplossing biedt om alle zware criminelen maar om te brengen? Wat is een zware crimineel eigenlijk? De meeste moordenaars e.d. zijn zwaar psychisch gestoord... en het klinkt misschien raar, maar je kan er dan niet veel aan doen dat je dat soort gedrag vertoond... en je moet er even aan denken dat 1 op de 4 Nederlanders last heeft van een psychiatrische stoornis, niet allemaal even erg, maar moet dus een kwart van de bevolking dan maar afgeknalt worden? Misschien hoor jij der wel bij...
Hoor jij eigenlijk jezelf wel bezig?????
Jij zegt dus van "ok, ze zijn gestoord, dus laat ze maar doen, laat ze maar mensen hun leven kapotmaken, want ze zijn "maar" ziek.". :shock: :shock:
Volgens jou verdienen de slachtoffers dus wat ze is overkomen, want je zegt dat de psychisch gestoorde moordenaar "er niks kan aan doen"???? :shock: :shock:

Er zijn verschillende psychische stoornissen, en ik heb het wel degelijk over moorddadige stoornissen en daarnaast degene die wel normaal is (niet iedere moordenaar is gestoord, hoor).

En laat uw laatste opmerking in 't vervolg maar weg, ok? Of ben je ook zo eentje die, als ie niet gelijk krijgt, direct met modder gaat gooien?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jeeper704 schreef: Als jij iemand in jouw familie hebt die vermoord is geweest, dan zal je wel anders praten.
Absoluut, maar dan ben ik zo emotioneel betrokken dat ik hierover niet meer objectief kan oordelen.
Jeeper704 schreef:Ik ben het spuugzat om te moeten horen hoe die arme criminelen een tweede kans verdienen en dan heb ik het over verkrachters, pedofielen en moordenaars NIET over de rest.
Verkrachting is een misdrijf dat nogal geregeld voorkomt, we kunnen echt niet alle verkrachters levenslang opsluiten. Pedofilie komt ook meer voor dan dat we misschien denken en heel veel pedofielen zullen zich door medicijngebruik en psychische hulp goed kunnen beheersen. Moordenaars hebben allemaal een andere achtergrond en reden tot moorden gehad en kunnen niet allemaal dezelfde straf krijgen.

Alleen seriemoordenaars, serieverkrachters en pedofielen die in herhaling vallen verdienen wat mij betreft levenslang.
Jeeper704 schreef:Nogmaals: hebben hun slachtoffers tweede kansen? .... de verkrachte vrouw bv denk je dat dat over gaat? ...... de misbruikte minderjarige? denk je dat hij/zij dit zomaar kan vergeten ..... om maar te zwijgen van mensen die koudweg door die beesten vermoord zijn ..... waar zijn hun kansen????
Die kansen worden noch groter, noch kleiner als we de misdadigers 'opruimen'. Wraak en gerechtigheid gaan bovendien niet samen.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

KevinP schreef:
Jeeper704 schreef:Nogmaals: hebben hun slachtoffers tweede kansen? .... de verkrachte vrouw bv denk je dat dat over gaat? ...... de misbruikte minderjarige? denk je dat hij/zij dit zomaar kan vergeten ..... om maar te zwijgen van mensen die koudweg door die beesten vermoord zijn ..... waar zijn hun kansen????
Die kansen worden noch groter, noch kleiner als we de misdadigers 'opruimen'. Wraak en gerechtigheid gaan bovendien niet samen.
Teveel gaat de aandacht naar de dader en jammer genoeg blijven de achterblijvers veelal in de kou staan.
Justitie - in gelijk welk land - wordt weggelachen door zulke types, weet je. Men zou best wel eens strenger mogen optreden.
Ik weet waar ik over praat, maar ga hier niet over uitweiden wegens te persoonlijk.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kevin, als ze niet in herhaling vallen zijn het geen seriemoordenaars en serieverkrachters. Maar ik ben het met je eens.

Overigens ben ik het met Bob eens op de meeste punten, behalve waar het zijn interpretatie van het begrip "kunnen" betreft. Gezien de sfeer in de politiek, dat ze het een beetje gehad hebben met Donner, kan het hem inderdaad zijn kop kosten. Simpelweg omdat een minister bij dit soort zaken ministeriële verantwoordelijkheid heeft voor het falen van zijn departement of in dit geval, mensen uit het justitiële apparaat. Dit is een gegeven dat los staat van mijn persoonlijk opvatting over Donner en zijn al dan niet persoonlijk falen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Harro schreef:Kevin, als ze niet in herhaling vallen zijn het geen serie[u/]moordenaars en serieverkrachters.

Begrijp ik. De toevoeging 'die in herhaling vallen' was bestemd voor de pedofielen. Seriepedofielen heb ik namelijk nog nooit van gehoord. :)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Jeeper704 schreef:Teveel gaat de aandacht naar de dader en jammer genoeg blijven de achterblijvers veelal in de kou staan.
Justitie - in gelijk welk land - wordt weggelachen door zulke types, weet je. Men zou best wel eens strenger mogen optreden.
Absoluut, de slachtoffers/nabestaanden verdienen meer nazorg en men mag zeker strenger optreden tegen zware misdadigers. Strenger optreden kan echter ook zonder te vervallen in de doodstraf.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Als begrip niet, maar die term zou van toepassing zijn op pedofielen die zich herhaaldelijk aan kinderen vergrijpen. Hoewel ze dan serieaanrander cq. serieverkrachter van kinderen zijn. Pedofiel an sich is geen kwalificatie voor een misdaad. Zoals jij al schreef: omdat veel (de meeste) pedofielen door medicijnen nooit tot een daad overgaan, maar ook (ter aanvulling) omdat veel pedofielen op een onschuldiger niveau blijven. Maar dit alles zwaar off-topic.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

KevinP schreef:Absoluut, de slachtoffers/nabestaanden verdienen meer nazorg en men mag zeker strenger optreden tegen zware misdadigers. Strenger optreden kan echter ook zonder te vervallen in de doodstraf.
In een aantal gevallen is de doodstraf wel van toepassing.
Een seriemoordenaar met 8 of meer vrouwen op z'n activa bijvoorbeeld.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Je kan het wel willen die doodstraf, maar is toch in strijd met de Nederlandse grondwet... en ik zie gewoon niet wat je daarmee oplost? En ik ben het er ook mee-eens dat het TBS - beleid van alle kanten lekt.. als de instelling zegt dat het op dit moment niet mogelijk is dat die patient met verlof kan en een rechter dat wel toezegt... hoe kan zo'n idiote rechter die waarschijnlijk het woord TBS niet eens kent zoiets toezeggen? De politiek kan beter een motie van wantrouwen tegen die rechter indienen... Zo kan ik ook een stelling de strijd ingooien:

Die rechter is medeplichtig aan moord.

Uitleg: Die rechter gooide de adviezen van de TBS instelling in de vuilnisbak.

779
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Jeeper704 schreef:In een aantal gevallen is de doodstraf wel van toepassing. Een seriemoordenaar met 8 of meer vrouwen op z'n activa bijvoorbeeld.
En als het er nou zeven zijn? Of als het zeven vrouwen en een man zijn? Wat stel je daar nou voor norm? :roll:
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Jeeper704 schreef:
KevinP schreef:Absoluut, de slachtoffers/nabestaanden verdienen meer nazorg en men mag zeker strenger optreden tegen zware misdadigers. Strenger optreden kan echter ook zonder te vervallen in de doodstraf.
In een aantal gevallen is de doodstraf wel van toepassing.
Een seriemoordenaar met 8 of meer vrouwen op z'n activa bijvoorbeeld.
Van toepassing? Hoe kom je derbij? In welk land leef je? Irak ofzo? In Nederland is geen doodstraf van toepassing, kennen wij hier niet!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Een idiote rechter die het woord TBS niet kent. Waar vinden we die?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie