Beginner

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nou, Sander, misschien zijn ze daar over het algemeen makkelijker, maar je zou maar net zo'n figuur hebben die daar wel op let!
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
AtroX
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 23 jun 2005, 13:14
Locatie: Tongeren, België
Contacteer:

Bericht door AtroX »

Mss domme vraag, maar waar koop je zo'n mosin nagant??
Ik zou graag ook 1 willen hebben (het zijn namelijk prachtige rifles!) maar hier nooit nog ene gezien, zeker niet tegen 100€ :s
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Je moet ze ook maar net tegen komen voor 100 euro. Maar over het algemeen zie je ze op beurzen. Dat is denk ik het makkelijkste..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Mosin Nagant

Bericht door asjemenou »

Heb destijds mijn Mosin Nagant nog via Marktplaats gekocht voor 55 Euro. Vorige eigenaar heeft 'm ooit op een rommelmarkt gekocht. Het geweer heeft een aantal jaren in z'n huiskamer gehangen. Op gegeven moment was ie 'm zat en de Mosin Nagant verdween in de schuur. Hij kwam 'm met opruimen weer tegen en heeft 'm toen op Marktplaats gezet. Toen werd ik de gelukkige eigenaar.
Heb het geweer op een verantwoordelijke manier schoon gemaakt. Wapenriem en bajonet op de kop getikt en later nog een schoonmaaksetje.
Met behulp van een kennis bij de politie heb ik er een bewijs van onklaarheid voor kunnen krijgen. Mooi geweer met toebehoren zo. (Zie eerder geplaatste foto)
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Re: Mosin Nagant

Bericht door Michiel M. »

asjemenou schreef:Heb destijds mijn Mosin Nagant nog via Marktplaats gekocht voor 55 Euro. Vorige eigenaar heeft 'm ooit op een rommelmarkt gekocht. Het geweer heeft een aantal jaren in z'n huiskamer gehangen. Op gegeven moment was ie 'm zat en de Mosin Nagant verdween in de schuur. Hij kwam 'm met opruimen weer tegen en heeft 'm toen op Marktplaats gezet. Toen werd ik de gelukkige eigenaar.
Heb het geweer op een verantwoordelijke manier schoon gemaakt. Wapenriem en bajonet op de kop getikt en later nog een schoonmaaksetje.
Met behulp van een kennis bij de politie heb ik er een bewijs van onklaarheid voor kunnen krijgen. Mooi geweer met toebehoren zo. (Zie eerder geplaatste foto)
Dan heb je daar geluk mee gehad man! 55 euro is echt niets!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Jesper
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2005, 13:41

Bericht door Jesper »

ik ben ook een beginner en ik wil eerst wat repro spul hebben voor het re-acten en dan gaan beginnen met het echte verzammelen maar waar kan ik dat repro vinden ik zie niet echt site's waar ik dat kan vinden
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

Jesper Peter de Brabander uit België levert zeer goeie kwaliteit reproducties.

quartermaster@skynet.be daar kun je hem op bereiken
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jesper schreef:ik ben ook een beginner en ik wil eerst wat repro spul hebben voor het re-acten en dan gaan beginnen met het echte verzammelen maar waar kan ik dat repro vinden ik zie niet echt site's waar ik dat kan vinden
Wat wil je gaan re-enacten? Dan zouden wij je veel makkelijker kunnen zeggen waar je moet zoeken. Heb je ook al een idee bij welke groep je wilt?
Jesper
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2005, 13:41

Bericht door Jesper »

nope nie echt maar het word wel engels dat weet ik zeker
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

engels repro .... zoveel repro is daar niet van de vinden denk ik...
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Jesper
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2005, 13:41

Bericht door Jesper »

ow waar is dan wel veel van te vinden ??
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Jesper schreef:nope nie echt maar het word wel engels dat weet ik zeker
Voor Engels kun je heel goed een patern 49 battledress en broek gebruiken. Ook de na oorlogse schoenen zijn nog goed te vinden. Maar de uitrusting kun je gewoon orgineel kopen. Is niet duur en is goed te vinden.

Zelf doe ik Canadees en een beetje Engels re-enacten. Maar me Canadese uniform is gewoon een na oorlogs Nederlands uniform. Maar me uitrusting is wel weer orgineel Canadees.

Raad je wel aan om keer bij een groep te gaan kijken en daar een uniform te lenen als dat mogelijk is. Het is namelijk zonde om veel geld in iets te steken wat je misschien niet eens zo leuk vindt.
Laatst gewijzigd door Nico Roelofs op 28 jun 2005, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Bericht door Marc 82 Recon »

meeste die ik ken die brits doen gebruiken origineel materiaal.
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Jesper
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 19 jun 2005, 13:41

Bericht door Jesper »

Nico Roelofs schreef:
Jesper schreef:nope nie echt maar het word wel engels dat weet ik zeker
Voor Engels kun je heel goed een patern 49 battledress en broek gebruiken. Ook de na oorlogse schoenen zijn nog goed te vinden. Maar de uitrusting kun je gewoon orgineel kopen. Is niet duur en is goed te vinden.

Zelf doe ik Canadees en een beetje Engels re-enacten. Maar me Canadese uniform is gewoon een na oorlogs Nederlands uniform. Maar me uitrusting is wel weer orgineel Canadees.

Raad je wel aan om keer bij een groep te gaan kijken en daar een uniform te lenen als dat mogelijk is. Het is namelijk zonde om veel geld in iets te steken wat je misschien niet eens zo leuk vindt.
das waar
iemand wat links van wat britse groepen (sites)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

http://www.qor.be Dat is de groep waar ik bij zit. We doen vooral de Canadese Queen's Own Rifles. Maar we hebben ook een paar afdelingen Brits. Ook hebben we nog Signals maar die staat nog niet op de site.

De meeste die QOR doen bij ons doen ook de Britse afdelingen. Zo kun je naar veel meer evenementen toe als je daarvoor je uniform op orde hebt.
Plaats reactie