Denktank Hilbrand Nawijn en Filip Dewinter

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Je kunt historische figuren prima aan extreem-rechts groeperingen linken. Weten we ook meteen waar ze voor staan. Noem het gewoon de Rost van Tonningen Foundation ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:Je kunt historische figuren prima aan extreem-rechts groeperingen linken. Weten we ook meteen waar ze voor staan. Noem het gewoon de Rost van Tonningen Foundation ;)
Hoe is het mogelijk, besmet je taal toch zo niet : beter ware het : "De Rost van Tonningen Stichting". 8)
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Harro schreef:Je kunt historische figuren prima aan extreem-rechts groeperingen linken. Weten we ook meteen waar ze voor staan. Noem het gewoon de Rost van Tonningen Foundation ;)
OK, nu moet ik toegeven dat ik wel even moest googlen voordat ik wist waar het op sloeg :evil: :wink:
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Kilroy, taalvervuiling, laten ze dan beginnen met het woord "denktank". ;)
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Tim schreef:
Harro schreef:Je kunt historische figuren prima aan extreem-rechts groeperingen linken. Weten we ook meteen waar ze voor staan. Noem het gewoon de Rost van Tonningen Foundation ;)
OK, nu moet ik toegeven dat ik wel even moest googlen voordat ik wist waar het op sloeg :evil: :wink:
Als je je in deze materie wat wil verdiepen, zoek dan ook even naar Kees van Geelkerken, destijds rechterhand van Anton Mussert.
Van Geelkerken was lid nr. 2 van de NSB.
Werd veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf en overleed in 1976.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

Harro schreef:Kilroy, taalvervuiling, laten ze dan beginnen met het woord "denktank". ;)
Akkoord.
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ook nieuwe naam denktank omstreden

ROTTERDAM De ChristenUnie wil niet dat de naam Marnix van Sint Aldegonde wordt gebruikt door het LPF-Kamerlid Nawijn. Dat schrijft het Algemeen Dagblad.

De ChristenUnie geeft onder dezelfde naam boeken en commentaren uit en wil niet met het gedachtengoed van Nawijn in verband worden gebracht. De partij heeft een jurist ingeschakeld.

Nawijn en de Vlaamse politicus Dewinter willen de denktank gebruiken voor hun verdere politieke samenwerking. Twee dagen geleden wilden ze de naam Willem van Oranje daarvoor gebruiken, maar daar stak de Rijksvoorlichtingsdienst op het laatste moment een stokje voor.

Bron: NOS
Plaats reactie