Extreme humor van Vlaams Belang

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
oli4vercammen
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2005, 12:07
Locatie: Schoten

Franstalige coup

Bericht door oli4vercammen »

Ja, hij liet het niet zomaar gebeuren, maar die Franstalige Brusselaars riepen de hulp in van het Franse leger! Zo is bijvoorbeeld de éérste Leopoldsorde verleend aan een Franse soldaat bij het beleg van Antwerpen in 1832.

Olivier
gezocht: documenten, foto's, etc... van plaatsen in de omgeving van Antwerpen: Schoten, Merksem, Brasschaat, Ekeren, Wijnegem, St-Job, Schilde, 's-Gravenwezel, etc... tijdens WO2.

Tevens zoek ik ook Belgische orden, medailles en decoraties.
Kilroy
Lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 16 jan 2005, 20:35
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Kilroy »

antwerpx schreef:(jaja, hier zit een potentiële blanco-stemmer :)) .
Als ik van je was, zou ik dat nooit doen.
Blanco stemmen gaan steeds naar de meerderheid.
Je zou eens bedrogen kunnen uitkomen. :roll:
Een zaak is niet noodzakelijkerwijs rechtvaardig omdat een mens er voor sterft (Oscar Wilde).
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Kilroy schreef:
antwerpx schreef:(jaja, hier zit een potentiële blanco-stemmer :)) .
Als ik van je was, zou ik dat nooit doen.
Blanco stemmen gaan steeds naar de meerderheid.
Je zou eens bedrogen kunnen uitkomen. :roll:
Sinds vorige verkiezing niet meer geloof ik. Blanco werd niet als stem meegerekend.
Verder betekent stemmen op en partij of een persoon dat je die persoon/partij het recht geeft alles te doen wat hij/zij op haar agenda heeft staan. Gezien ik nog nooit iemand ben tegenkomen die op alle gebied dezelfde mening heeft als ik lijkt het mij zéér onwaarschijnlijk dat ik ooit niet-blanco ga stemmen.

(Zeg ik nu...)
YouKnow
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 28 jan 2005, 20:12
Locatie: Baexem
Contacteer:

Bericht door YouKnow »

antwerpx schreef:
Kilroy schreef:
antwerpx schreef:(jaja, hier zit een potentiële blanco-stemmer :)) .
Als ik van je was, zou ik dat nooit doen.
Blanco stemmen gaan steeds naar de meerderheid.
Je zou eens bedrogen kunnen uitkomen. :roll:
Sinds vorige verkiezing niet meer geloof ik. Blanco werd niet als stem meegerekend.
Verder betekent stemmen op en partij of een persoon dat je die persoon/partij het recht geeft alles te doen wat hij/zij op haar agenda heeft staan. Gezien ik nog nooit iemand ben tegenkomen die op alle gebied dezelfde mening heeft als ik lijkt het mij zéér onwaarschijnlijk dat ik ooit niet-blanco ga stemmen.

(Zeg ik nu...)
Mijn inziens kun je dan nog beter stemmen voor een partij die het meeste aansluit op wat je wilt. Waarom? Er komt tóch een partij aan de macht. Dan kan het nog altijd het beste de minst-slechte zijn!
Johannes
Lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 01 jun 2005, 01:13

Bericht door Johannes »

Numb schreef:Korte uitleg :
(Neuk de Vlamingen)...
Ach, zolang ze er bezwaar tegen hebben met anderstaligen de liefde te bedrijven valt het allemaal nog wel mee.
Veel gebla dus en weinig wol.

Ik wil de boel niet bagataliseren maar vind het overdreven dat hier en daar gedaan wordt alsof het N-Ierse toestanden zou betreffen.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Humor Vlaams Belang

Bericht door LEO »

Als ik dit topic overloop kom ik tot de slotsom dat de " verdeel en heers " politiek van onze nationale ministers zijn vruchten afwerpt. Er zijn blijkbaar nog belgen die niet snappen dat Vlaams/Waalse problemen kunstmatig in gang worden gehouden.

Stel dat iedere belg een mondje vlaams,frans en duits machtig is....Dan zitten we met minstens een 30-tal ministers te veel. Mij stoort het niet om een Waal gebrekkig Vlaams horen te spreken, mijn frans is ook niet op punt.

Ik ben een Vlaams geaarde belg, werk in Brussel en heb verschillende anderstalige collega's....Problemen denkt U ? Neen , wel veel hilariteit. En samen kunnen we heel wat verzetten !

Ik ga zeker zo graag in verlof naar Wallonié als naar Benidorm.

Zolang de politiek de tegenstellingen tussen Vlamingen en Walen blijven uitspelen zijn ZIJ aan de winnende hand. Ze zorgen alleen maar voor hun EIGEN portefeuille.

Leo
harvester
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:43

Bericht door harvester »

ga eens na hoeveel Waalse ministers dan ook effectief de moeite willen doen om dan ook effectief Nederlands te spreken?

Ze voelen zich nog steeds superieur ondanks hun economisch zwakkere positie. Maar spijtig genoeg hebben ze het in de politiek nog steeds voor het zeggen.

Ikzelf zal nooit op het VB stemmen, en ik ben ook geen Vlaams nationalist, maar ik hoop op een eerste Waalse toegeving.


Nog zo iets: Het Waalse Marshallplan, maar er is Vlaams geld mee gemoeid! Wat vinden jullie hiervan?
Hell no, we don't die, We just go to hell to regroup
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Bericht door LEO »

Liever vlaams geld naar Wallonié dan naar Kongo !

Leo
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Marshall plan met Vlamas geld vind ik best, op voorwaarde van een terugbetalingsplan.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Niet stemmen geeft altijd ene stem aan de grotere partijen. Immers als je niet stemt, wordt het aantal uitgebrachte stemmen lager en komen de restzetels bij die partijen met de meeste reststemmen.
Het is altijd moeilijk uit te leggen, maar de zetels worden zowiezo verdeeld. Niet stemmen levert derhalve niets op en omgerekend komen zo meer zetels toe aan de grotere partijen. ALs Vlaams Blok dan 1 van de grootste is, betekend niet stemmen dus in feite steun aan Vlaams Blok. Beter is altijd om inderdaad die partij te kiezen die het dichts bij jou ideeen staat.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
pietervb
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jul 2005, 10:54

Bericht door pietervb »

briljant.

niet te veel zeiken op rechts, stelletje benzinestationbranders. ranglijst meeste kills staat nog steeds op links. sterker, de 1ste en de 2de plek.
KevinP
Lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 17 jan 2004, 12:09
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door KevinP »

pietervb schreef:briljant.

niet te veel zeiken op rechts, stelletje benzinestationbranders. ranglijst meeste kills staat nog steeds op links. sterker, de 1ste en de 2de plek.
Links of rechts maakt geen ene moer uit als het gaat om 'kills' of 'bezinestationbranders'. Extreem-rechts en extreem-links is beide fout en hun werkwijzen heeft absoluut helemaal niks met politiek te maken.
Plaats reactie