russische militaria

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
tomNL
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 16 okt 2003, 23:02

russische militaria

Bericht door tomNL »

hoi allemaal,

vroeg me af of iemand hier ook eigenlijk russische militaria verzamelt. Toen ik vorige week in tjechie was zag ik een mooie militaire gesp liggen met russische ster die dus meteen verkocht was. (voor maar 5 pleuros 8) )

Groeten, Tom
Verzamelaar
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Bedoel je WWII russisch of naoorlogs?.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Russische militaria wordt door sommige mensen wel verzameld maar niet zo heel veel.

Wil je bijv. Russisch WO2 verzamelen dan moet je van zeer goede huise komen. Alles uit die tijd is daarna gewoon doorgedragen en nieuw aangemaakt waardoor het heel moeilijk is te onderscheiden wat echt uit die tijd is en wat niet.

Doordat weinig mensen het verzamelen is de prijs echter nog wel aantrekkelijk. Naoorlogse Russische militaria is in gigantische hoeveelheden (voor de val van de muur was het spul stukken zeldzamer)te vinden en daardoor zeer goedkoop. Ik zou bijna willen zeggen dat 5 Euro voor zo'n riem als je beschrijfd al duur is.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ben het niet helemaal met je eens.
Zoals je zelf al zegt is WWII russisch moeilijk te onderscheiden van dat van na de oorlog spul, er zijn dus ook zeer weinig WWII gedateerde spullen te vinden omdat men alles doordroeg.
Een verzamelvriend van mij verzameld dus Russisch WWII, er zij er inderdaad weinig maar met hem ken ik er nog een paar, deze verzamelaars zijn dan ook bereid voor gedateerd WWII russisch goede prijzen te betalen.
Dus is deze riem naoorlogs, ja dan is 5 euro misschien te veel maar gaat het om een originele WWII russische riem dan is het een koopje.
Is deze riem niet gedateerd dan wordt het moeilijk te bepalen of het om een WWII item gaat of niet, je zou dan een gelouterde verzamelaar van russisch moeten raadplegen.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Russische militaria

Bericht door asjemenou »

Een oude topic zo te zien maar om wat voor riem gaat het precies? Er bestaan Russiche WOII riemen met een Sovjet ster er op.
Is Russische WOII militaria makkelijk te vinden?! In Nederland niet. Het wordt naar mijn idee zelfs ondergewaardeerd. Ik zelf verzamel nu zo'n 2 jaar Russisch WOII. Ik heb het meeste via Internet van buitenlanders gekocht.
Het klopt dat veel Russische WOII uitrusting is doorgebruikt of zelfs aangepast. Net als bij andere WOII militaria moet je goed opletten want met Russisch wordt ook gesjoemeld.
Een voorbeeld; Een perfect uitziende Russische WOII helm vind je niet zo makkelijk. Deze is zelfs moeilijker te vinden dan een Duitse WOII helm. Om de meeste "Russische WOII helmen" op Ebay en Marktplaats moet ik dan ook lachen. Maar... Russisch WOII verzamelen is zeer zeker de moeite waard.
Plaats reactie