Uitzetting van Antilianen!

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gesloten
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Zijn Antilianen ook Europeanen? Daar wij Nederlanders Europeanen zijn.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

antwerpx schreef:
779 schreef:Je hebt misschien wel hetzelfde paspoort, maar er toch wel een paar duizend kilometer tussen..
Zou een Rus uit Vladivosktok van jou ook niet vrij naar bijvoorbeeld sint-Petersburg mogen emigreren?
Ho-Ho, ik heb niets tegen emigreren enzo.. heb persoonlijk ook niets tegen Antillianen e.d. hier, maar vind het wel erg vervelend dat ze hier komen, maar geen zin hebben om werk te zoeken en/of een opleiding te volgen. Ja dan kunnen ze toch niet hier blijven? Alleen maar handje ophouden.. ja daag!
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Antillianen zijn gewoon inwoners van het Koninkrijk der Nederlanden en hebben als dusdanig de Nederlandse nationaliteit (tenminste mits het eiland de status aparte heeft gehad). In die zin is er in mijn ogen geen verschil tussen een Amsterdammer, een inwoners van Friesland of een Antilliaan mits allen een Nederlands paspoort hebben.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Bob,

Hoewel ik begrip heb voor je redenering kan ik het niet met je eens zijn. Kijk nou zelf eens wat je schrijft:
er is bewezen dat die groep van werkloze en geen opleiding volgende Antilliaanse jongeren vaak de criminaliteit ingaan
Je spreekt over een groep hier.. Hoe kun je een individu aanspreken op het statistische gedrag van een groep? (Over je bewijs heb ik trouwens ook zo mijn twijfels)

Een voorbeeld: Het is bewezen dat jongeren tussen 16 en 25 jaar vaak veel te veel alcohol drinken, zeker in het weekend. Daardoor wordt regelmatig overlast veroorzaakt en tevens ongelukken veroorzaakt. Nu gaan we een nieuwe regel invoeren; Als jongeren tussen 16 en 25 jaar in het weekend betrokken raken bij een ongeval worden ze in het ziekenhuis niet meer behandeld. Ze maken immers deel uit van een groep die toch in het weekend onverantwoord bezig is dus als je ze deze keer behandeld, dan rijden ze zich het komende weekend wel te pletter.

Hoe zou je daar tegenover staan ?

P.S. Dit geldt natuurlijk niet voor jou persoonlijk ... want ja, jij bent natuurlijk (de) Bob :)
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

dvaupell schreef:779,

Hoewel ik begrip heb voor je redenering kan ik het niet met je eens zijn. Kijk nou zelf eens wat je schrijft:
er is bewezen dat die groep van werkloze en geen opleiding volgende Antilliaanse jongeren vaak de criminaliteit ingaan
Je spreekt over een groep hier.. Hoe kun je een individu aanspreken op het statistische gedrag van een groep? (Over je bewijs heb ik trouwens ook zo mijn twijfels)

Een voorbeeld: Het is bewezen dat jongeren tussen 16 en 25 jaar vaak veel te veel alcohol drinken, zeker in het weekend. Daardoor wordt regelmatig overlast veroorzaakt en tevens ongelukken veroorzaakt. Nu gaan we een nieuwe regel invoeren; Als jongeren tussen 16 en 25 jaar in het weekend betrokken raken bij een ongeval worden ze in het ziekenhuis niet meer behandeld. Ze maken immers deel uit van een groep die toch in het weekend onverantwoord bezig is dus als je ze deze keer behandeld, dan rijden ze zich het komende weekend wel te pletter.

Hoe zou je daar tegenover staan ?

P.S. Dit geldt natuurlijk niet voor jou persoonlijk ... want ja, jij bent natuurlijk (de) 779 :)
Aangezien ik zelf in de zorg werk zal die maatregel er niet snel doorheen komen... wel komt binnenkort de maatregel dat rokers meer moeten gaan betalen voor hun (long)kanker behandeling en aangezien er weinig operatiebedden zijn in Nederland en er wachtlijsten e.d. zijn krijgt een niet-roker soms voorrang op een wel-roker...

Maar even on topic,

Ik ben van mening dat als iemand uit een ander land dan Nederland, dus ook met een NL paspoort uit de Antillen het verdomt om een baan te zoeken en/of een opleiding wil volgen het beste hier niet kan wezen. Er is wel een uitzondering op mijn mening: Als je 200 sollicitatiebrieven hebt gestuurd of je wil een opleiding volgen, maar die zit al vol voor dat jaar vind ik het een uitzondering. Maar al die anderen die het verdommen heb ik geen medelijden mee!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Over EEN ding zijn we het eens; Als mensen niet WILLEN werken, dan moet je ze 'stimuleren'.

Waar ik bezwaar tegen heb is dat voor de in bijvoorbeeld Utrecht geboren uitvreter er geen sanctie is terwijl voor de werkloze, afkomstig uit de Antillen, die misschien best wil werken, maar door omstandigheden geen werk vindt, er 'deportatie' dreigt.

Het zelfde geldt overigens ook niet voor mensen die ergens anders in der wereld dan op de Antillen geboren zijn.

Da's in mijn ogen gewoon niet eerlijk.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Probleem is en blijft voor mij dat de Antillen geen ander land dan Nederland zijn, maar een onderdeel van Nederland. We zijn nog altijd het Koninkrijk der Nederlanden. Wat maakt nu een Antilliaan anders dan een Limburger of een Groninger, of een Zeeuw.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

En als landen een status aparte krijgen, verandert dan deze regelgeving?
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ik heb begrepen dat juist de Staus Aparte voorkomt dat het geheel zelfstandig wordt.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Aruba is het enige eiland met een status aparte, maar de bevolking van Curaçao heeft zich onlangs ook positief uitgesproken over een status aparte. Door een status aparte blijven de Nederlandse Antillen in ieder geval gewoon onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden. Misschien is het dan echter wel gemakkelijker om de migratieregels aan te passen?

Overigens betwijfel ik of de ernst van dit probleem de moeite waard is om de regelgeving drastisch aan te scherpen.
180cc
Lid
Lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 12 okt 2004, 16:11
Locatie: Denhaag

Bericht door 180cc »

Anti's zijn toch Nederlands grootste gastheer van verkrachters(Rasta-verkrachter) een achternichtje van me is bijna verkracht door een paar Antilianen uit R*dam Zuid.

We'll to the point? Het is geen leuk volk!
-Hi im high-
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

180cc schreef:Anti's zijn toch Nederlands grootste gastheer van verkrachters(Rasta-verkrachter) een achternichtje van me is bijna verkracht door een paar Antilianen uit R*dam Zuid.

We'll to the point? Het is geen leuk volk!
Inderdaad en alle Marokkanen zijn criminelen, alle Surinamers verhandelen drugs, alle werklozen zijn lui, alle homoseksuelen gedragen zich verwijfd, alle Rooms-Katholieke priesters zijn pedofiel, alle VMBO-ers zijn aan de drugs, alle Gymnasiumleerlingen zijn psychisch gestoord, alle studenten zijn corpsballen, alle moslims zijn terroristen, alle gabbers zijn racisten, alle Amerikanen zijn arrogant, alle Belgen zijn dom, alle Nederlanders zijn gierig, alle bejaarden zijn dement, alle ambtenaren werken niet, alle plattelandsbewoners zijn domme boeren, alle tennissers zijn kakkers, alle mensen die vaak op internet zitten zijn sociaal gestoord, alle mensen die WOII militairia verzamelen geilen op oorlog en alle mensen met interesse in WOII zijn nazi's. Alleen als je niet tot één van de bovenstaande groepen hoort ben je 'normaal'.

Maar serieus: je moet niet zo generaliseren. Het is hier al honderden keren gezegd, maar je kan niet een volledige bevolkingsgroep beoordelen op het gedrag van slechts een kleine groep die het verpest voor anderen.
Laatst gewijzigd door KevinP op 21 jun 2005, 23:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

180cc schreef:Anti's zijn toch Nederlands grootste gastheer van verkrachters(Rasta-verkrachter) een achternichtje van me is bijna verkracht door een paar Antilianen uit R*dam Zuid.

We'll to the point? Het is geen leuk volk!
Ik was bijna miljonair. Ik had een staatslot alleen stonden de nummers niet in de goede volgorde.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

gvdbor schreef:
180cc schreef:Anti's zijn toch Nederlands grootste gastheer van verkrachters(Rasta-verkrachter) een achternichtje van me is bijna verkracht door een paar Antilianen uit R*dam Zuid.

We'll to the point? Het is geen leuk volk!
Ik was bijna miljonair. Ik had een staatslot alleen stonden de nummers niet in de goede volgorde.
Ja, ik ook, ik had een lot, maar ik had de nummers helaas niet goed.. anders was ik miljonair geweest :(

:P
Gebruikersavatar
gvdbor
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 07 dec 2004, 19:03
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door gvdbor »

en dan had ik bijna zeker geweten dat ik een gigantische barbeque had georganiseerd voor bijna alle leden van het forum.......
Gesloten