Welke Wapens mag je nu wel hebben en welke nu niet.

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Nico Roelofs schreef:
Peter schreef:Bodemvondsten echter ( geweren e.d. munitie niet! ), mogen wel, ook in geval van een opgegraven automatisch wapen ( bijvoorbeeld een bodemvonst MP 40 ) mogen wél, daar bodemvondst geweren e.d. niet als wapen gezien worden.
Volgens mij moet een gevonden pistool of automatisch wapen ook op een vergunning. Een kennis van mij heeft met moeite een gevonden mg42 op zijn vergunning kunnen krijgen.
:? volgens een agent die ik gesproken heb hoeft een bodemvonst niet op vergunning... ik ga het eens uitzoeken hoe het met bodemvonsten zit, tamelijk verwarrend allemaal..
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
sandman
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2005, 09:51

Bericht door sandman »

Een stukje tekst uit de WWM over bodemvondsten:

Bodemvondsten
Bodemvondsten op wapengebied vallen onder de Wet wapens en munitie, ook al zijn deze wapens verregaand verroest/gecorrodeerd. Ook hiervoor is een verlof of ontheffing nodig, afhankelijk van de wapencategorie. U kunt contact opnemen met de afdeling Bijzondere Wetten van het politiebureau van uw regio als u hierover vragen heeft.
"Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..."
Albert Einstein
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

sandman schreef:Een stukje tekst uit de WWM over bodemvondsten:

Bodemvondsten
Bodemvondsten op wapengebied vallen onder de Wet wapens en munitie, ook al zijn deze wapens verregaand verroest/gecorrodeerd. Ook hiervoor is een verlof of ontheffing nodig, afhankelijk van de wapencategorie. U kunt contact opnemen met de afdeling Bijzondere Wetten van het politiebureau van uw regio als u hierover vragen heeft.
Dank je, Oom Agent wist het zelf dus ook niet :lol:
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Robert
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 dec 2004, 16:45
Locatie: Gendt
Contacteer:

Bericht door Robert »

hoe zit het dan eigenlijk met handgranaten?

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Robert schreef:hoe zit het dan eigenlijk met handgranaten?

MVG Robert
Hardstikke verboden! Moet je een wapenvergunning voor hebben. En ook niet iedere wapenvergunning laat toe dat je deze mag hebben. Ook replica's van handgranaten zijn verboden.
Gebruikersavatar
Robert
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 dec 2004, 16:45
Locatie: Gendt
Contacteer:

Bericht door Robert »

Ok dank je wel Nico

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Opengewerkte handgranaten mogen wel, dus minimaal een kwart eruit gefreest zodat je het binnenste ziet.Zoals je ze ook ziet ter instructie in het leger of in musea.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Robert
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 dec 2004, 16:45
Locatie: Gendt
Contacteer:

Bericht door Robert »

Peter schreef:Opengewerkte handgranaten mogen wel, dus minimaal een kwart eruit gefreest zodat je het binnenste ziet.Zoals je ze ook ziet ter instructie in het leger of in musea.
ik heb laast iemand gesproken en een hand granaat mag ook niet.
ook al is er een kwart uit.
loop jij maar eens met die granaat een bezinepomp station binnen, die iemand die achter de kassa zit kan echt niet zien of die onbruik baar is.

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

http://wetten.overheid.nl/ en vervolgens zoeken op 'wapens en munitie'
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Robert schreef: loop jij maar eens met die granaat een bezinepomp station binnen, die iemand die achter de kassa zit kan echt niet zien of die onbruik baar is.

MVG Robert
Loop jij maar eens met een onklare Lee Enfield een benzinepomp station binnen,dan kunnen ze ook niet zien of het een echt wapen is. Dat geeft al maar aan hoe dom bepaalde regels zijn. Je mag wel een onklare Lee Enfield,maar een kwart open gesneden granaat mag niet.

Misschien weer te offtopic.... :roll:
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Robert
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 16 dec 2004, 16:45
Locatie: Gendt
Contacteer:

Bericht door Robert »

ja dat is de nederlandse wet he.

MVG Robert
Verzamel gebied Arnhem-Nijmegen
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Robert schreef:ja dat is de nederlandse wet he.

MVG Robert
Het doel van de Nederlandse wapenwet is voorkomen dat iedereen een wapen heeft, daar niet niet iedereen welwillend is. Het is mogelijk een vergunning aan te vragen, men moet alleen geduld hebben. Als je aantoonbaar verzameld uit historisch oogpunt wordt het bezit van bijvoorbeeld een onklare Garand gedoogd. Het blijft lastig...
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

Ook een onklaar wapen mag je niet zonder speciale toestemming (re-enacters) dragen in het openbaar.
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Wilco Vermeer schreef:Ook een onklaar wapen mag je niet zonder speciale toestemming (re-enacters) dragen in het openbaar.
Ja klopt voor ieder evenement moet een verlof worden aangevraagd, voor de plaats(en) waar je met een wapen wilt lopen. Ook voor wat je al zei de onklaar gemaakte wapens. Het nummer van het wapen moet ook bekend zijn bij de leiding van de club die aanwezig zullen zijn op het evenement. Krijg je geen verlof mag je als club niet met een wapen lopen.
E.T
Lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 30 sep 2005, 16:57

Bericht door E.T »

Sabels en bajonetten mogen wel?
ik dacht dat je maar combatknives mag hebben kleiner dan je handpalm ofzo? :?

maarja, misschien maar beter ook dat je sabels wel mag hebben anders krijgen heel veel mensen (je incluis) problemen
Undur e undur e e! Katong djangan undur e
Mari madju sama sama e, djangan undur e
Apa datang dari muka, katong djangan undur e!
Plaats reactie