Operation "Market Garden"

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Ernie30
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2004, 16:06
Locatie: Velp Gld

Operation "Market Garden"

Bericht door Ernie30 »

Hey Leden,

Wie heeft er nog interessante details, wetenswaardigheden,of misschien wel orginele spullen uit die operatie? Weet er al redelijk veel vanaf maar wil nog veel meer te weten komen!!

Bij voorbaat dank voor reactie.

Groeten Ernie30.
Tja, een grote hobby van me is WOII en dan met name operation "Market Garden" en dacht zo na een tip van Bjorn...(ook hier lid)...Laat ik me eens aanmelden!!
Gebruikersavatar
LHek
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 20 nov 2003, 14:58
Contacteer:

Bericht door LHek »

Zie mijn market garden site :arrow: http://www.geocities.com/dutchwarmarketgarden
Er staat nog niet zoveel info op maar wel wat.
Op zoek naar alles dat te maken heeft met de 101ste Airborne Divisie, 51st Highland Division en al het andere dat te maken heeft met operatie Market Garden en operatie Pheaseant
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Hier een linkje van een topic in het ''Oude Vragen Archief'', het gaat ook over ''Operation Market Garden''->
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=1135

Hopelijk heb je hier wat aan?

Bjorn. :)
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Heb je de film 'A bridge too far' al gezien? Die is spannend en daarbij vertelt hij veel over de film. Op de dvd die ik heb, staan ook interviews met de mannen die daar meevochten.
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Ik heb in mijn bezit alle documenten en toebehoren van mijn grootouders die in arnhem hebben gewoond. Als ik het goed heb (documenten niet direct bij de hand dus kan het nu niet nagaan) zijn ze op 27 september 1944 reeds geevacueerd naar Harderwijk alwaar mijn grootvader enige tijd heeft gewerkt voor het Evacuatiekantoor (je moest toch wat om aan de arbeitseinsatz te ontkomen)

Op basis van deze documenten moet ik de archieven van Arnhem en Harderwijk nog induiken op zoek naar fotomateriaal en andere info. In de toekomst ben ik van plan op basis daarvan een website te maken....of op een andere manier te publiceren.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Plaats reactie