Nieuws Leraar neergeschoten door leerling

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Nieuws Leraar neergeschoten door leerling

Bericht door Martijn »

Proos schreef:Let op, alvorens te posten in dit onderwerp bent u verplicht de volgende informatie te bestuderen. Kunt u zich daar niet aan houden dan wordt u verzocht aan deze thread geen bijdragen te leveren. Doet u dit toch wordt het bericht gewist en krijgt u een topicverbod. Bij overtreding van het topicverbod wordt u voor minimaal 24 uur verwijderd van dit forum.

Proos.
---- tot zover de edit van Proos ----

Ik schrok nogal van het nieuws vandaag:
AMSTERDAM - Bij een schietpartij op het Stevin College (onderdeel van het Terra College) aan de Berensteinlaan in Den Haag is een leraar in zijn hoofd geschoten. De leraar is met ernstige verwondingen overgebracht naar het ziekenhuis.

Volgens omstanders zou een geschorste leerling verhaal zijn gaan halen bij de docent. Alle leerlingen zijn naar buiten gestuurd.

Volgens meerdere leerlingen is het slachtoffer biologieleraar en tevens onderdirecteur H. van Wieren. Twee meisjes van 16 verklaarden dat ze een knal hoorden en dat ze vervolgens de docent op de grond zagen liggen met een grote plas bloed rond zijn hoofd.

Het schietincident gebeurde rond 13.30 uur in de vmbo-afdeling van het Stevin College. De dader is nog niet aangehouden. Agenten met speurhonden zijn in de omgeving begonnen met een grootscheepse zoekactie.

Minister

Minister Van der Hoeven van Onderwijs noemt het schietincident 'afgrijselijk'. Dat heeft ze dinsdag via haar woordvoerder laten weten.

De minister is momenteel op werkbezoek in China. "Dat jonge mensen menen met een wapen problemen te kunnen oplossen", zei ze verder in haar eerste reactie. Van der Hoeven zei zo snel mogelijk op de hoogte te willen worden gesteld van feiten en achtergronden van de schietpartij.

Afschuw

De Algemene Onderwijsbond (AOb) noemt het schietincident op het Stevin College in Den Haag vreselijk. Volgens een woordvoerder van de bond is het de eerste keer in Nederland dat een leerling een leraar neerschiet. "Dit is helaas niet tegen te houden. Het gebeurt binnen de maatschappij, dus ook binnen de school."

Uit een onderzoek naar agressie in het onderwijs, dat de bond vorig jaar liet uitvoeren, bleek niet dat geweld op scholen echt toeneemt. Wel werd duidelijk dat buitensporig geweld weinig voorkomt.
Bron http://www.nu.nl

Ik hoop niet dat we meer van deze Amerikaanse toestanden krijgen. Bericht is nogal verontrustend. Ik blijf het nieuws even volgen.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

:/

Ik ben even stil van....
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Tessa85
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 07 jan 2004, 19:41
Locatie: Woudrichem

Bericht door Tessa85 »

Hoe komt iemand die op een middelbare school zit aan een wapen vraag ik me af? Mijn vriend schiet bij een schietvereniging sinds kort en daar wordt alles echt super streng gecontroleerd.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik hoorde t ook al op t nieuws.. en net zag ik het nog eens op 't nieuws..
dat berichtje (bovenstaande) is niet helemaal waar. De leraar is neergeschoten midden in de bomvolle kantine terwijl er overal camera's hingen. En vorig jaar ofzo is er in Vechel (in Noord-B.) ook een flinke schietpartij geweest op een school.

Jammer, dat mensen het zo ver laten komen.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

De leraar is overleden :frownno:

De idioot die dit op zijn geweten heeft is inmiddels ingesloten, hij zou "heel veel spijt" hebben.

Dat zal wel :r

Ik denk niet dat hij spijt heeft, alleen voor zichzelf, maar niet voor het slachtoffer.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Hij is wel "slim" geweest om zich zelf te melden bij de politie.

Als ik die verhalen in de krant lees vandaag dan vind ik het verhaal alleen maar triester worden.

Een stukje uit het verhaal van een vriend van het slachtoffer. (Er staat maar een stukje op de site van het Eindhovensdagblad.
'Natuurlijk ken ik hem. Hij is mijn beste vriend. Als ik hem niet had beetgepakt en weggetrokken, had hij ook een andere leraar neergeschoten. Dat weet ik zeker.' De 16-jarige jongen die een half uur na de moordaanslag op conrector Hans van Wieren nerveus heen en weer loopt bij de tramhalte even verderop, lijkt zich nog nauwelijks te realiseren wat zich voor zijn ogen in de schoolkantine heeft afgespeeld. 'Nee, tegenhouden kon ik hem niet. Ik was net zo verrast als de rest toen hij met veel kabaal kwam binnengestormd. Mijn vriend liep recht op meneer Van Wieren af en schoot hem van twee meter afstand zo in zijn hoofd. Daarna wilde hij een andere leraar neerknallen, maar die dook snel weg achter een pilaar. Wat er in de seconden daarna is gebeurd, weet ik niet. Iedereen begon te gillen en er brak een enorme paniek uit.'.
Hij vertelt verder nog dat hij niet bang was, omdat vrienden elkaar niet neerschieten. Benieuwd naar het gevolg van dit drama.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dit is o.a. de reden waarom in Nederland je voor een bijna elk wapen dat je wilt hebben een vergunning moet hebben. En sommige alleen mag hebben als deze in de lengte doormiddel is gesneden.

Helaas kun je nog steeds heel gemakkelijk illegaal aan een wapen komen.

Ik hoop niet dat deze persoon op een schietvereniging zat. Dit brengt dan de naam van mijn sport enstige schade toe.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

weer zon achterstands school
Starting up again
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Hoe dat een achterstands school? Heb je daar dan de meeste kans op een kogel? Op ieder school heb je evenveel kans. Je moet alleen de juiste gek tegen komen.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

valt wel mee op achterstand scholen zijn de jongeren een ander milieu gewend dus gedragen ze zich anders en van dat ie spijt had jaja dat geloof ik nie
Starting up again
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Een zeer betreurenswaardige gebeurtenis.
Een trieste ontwikkeling in onze maatschappij.

(Overigens wordt dit topic verplaatst naar WO2 Actueel, alwaar het thuishoort)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ja...meestal maak ik grappen....
maar nu is mij het lachen ontnomen.
hoe onthutsend dat precies de mensen die iemand iets willen bijbrengen het slachtoffer worden van alle angsten en frustraties van een persoon.
.....
echte humor is een lach in een traan volgens charlie chaplin
....
misschien is het een idee om meer pilaren te bouwen om achter weg te kunnen duiken?
:)
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Maximus
Lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mar 2003, 01:46

Bericht door Maximus »

Leerlingen nemen het op voor Murat




DEN HAAG - Enkele tientallen leerlingen staan donderdagochtend voor het Terra College aan de Beresteinlaan en nemen het massaal op voor Murat. Ze hebben op een autoraam een groot papier geplakt waarop staat 'Murat we love you'. Ook roepen ze: 'Wij willen Murat' en 'We love you Murat'. Om hun leuzen bij te staan, slaan ze op auto's.

Ze zijn erg boos dat Murat zo slecht wordt afgeschilderd. Volgens hen heeft Van Wieren het zelf uitgelokt. "Elke pauze sprak Van Wieren hem aan. Murat heeft op alle manieren geprobeerd om zijn problemen op te lossen, maar iedereen heeft een grens", zegt een van hen.

De scholieren zijn van plan om vrijdag tijdens de herdenkingsdienst op de school grote foto's van Murat mee te nemen. "Hij was onze man en deed geen vlieg kwaad." Volgens de leerlingen was dit de enige optie voor Murat. "Als hij van school af zou gaan, zou hij al zijn vrienden achterlaten. We hopen dat hij snel weer vrij komt."

Afbeelding
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Wat een mentaliteit :r.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Op die foto ziet ge inderdaad de standaard leerling van die school......

-Het is toch normaal dat men doodgeschopt wordt in Venlo simpelweg omdat men een Marokaanse jongen vraagt voorzichtiger aan te doen omdat hij anders een bejaarde van de sokken rijdt,
-Het is toch normaal dat de ouders van de dader vervolgens verklaren dat hun zoon zijn eer verdedigde en wanneer de ander sterft dat de wil van Allah is,
-Het is toch normaal dat door allochtone jongeren op straat feest gevierd wordt nadat twwe vliegtuigen naar het WTC gebouw ingevlogen zijn,
-Het is toch normaal dat een probleem tussen een allochtone leerling en een leraar opgelost wordt doordat de leraar neergeknalt wordt,
-Het is toch normaal dat vervolgens een familielid van de dader verklaart dat wapens dragen normaal is binnen de Marokaanse gemeenschap en iets oplossen met geweld ook,
-Het is toch normaal dat een deel van de allochtone medestudenten vervolgens voor de moordenaar gaan demonsteren........
............ :cry: :mad:

Waar zijn we toch in God's naam mee bezig door keer op keer dit gedrag te accepteren? Durft nu niemand eens openlijk te zeggen dat het probleem volkomen bij de mentaliteit van de islamitische allochtonen ligt? Wat moet er nog allemaal gebeuren voordat we eindelijk onze ogen eens open doen?


Mat.
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Plaats reactie