Eetblik

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Eetblik

Bericht door n2 »

Dan heb ik hier ook nog een eetblik.
Deze is gekocht als zijnde wo2, maar ik vertouw het niet zo.
Weet iemand het?

http://img122.echo.cx/my.php?image=ketel1vl.jpg
http://img122.echo.cx/my.php?image=ketel23ib.jpg
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Mits ongemarkeerd zijn die dingen volgens mij Bundeswehr.. zelf heb ik er zo een ook eens gekocht :|
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

Tja, niets te herkennen, maar heb er nog 1 die is wel wo2 en is ook niet gestempelt..
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Als ie niet gemarkeerd is, hoe weet je dan of ie WO II is? :?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

De persoon van wie ik hem heb zei dat, en die heeft er verstand van en zal mij niet bedonderen:)
Gebruikersavatar
GliderRider
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 apr 2005, 13:35
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

De markeringen bij mij staan op de ketel zelf bij de hengseloogjes aan weerszijde van het blik. En op het hengsel van de deksel ter hoogste van de twee opstaande randjes. Ook zou je eens onder het keteltje kunnen kijken, ik heb wel eens Bundeswehrketeltjes gezien waar onderin een uitsparing zat voor het lipje van de beugel en waarvan de hengeloogjes van kleine blokjes voorzien waren. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Afbeelding
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Als hij je niet zal bedonderen waarom vertrouw je het dan niet :S
n2
Lid
Berichten: 883
Lid geworden op: 01 mar 2005, 12:57

Bericht door n2 »

k98s schreef:Als hij je niet zal bedonderen waarom vertrouw je het dan niet :S
Ik zei dat ik 2 keteltjes heb, 1 orginele dus en 1 uit een rommelwinkel (die van de foto)
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ah zo. Nouja, ik meen ook dat ze normaal gesproken gestempeld zijn. Die langere modellen zie je wel oznder stempel iig.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

de wo2 modellen zijn te herkennen aan de 2"nageltjes" waar een stukje inzit waar de hanger aanhangt, na de oorlogs werden ze er op gelast zonder nageltjes :wink:
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Klopt niet, want heb ooit een party na oorlogse blikken gekocht, en daar waren ook geniten bij dus... En die waren ook nog s na oorlogs gedateerd.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Jah precies.. waar heb je die info vandaan sander? ik twijfelde er ook al aan..
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

ik heb het zelf ondervonden, maar ik geloof jullie best! Wat je ischien meer kan helpen is dat die van WO2 zwaarder zijn
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja maar als je geen vergelijking hebt... kan je dan een gewicht benoemen misschien? En dat van een naoorlogse?
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
k98s
Lid
Berichten: 497
Lid geworden op: 13 apr 2005, 16:38

Bericht door k98s »

Ik denk niet dat dat een oplossing van het gewicht is. Er zijn zoveel verschillende makers en in aluminium/staal zit ook verschil van gewicht.
Plaats reactie