Thema/ foto impressies uit je verzameling - deel 2

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

johan willaert schreef:
Mooyman schreef:Tsjonge, jonge, jonge :P , staan er nog vacatures bij jullie open? :wink: :lol: .
Yep, zelfs voor Nederlanders....

http://www.mil.be/jobs/index.asp?LAN=nl


Johan
Bedankt Johan, maar ik denk dat ze deze "ouwe l#l" niet kunnen gebruiken :wink: .
Met mijn 120 kilo en een conditie van niets haal ik het eind van de stormbaan niet meer :lol: .
Daarbij komt dat het reeds meer dan 15 jaar geleden is dat ik mijn groene kloffie voor het laatst aan had :) , heb nog niet zo lang geleden iemand blij gemaakt met mijn plunjebaal :) .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik heb een repro doosje voor die pillen. Het is het enige repro voorwerp dat ik in m'n vitrine heb liggen. :wink:

Grtn

David
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

johan willaert schreef:
Mooyman schreef:Tsjonge, jonge, jonge :P , staan er nog vacatures bij jullie open? :wink: :lol: .
Yep, zelfs voor Nederlanders....

http://www.mil.be/jobs/index.asp?LAN=nl


Johan
Vraagje Johan
Zijn er ook historici bij jullie in dienst die enkel en alleen soort van krijgsgeschiedenis geven aan de militairen? Doe jij zoiets of heb je ook nog andere functies? Heb me wel eens laten vertellen dat er historici werden aangeworven in het leger om dan uitstappen naar Waterloo enz te begeleiden, zelf zou ik dat ook wel zien zitten 8)
(Al heb ik maar een diploma Geschiedenis over 2 jaar, en misschien moet je bijkomende opleidingen doen?)
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

earlymb schreef:Ik heb een repro doosje voor die pillen. Het is het enige repro voorwerp dat ik in m'n vitrine heb liggen. :wink:

Grtn

David
Ze zijn idd zo zeldzaam dat ik ze zelfs niet terug vind in de GI Guide, maar wel op pagina 104 van Spearheading D-Day...

Johan
29th Let's Go!!!!!
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Tim schreef:Vraagje Johan
Zijn er ook historici bij jullie in dienst die enkel en alleen soort van krijgsgeschiedenis geven aan de militairen? Doe jij zoiets of heb je ook nog andere functies?
Ik werk als PR-Officer in een Militaire School....

Dit soort job is een Doorstroomfunctie en je moet eerst de nodige aantal jaren in Basisfuncties doorlopen (SectieCommandant, Onderrichter, PelotonsCommandant, enz...)

Als je natuurlijk wat interesse hebt in militaire geschiedenis helpt het wel...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

Johan echt een hele mooie foto. En wat een schitterende items :D

Hier mijn thema

11de Pantserdivisie

Afbeelding

Ik weet het. Het is nog niet zo gek veel, maar ik ben er wel blij mee. Alleen het groene stukje stof op de baret en de arm of service stripes heb ik zelf gemaakt. (is nog niet helemaal de kleur die ik zoek :P ) De rest is wel allemaal origineel.

Jan
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Hoi Jan,

Welk battalion heb je van de KSLI??

Jeroen
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Wow nice!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

jeroen1944 schreef:Hoi Jan,

Welk battalion heb je van de KSLI??

Jeroen
In de 11de pantserdivisie zat het 4de bataljon KSLI.

Jan
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Yes, i know, maar volgens mij heb je dan de rode stripes nodig en de rood met witte straatnamen. (Volgens de veteranen van de 4th KSLI)

mvg Jeroen
Gebruikersavatar
Jan
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 06 dec 2003, 12:59

Bericht door Jan »

jeroen1944 schreef:Yes, i know, maar volgens mij heb je dan de rode stripes nodig en de rood met witte straatnamen. (Volgens de veteranen van de 4th KSLI)

mvg Jeroen
Ooh bedoel je dat. Nee de straatnamen zijn van de Rifle Brigade en die hadden donkergroene arm of service stripes. De baret heeft verder niks met die emblemen te maken.
Ik zoek de rode emblemen met witte letters van de KSLI trouwens nog. Dus als je iets weet :)

Maar op de foto zie je van boven naar beneden.

Baret 4de bataljon KSLI
complete set 8ste motor bataljon The Rifle Brigade
2 verschillende modellen van de divisie emblemen
en links nog 2 baret emblemen van herefordshire en Royal Artillery

Jan
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

prachtig Jan! werkelijk waar!
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Motion Sickness Pills :shock:
Amai, da's wel een serieus mooie vondst (was weg, kon dus nu pas antwoorden).

Heb na m'n werk nog effe zitten rommelen, vond nog een krant met als opschrift "Hitler Wall Broken".
Effe ingekaderd nu. :lol:
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Jan schreef:
jeroen1944 schreef:Yes, i know, maar volgens mij heb je dan de rode stripes nodig en de rood met witte straatnamen. (Volgens de veteranen van de 4th KSLI)

mvg Jeroen
Ooh bedoel je dat. Nee de straatnamen zijn van de Rifle Brigade en die hadden donkergroene arm of service stripes. De baret heeft verder niks met die emblemen te maken.
Ik zoek de rode emblemen met witte letters van de KSLI trouwens nog. Dus als je iets weet :)

Maar op de foto zie je van boven naar beneden.

Baret 4de bataljon KSLI
complete set 8ste motor bataljon The Rifle Brigade
2 verschillende modellen van de divisie emblemen
en links nog 2 baret emblemen van herefordshire en Royal Artillery

Jan
Ik zoek de rode emblemen met witte letters van de KSLI trouwens nog. Dus als je iets weet

Die zoek ik dus ook nog!!!

Jeroen
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Foto impressie

Bericht door asjemenou »

Wat een spullen hebben we toch zo tezamen. Soms kan je je hobbies ook combineren was jullie dat wel eens opgevallen? Je kan van je verzamelobjecten namelijk ook schitterende foto's maken. Ik zelf doe dit al jaren. Uiteraard ook wat Russisch want dit zie ik veel te weinig hier. Sorry voor de schaduwpartijen om de medailles maar deze foto is dan ook niet zozeer bedoelt als een fotografisch hoogstandje. Zo heb ik het in m'n opleiding immers ook niet geleerd.
O ja, voor dat ik commentaar krijg. Ik weet dat sommig voorwerpen op de foto's geschiedkundig niet bij elkaar horen maar vanuit een fotografisch oogpunt bekeken is dit niet zo belangrijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie