M1 liner origineel ?

Algemeen over het verzamelen van geallieerde militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

M1 liner origineel ?

Bericht door RLS »

Ik heb een M1 liner gekocht. Er staat zoals op de foto te zien is iets ingeschreven (ACE), en op de voorkant is een V gekrast.
Is deze helm wel origineel?Ik dacht zelf van wel, maar ben een relatieve beginner. Waar kan ik het aan herkennen? Ik hebd e GI guide, maar staat daar niet heel duidelijk in vind ik.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

Staat er geen markering in de kroon? Ik mis het insignia oogje op de voorkant van de liner. Gewoon ff een vraagje. Waarom koop je zo'n slechte liner? Er zijn er toch nog zat te koop in een veel betere staat!

Afbeelding
CAN DO
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Bericht door RLS »

geen markering in de kroon te zien, en ook het gaatje op de voorkant niet .

Ik kreeg deze liner bij een ander item voor een vrij lage prijs. En ik vond eerlijk gezegd dat ingekraste en ingeschrevene wel apart. Maar m'n eerste miskoop dus waarschijnlijk.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1754
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Zonder oogje aan de voorkant en merkje in de kroon is hij vrijwel zeker na-oorlogs. 8)

Grtn

David
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Bericht door RLS »

miskoop dus. Maargoed was ook maar 7,50. En heb weer wat geleerd :wink: .
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

RLS schreef:miskoop dus. Maargoed was ook maar 7,50. En heb weer wat geleerd :wink: .
Niet geschoten is altijd mis ;)
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
RLS
Lid
Berichten: 326
Lid geworden op: 29 mei 2005, 18:29

Bericht door RLS »

101st Michiel schreef:
RLS schreef:miskoop dus. Maargoed was ook maar 7,50. En heb weer wat geleerd :wink: .
Niet geschoten is altijd mis ;)
Dat klopt ook ja :P
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Markering in de kroon

Bericht door asjemenou »

Zo leer je nog 'ns wat. Bedankt voor je interessante berichtje met de afbeelding Seebea. Ik kon eigenlijk nooit met zekerheid zeggen of dat mijn US M1 liner nu oorlogsaanmaak was of niet. Ik had zelf wel het sterke vermoeden dat het er één was. Heb hem jaren geleden met de stalen buitenhelm gekocht van de bekende meneer van de Quartermaster store. De buitenhelm heb ik al wel kunnen identificeren als zijnde een Amerikaanse WOII M1 helm.
Ik blijk dus een Westinghouse Elec. Co. M1 liner te hebben. In de afbeelding van Seebea's bericht staat boven het logo van Westinghouse Elec. Co. een soort code "D33". In mijn M1 liner is dit "D9". Heeft dit nog een betekenis?
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Re: Markering in de kroon

Bericht door seabee »

asjemenou schreef:Zo leer je nog 'ns wat. Bedankt voor je interessante berichtje met de afbeelding Seebea. Ik kon eigenlijk nooit met zekerheid zeggen of dat mijn US M1 liner nu oorlogsaanmaak was of niet. Ik had zelf wel het sterke vermoeden dat het er één was. Heb hem jaren geleden met de stalen buitenhelm gekocht van de bekende meneer van de Quartermaster store. De buitenhelm heb ik al wel kunnen identificeren als zijnde een Amerikaanse WOII M1 helm.
Ik blijk dus een Westinghouse Elec. Co. M1 liner te hebben. In de afbeelding van Seebea's bericht staat boven het logo van Westinghouse Elec. Co. een soort code "D33". In mijn M1 liner is dit "D9". Heeft dit nog een betekenis?
De foto staat ook elders op het forum! De markeringen zijn volgens mij de mal nummers.
CAN DO
Plaats reactie