129 jaar

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

129 jaar

Bericht door Guido »

zit er regelmaat in het uitbreken van een oorlogen in west-europa? onzin toch? en toch... kijk een naar de tijdbalk van mevr. Van de Ven uit Oploo ons toe stuurde

1789 Franse revolutie
129 jaar later
1918 Duitse revolutie

1804 Napoleon aan het bewind
129 jaar later
1933 Hitler aan het bewind

1809 Intocht van Napoleon in Wenen
129 jaar later
1938 Intoch van Hitler in Wenen

1812 Napoleon trekt Rusland binnen (22 aug!!)
129 jaar later
1941 Hitler trekt Rusland binnen (22 aug!!)

1815 Val van Napoleon
129 jaar later
1944 ........................


kwam uit het boek: De oorlog tussen Peel en Maas.

toch interessant want in 1944 was toch een duidelijk teken dat de val van hitler snel zou komen (DDAY, MARKETGARDEN ect)


hoe denken jullie er over??

Guido
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Haha :)

Er is zoveel gevochten dat er altijd wel wat te verzinnen is zo.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

mja als je zo kijkt dat napoleon en hitler toch wat met elkaar te maken hebben.. wie weet zit er een verband tussen
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Dit soort "voorspellingen" worden af en toe door iemand uitgedacht maar hebben geen enkele waarde.

Zo was er ook een Rabbi die, door het loslaten van een computerprogramma op het oude testament, achterhaalde dat het oude testament voorspelde dat Hitler zou opkomen, voorspelde dat Clinton met Monica met sigaren zou spelen....etc.


Wanneer je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel een patroon te vinden..........al is het maar tussen de dood van mijn goudvis en het einde van de wereld :roll:
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ernst-H schreef: al is het maar tussen de dood van mijn goudvis en het einde van de wereld :roll:
Mooi gezegd! :)

Ik geloof er zelf niet echt in, alhoewel, toeval bestaat.

Maarja, zo kun je vanalles bedenken.

Bjorn.
Gebruikersavatar
RPGaMeR
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jan 2004, 16:07
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door RPGaMeR »

Ernst-H schreef:Dit soort "voorspellingen" worden af en toe door iemand uitgedacht maar hebben geen enkele waarde.

Zo was er ook een Rabbi die, door het loslaten van een computerprogramma op het oude testament, achterhaalde dat het oude testament voorspelde dat Hitler zou opkomen, voorspelde dat Clinton met Monica met sigaren zou spelen....etc.


Wanneer je maar lang genoeg zoekt is er altijd wel een patroon te vinden..........al is het maar tussen de dood van mijn goudvis en het einde van de wereld :roll:
Helemaal mee eens
RC-NL
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 jan 2004, 18:21
Locatie: Budel

Bericht door RC-NL »

ooit kwam er eens iets over die 'toevalligheden' op discovery. ze lieten er zien hoe je met een beetje kennis van wiskunde verbanden kunt leggen tussen totaal verschillende dingen. door middel van massa, lengtes en kleur kun je alles doorrekenen naar iets wat je zou willen vinden.

zo heb je ook theorien dat je uit de afstanden tussen de stenen van de stonehenge (samen met wat letterkunde) de naam jesus verstopt zit. zo zou ook uit de romeinse titel van de paus het nummer 666 tevoorschijn komen.

dit is allemaal niet aan mij besteed.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ok jullie hebben gelijk maar ik vond het toch zeker wel interessant om te zien.. keek in eerste instantie ook beetje raar op!
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Eerste Wereldoorlog afgelopen: 1919
Tweede Wereldoorlog begonnen: 1939

Is geen 129 jaar :?

Oorlog Iran-Irak afgelopen: 1988
Eerste Golfoorlog: 1991
Tweede Golfoorlog: 2003

hmmm nog steeds geen 129 jaar. 8)

Ik denk dat het louter op toeval berust.
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Doodsjongen schreef:ooit kwam er eens iets over die 'toevalligheden' op discovery. ze lieten er zien hoe je met een beetje kennis van wiskunde verbanden kunt leggen tussen totaal verschillende dingen. door middel van massa, lengtes en kleur kun je alles doorrekenen naar iets wat je zou willen vinden.

zo heb je ook theorien dat je uit de afstanden tussen de stenen van de stonehenge (samen met wat letterkunde) de naam jesus verstopt zit. zo zou ook uit de romeinse titel van de paus het nummer 666 tevoorschijn komen.

dit is allemaal niet aan mij besteed.
Ze hadden ook zoiets gedaan met een geschiedkundige die vond dat de grote piramides in Egypte volgens Orion waren gebouwd en de tempels in Angok Watt volgens een ander sterrebeeld. Ze ontdekten toen dat ook andere monumente volgens een sterrebeeld waren gebouwd. Namelijk een theater, een belangrijk kruispunt, een politiebureau en nog wat van dat spul in New York. :D
jeroen
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2004, 10:07

Re: 129 jaar

Bericht door jeroen »

Guido schreef: 1812 Napoleon trekt Rusland binnen (22 aug!!)
129 jaar later
1941 Hitler trekt Rusland binnen (22 aug!!)
Altijd leuk, zulke lijstjes, wel het controleren waard... Hitler viel namelijk op 22 juni 1941 Rusland binnen.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen Koppes
STIWOT
Gebruikersavatar
Willem ter Haar
Lid
Berichten: 1270
Lid geworden op: 27 jul 2003, 15:18
Locatie: Barneveld (Gelderland)
Contacteer:

Bericht door Willem ter Haar »

Dit klopt. Eigenlijk was de geplande datum 15 mei 1941. Maar omdat de Joegoslaven, de Grieken en de Engelsen in de Balkan een beetje hardnekkig verzet pleegde verschoof deze datum naar 22 juni 1941.
Als iedereen hetzelfde denkt, dan denkt er iemand niet na. (generaal George S. Patton)
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Wereldwijd zijn er constant minimaal 5 gewapende conflicten geweest sinds Wo1; dus ge zult altijd wel links of rechts een lijn kunnen maken; alleen dat we daar nu conclusies uit gaan trekken; lijkt me toch effekes iets te ver gezocht.

Of misschien ben ik daar wel te nuchter voor om dat te willen zien.


Mattie. :)


...
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Tja ik ben ook niet echt iemand die in dit soort dingen geloffd, maar wie zegt dat Hitler niet naar Napoleons voorbeeld heeft gewerkt?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
thePiano
Lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 jan 2004, 13:28
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: 129 jaar

Bericht door thePiano »

Guido schreef:zit er regelmaat in het uitbreken van een oorlogen in west-europa? onzin toch? en toch... kijk een naar de tijdbalk van mevr. Van de Ven uit Oploo ons toe stuurde


1815 Val van Napoleon
129 jaar later
1944 ........................

1944:
- 6 juni 1944 D-Day Landing in Normandië
- op 10 juni 1944 vond het drama van Oradour-Sur-Glane (Frankrijk) plaats, waar 200 SS-ers het gehele dorp platbrandden en haar 642 bewoners ombrachten
- mislukte aanslag op Adolf Hitler (20 juli 1944) door Von Stauffenberg
- op 4/5 september 1944 bevrijding van België (en Antwerpse Haven)
Nieuw op mijn website:
- Nieuwe Orde 10: Vlaams Blok veroordeeld. Het Arrest.
- Collaboratie 8: De DeVlag van Jef Van de Wiele.
Plaats reactie