Orgineel of Repro? Jasje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

hahaha :lol:, sorry lachte je niet uit maar de reactie is zo begrijpelijk. Ik heb dat ook zo vaak dus is het heel herkenbaar als je dat in andere mensen ook ziet. ;)
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Guido schreef:
sander vw schreef: de flappen van de zakken die minder geplooid zijn op het einde. De stempel met m 41
Die M in de jas niet op de plaats waar het gemaakt is? want zover ik weet is M41 niet eens een officiele benaming! Lijkt mij dus erg sterk dat ze dat er dan in zetten! Weet niet waar de M precies voor staat (welke plaats) maar 41 duid dacht ik gewoon op 1941 en niet op het model zelf (wat tevens volgens mij toch een M40 is!!??
De M staat voor Modell en niet voor de plaats waar het jasje gemaakt is en het is wel degelijk een Model 41 jasje naar mijn mening.
Even googlen levert bijv. al deze link op:
http://www.lostbattalions.com/german33- ... ghbt40.jpg
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Guido schreef:Die M in de jas niet op de plaats waar het gemaakt is?
Inderdaad, de letter voor het onderste getal duidt op de fabricageplaats. In dit geval...München?
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

SiNiStEr schreef:
De M staat voor Modell en niet voor de plaats waar het jasje gemaakt is en het is wel degelijk een Model 41 jasje naar mijn mening.
Even googlen levert bijv. al deze link op:
http://www.lostbattalions.com/german33- ... ghbt40.jpg

Kijk dan ook eens verder dan je neus lang is en niet alleen naar de plaatjes!:

http://www.lostbattalions.com/german33- ... hbt40.html

Hoewel je daar tevens volgens mij ook nog de verkeerde informatie verstrekt met dat modell! Ik heb het namelijk anders gehoord/gelezen! en blijkbaar ook iemand anders (die ik mijn ogen wel kaas heeft gegeten van Duitse uniformen!)

namelijk :
antwerpx schreef:
Inderdaad, de letter voor het onderste getal duidt op de fabricageplaats. In dit geval...München?
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Michael_Wittmann schreef:Dat is nou altijd wat ik HAAT!! mja.
:lol:
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Maar de info wat jullie gaven over m40 en m41 klopt niet. m40 heeft 5 knopen en m41 heeft 6 knopen. Voor de rest is er geen verschil in. Natuurlijk wijkt het jasje per maker ietsje af.

Deze link is een m41 (maar hun zeggen m40 :S) http://www.lostbattalions.com/german33- ... hbt40.html

En deze link is een m40:
http://www.ww2militaria.al.ru/M40SStunic.jpg

Ik meen dat de M niet voor model staat want wij verzamelaars hebben namen aan de jasjes gegeven en de duitsers konder slechts enkele modellen jasjes. (als ik me zo het goed heb laten vertellen)

Moet wel zeggen dat ie overdreven duur is geworden. Echt te veel, ook voor die staat. Dan kan je beter een mooie bij een handelaar halen. Scheelt ook nog een hoop tijd wat je aan de effekten moet uitgeven.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

pionier schreef:Maar de info wat jullie gaven over m40 en m41 klopt niet. m40 heeft 5 knopen en m41 heeft 6 knopen. Voor de rest is er geen verschil in. Natuurlijk wijkt het jasje per maker ietsje af.
hallo, wat jij zegt is fout :!: De m34, m36 en m40 hadden 5 knopen hoewel er ook m40 jasjes met 6knopen zijn zoals het mijne :wink: :!: . de m41, 42 en m43 hebben 6 knopen. de m34 en m36 hadden een grone kraag en de m40 niet ter extra info :wink: Ook zit er een verschil in alle jasjes, hoe ouder ze worden hoe minder afwerking, vergelijk een m40 met een m42 en je ziet dat de borduren van de zakjes helemaal anders zijn, natuurlijk bij de m43 al helemaal rechthoekig
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Officier had vaak 6 knopen op een m40 ja, maar een soldaat m40 5 en een m41, 6. Ik weet dit bijna volledig zeker, of ik heb het verkeerd begrepen wat ik me dus niet kan voorstellen. Donderdag weet ik er meer over, en eventueel met bewijs.

Oja, bedankt voor je extra info, maar die wist ik vrijwel al. Alleen over het m41 model weet ik nog niet zo enorm veel omdat ik die niet zo vaak zie eerlijk gezegt.
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Een m34 jas heb ik ook nog niet vaak gezien??
Heeft er misschien iemand een foto?
Infanterie: Königin aller Waffen!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

m34 is een overjas zover ik weet.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

pionier schreef:Officier had vaak 6 knopen op een m40 ja, maar een soldaat m40 5 en een m41, 6. Ik weet dit bijna volledig zeker, of ik heb het verkeerd begrepen wat ik me dus niet kan voorstellen. Donderdag weet ik er meer over, en eventueel met bewijs.

Oja, bedankt voor je extra info, maar die wist ik vrijwel al. Alleen over het m41 model weet ik nog niet zo enorm veel omdat ik die niet zo vaak zie eerlijk gezegt.
mijn soldaat m40 heeft er 6, kijk in de militaria boekjes, daar vind je deze info :wink:

m40 heeft 5 en 6 knopen :wink:
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Origineel M40 jasje, gezien de staat moet het natuurlijk niet al te veel kosten daar je zo 200 euro kwijt zult zijn aan schouderstukken, kraagspiegels en borstadelaar.
Collector of uniforms of the enemy
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

sander vw schreef:
pionier schreef:Officier had vaak 6 knopen op een m40 ja, maar een soldaat m40 5 en een m41, 6. Ik weet dit bijna volledig zeker, of ik heb het verkeerd begrepen wat ik me dus niet kan voorstellen. Donderdag weet ik er meer over, en eventueel met bewijs.

Oja, bedankt voor je extra info, maar die wist ik vrijwel al. Alleen over het m41 model weet ik nog niet zo enorm veel omdat ik die niet zo vaak zie eerlijk gezegt.
mijn soldaat m40 heeft er 6, kijk in de militaria boekjes, daar vind je deze info :wink:

m40 heeft 5 en 6 knopen :wink:
Ik weet niet in welk boek je kijkt maar ik heb het dus aan een kennis gevraagd die het wel zal weten.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Zeg het maar orgineel of niet..
En zeg ook direct erbij hoe ik het kan zien..
Ik wil het graag horen voor 21.10 uur

Mvg

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

die is echt en die wil ik hebben!
pionier, ik heb zelf 2 originele tunivs, m36, 5 knopen en m40 met 6 knopen
Plaats reactie