Uitzetting van Antilianen!

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Maii
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jan 2005, 16:06

Uitzetting van Antilianen!

Bericht door Maii »

Proberen ze zo Nederland ''schoon'' te krijgen?
Door mensen (Antilianen) het land uit te sturen?

Waarom niet elk allchtoon met een strafblad of zonder werk?
(Niet dat ik er dan wel mee eens zou zijn.. )

Ik vind dit gewoon schandalig!
Elk mens die legaal in Nederland woont mag er NIET uitgeschopt (Om het maar effe zo te zeggen) worden. Voor welk reden dan ook!
En om extra geld te ''doneren'' betekent dit niet dat mijn mening over deze *regel veranderd!

Als deze *regel uitgevoerd word, doen zij ook hetzelfde met die Nederlanders die daar lekker op hun luie reet zitten van hun pensioen aan ''t genieten zijn!
Nouja, ik zou het dan wel doen.. :)

Wie zegt er nou wat over die Nederlandse jongeren met een Hakenkruis op hun lichaam getatoeerd?
Of dat ze nog op 30ste geld lenen van hun moeder, en geen ene reet doen.
Ja.. Altijd die allochtonen weer he?

En begrijp me niet verkeerd, ik heb totaal niks tegen niemand, welk kleur dan ook!
Laatst gewijzigd door Maii op 06 jun 2005, 20:36, 3 keer totaal gewijzigd.
το παρελθόν --> μέλλον

Makkelijkste dingen kunnen moeilijk zijn.
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Ik begrijp dat je het niet met het huidige beleid eens bent, maar probeer eens in één zin een duidelijke stelling neer te zetten waar over gediscussieerd kan worden. :)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik snap hem heel goed.
Persoonlijk heb ik er geen probleem mee als mensen met een andere nationaliteit, wanneer ze een strafbaar feit plegen worden uitgewezen naar het land van herkomst.
De antillen is denk ik een ander verhaal. In feite hebben we het hier over een deel van ons Koninkrijk. Als je dit doet dan kan je ook Friezen die in Amsterdam wonen (is maar een voorbeeld, waarmee ik niet de Friezen in een kwaad daglicht wil stellen hoor, ik vind Friezen hele aardige mensen) en een misdaad plegen terug naar Friesland sturen. Volgens mij streef je dan je doelstelling voorbij.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

LOL
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

HOHO, niet zo snel hier .. Dit is beslist geen grapje.

Hier komt de discussie op iets heel elementairs terecht, die we niet zomaar kunnen negeren.

De vraag is dus: Wat vinden we van het plan om jongeren van Antiliaanse komaf terug te sturen naar de Antillen als ze iets verkeerds doen ?

In mijn ogen moeten we dan dus denken aan het feit dat er hier wordt geselecteerd op afkomst en leeftijd. Is dat discriminatie ?
Daarnaast, het is al genoemd, de Antillen zijn onderdeel van ons koninkrijk. Betekent dat nog iets ?[/b]
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Uhm ik dacht dat ze alleen werden uitgezet na (ik geloof) drie maanden als ze geen werk hebben of opleiding volgen. Ik ben van mening dat dit volkomen terecht is, omdat wij ons niet zomaar kunnen vestigen op hun eiland.. Als er voor ons regels gelden die belachelijk zijn omdat we hetzelfde paspoort hebben kan Nederland dit ook doen.
Het is volgens mij zo dat er geen oorlog (of iets dergelijks)is in hun 'eigen land' zeg maar en ze komen hier anders maar alleen in Nederland om hun hand op te houden voor een uitkering.. sorry maar daar wil ik als belastingbetaler niet aan meewerken.. het is of werk hebben en zelf je eigen kost verdienen of een opleiding volgen of wegwezen uit dit land!

Maarja hiermee zal ik dus wel weer een discussie uitlokken..
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

779 schreef:Uhm ik dacht dat ze alleen werden uitgezet na (ik geloof) drie maanden als ze geen werk hebben of opleiding volgen. Ik ben van mening dat dit volkomen terecht is, omdat wij ons niet zomaar kunnen vestigen op hun eiland.. Als er voor ons regels gelden die belachelijk zijn omdat we hetzelfde paspoort hebben kan Nederland dit ook doen.
Het is volgens mij zo dat er geen oorlog (of iets dergelijks)is in hun 'eigen land' zeg maar en ze komen hier anders maar alleen in Nederland om hun hand op te houden voor een uitkering.. sorry maar daar wil ik als belastingbetaler niet aan meewerken.. het is of werk hebben en zelf je eigen kost verdienen of een opleiding volgen of wegwezen uit dit land!

Maarja hiermee zal ik dus wel weer een discussie uitlokken..
Even los van het gegeven of je antillianen terug moet sturen naar de Antillen;

Wij kunnen ons zonder problemen vestigen op de Antillen.

"hun" eigen land is Nederland, althans het behoort tot het Nederlandse koninkrijk.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

gvdbor schreef:
Even los van het gegeven of je antillianen terug moet sturen naar de Antillen;

Wij kunnen ons zonder problemen vestigen op de Antillen.

"hun" eigen land is Nederland, althans het behoort tot het Nederlandse koninkrijk.
Ik heb laatst diverse keren dat verhaal op het journaal gehoord of gelezen in opinietijdschriften zoals Elsevier...

Als jij daar wilt wonen moet je ook werk hebben.. en de Antillen handhaafd vele strengere regels dan wij hier in Nederland. Het lijk mij ook meer dan logisch dat als je in een ander land gaat wonen; je OF werk hebt of een opleiding volgt BINNEN een bepaalde tijd. Wat heb je anders te zoeken in dat land? Niets dus. wegwezen
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

779 schreef:Wat heb je anders te zoeken in dat land? Niets dus. wegwezen
Onzin. Wegsturen uit je grondrechtelijke vaderland is totale onzin.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Tsja... Het moet natuurlijk wel zo zijn dat dezelfde regels gelden om je over en weer te vestigen....... maar dat neemt mijns inziens niet weg dat je iemand die niet "aan de norm" voldoet maar moet wegsturen, zeker niet als die iemand gewoon de Nederlandse nationaliteit heeft.

Wie wel of geen recht heeft op een uitkering (hoger dan het absolute minimum) is een andere discussie.

Hier gaat het om uitwijziging op basis van ethniciteit. Ik vind dat dat niet moet kunnen.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

okke schreef:
779 schreef:Wat heb je anders te zoeken in dat land? Niets dus. wegwezen
Onzin. Wegsturen uit je grondrechtelijke vaderland is totale onzin.
Niets onzin, er is bewezen dat die groep van werkloze en geen opleiding volgende Antilliaanse jongeren vaak de criminaliteit ingaan. Wat is dat nou voor gedonder? Je komt in een ander land en je gaat het daar alleen maar verzieken? Dan ben ik van mening dat je dan beter terug kunt keren en nog maar eens een keer gaan nadenken over je toekomst..
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

De vraag die eerst beantwoord moet worden is: "Is het wel een ander land waar je vandaan komt?"
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Je hebt misschien wel hetzelfde paspoort, maar er toch wel een paar duizend kilometer tussen..
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

779 schreef:Je hebt misschien wel hetzelfde paspoort, maar er toch wel een paar duizend kilometer tussen..
Zou een Rus uit Vladivosktok van jou ook niet vrij naar bijvoorbeeld sint-Petersburg mogen emigreren?
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

779 schreef:Je hebt misschien wel hetzelfde paspoort, maar er toch wel een paar duizend kilometer tussen..
Ja, en?
Gesloten