Onwetende docenten

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Samenvatting van spreekbeurt over Ardennenoffensief (door ondergetekende en maat gegegeven):
- de oorlog startte in 1955 en stopte in 1965
- de Amerikanen vielen België binnen
- de Duitsers waren omsingeld in Bastogne
- de para's van Vandeynde sprongen op de "berg"

Read and wheep. :?
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Nog een fijne, van de leraar geschiedenis:

"Het Belgisch leger heeft het - geloof ik - 7 dagen uitgehouden tijdens de Duitse inval. De 18-daagse veldtocht noemen ze het, niet?"
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

antwerpx schreef:Nog een fijne, van de leraar geschiedenis:

"Het Belgisch leger heeft het - geloof ik - 7 dagen uitgehouden tijdens de Duitse inval. De 18-daagse veldtocht noemen ze het, niet?"


_/-\o- _/-\o- _/-\o-

Ik heb mijn geschiedenis docente ook ooit eens moeten verbeteren. Ze beweerde dat Amerika Duitsland de oorlog verklaarde na de aanval op Pearl Harbour, terwijl het toch echt Hitler was die Amerika de oorlog verklaarde na deze aanval.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Dodo schreef:Is dit algemeen?
Want ik heb een lerares gehad die nauwelijks Nederlands kon praten...
Probeer dan maar je huiswerk op te schrijven als alles in rap frans gaat.
Hahaha, heb ik ook gehad, alleen dan met engels

Leerling: Meneer wist u dat u helemaal niet les kon geven???

Docent: yeah yeah, be silent now !!


Echte humor met heb, hij kan nu al beetje Nederlands dus gaat de goede kant op :P


//DEan
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Haha bij ons met spaans... van dingen als:

4 t/m 5, belanGGGGrijk IIIIS..., 103% concentratie, en hele rare zinsbouw haha :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Je wil niet weten hoeveel mensen denken dat de oorlog in '40 begon....

Onze lerares frans kwam ook oorspronkelijk uit frankrijk... ze sprak vloeibaar nederlands met een licht accent, maar zodra ze frans begon te praten... mijn hemel, net de TGV!
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

nog zo'n mooie quote: "de jappenkampen waren velen malen erger dan de duitse concentratie kampen" :S
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Brianlinden
Lid
Lid
Berichten: 2504
Lid geworden op: 03 jan 2004, 22:13
Locatie: Leiden

Bericht door Brianlinden »

haha ik had een jonge gozer als gs leeraar in het 2e

eens zei hij: Er zijn 6 miljoen joden omgekome in auschwitz
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Ik heb zelf twee jaar lerarenopleiding (aardrijkskunde) gevolgd en vond het niveau van het onderwijs en mijn medestudenten echt laag. Ik kan me dus iets voorstellen bij bovenstaande anekdotes. Een docent kan weliswaar nooit alles weten, maar ik zou zelf nooit voor een klas willen staan als ik niet eens weet waar ik het over heb.

Helaas zijn er relatief gezien weinig mensen die nog bewust voor het vak van docent kiezen, en uiteindelijk is dat naar mijn mening zeker niet goed voor de kwaliteit van het voortgezet onderwijs.

Mijn leraar geschiedenis heb ik nooit kunnen betrappen op fouten. Mede door zijn benadering van het vak geschiedenis, heb ik interesse gekregen in het vak geschiedenis.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Is zo makkelijk om op een WO2 forum vol WO2 adepten de geschiedenisleraren af te zeiken. Maar hoe is jullie kennis over al die andere tijdvakken en onderwerpen waarover zij op de lerarenopleiding hebben moeten leren? Ik kan je zeggen dat WO2 HET onderwerp is waarbij wijsneuzen mij en mijn collega's proberen af te troeven (wat bij mij nog knap lastig is) maar dat ze qua kennis over b.v. jagers en boeren, de middeleeuwen, de industriële revolutie en de 19e eeuwse politieke stromingen ronduit (en ik gebruik deze term zonder twijfel) DOM zijn. Het tienfout aan idiote antwoorden kan ik opnoemen van wat jullie hier over WO2 produceren. Daar komt bij dat het in een klas hooguit één of twee mensen zijn die veel over WO2 denken te weten en dus al jaren van tevoren zeuren dat geschiedenis saai is en wanneer we nou eens over WO2 gaan leren. Onnozel gedoe.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

GliderRider schreef:Mijn oude geschiedenis leraar was er heilig van overtuigd dat de voornaam van Eisenhower "IKE" was. En niet Dwight. :P

Weet iemand trouwens waar de bijnaam IKE vandaan komt? (I like Ike)?
Ik weet niet welke van de gegeven antwoorden juist is, maar kijk eens hier.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Harro schreef:Is zo makkelijk om op een WO2 forum vol WO2 adepten de geschiedenisleraren af te zeiken. Maar hoe is jullie kennis over al die andere tijdvakken en onderwerpen waarover zij op de lerarenopleiding hebben moeten leren? Ik kan je zeggen dat WO2 HET onderwerp is waarbij wijsneuzen mij en mijn collega's proberen af te troeven (wat bij mij nog knap lastig is) maar dat ze qua kennis over b.v. jagers en boeren, de middeleeuwen, de industriële revolutie en de 19e eeuwse politieke stromingen ronduit (en ik gebruik deze term zonder twijfel) DOM zijn. Het tienfout aan idiote antwoorden kan ik opnoemen van wat jullie hier over WO2 produceren. Daar komt bij dat het in een klas hooguit één of twee mensen zijn die veel over WO2 denken te weten en dus al jaren van tevoren zeuren dat geschiedenis saai is en wanneer we nou eens over WO2 gaan leren. Onnozel gedoe.
Hier heb je absoluut gelijk in. Vakken als geschiedenis en aardrijkskunde zijn zo breed dat je absoluut nooit alles kunt weten. Bovendien zullen docenten in deze vakken absoluut hun voorkeur en afkeer hebben voor bepaalde onderwerpen.

Je zult het echter met me eens zijn dat de kwaliteit van leraren sterk wisselt. De één is een wandelende encyclopedie en de ander beheerst niet veel meer dan basisstof uit de lessen. Beide voorbeelden kunnen echter goede of slechte docenten zijn.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Probleem is dat veel docenten, om een volledige baan in het onderwijs te kunnen vinden en/of houden, naast hun eigenlijke vak allerlei bevoegdheden behalen om zo meerdere vakken te mogen geven. Geschiedenis als extra (en dus niet als eerste) vak is daarbij heel populair. Even in een jaartje geschiedenis één keer in de week 's avonds bijspijkeren. Dit gaat enerzijds te koste van de kennis van de docenten die dit vak geven en anderzijds ten koste van de nieuwe docenten die met geschiedenis als eerste vak het onderwijs in willen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

Harro schreef:Probleem is dat veel docenten, om een volledige baan in het onderwijs te kunnen vinden en/of houden, naast hun eigenlijke vak allerlei bevoegdheden behalen om zo meerdere vakken te mogen geven.
Is dit vanwege een lerarentekort, vanwege bezuinigingen of gewoon personeelsbeleid?
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Mensen met een baan geven vaak geschiedenis erbij om genoeg uren te maken voor een fulltime baan. Daardoor bezetten zij de plaatsen voor jonge docenten die net van de opleiding komen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Plaats reactie