Draagwijze onderscheidingen van familie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ik mag de officiele Wageningen herdenk pin van 2005 dragen :P

Maar ik heb iets vernomen dat familie ook medailles mag dragen van een familielid? Hoe zit dit weet jij dat Roel?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Die pin mag je alleen dragen als je mee gelopen hebt, en jij stond 10 meter van me af :P , Nee onzin. Dat is een leuk hebbe dingetje. Ik heb de Thank you Canada en Allied Forces medaille en pin gekregen. Maar dit zijn allemaal geen officiele onderscheidingen.

In Nederland is het niet gebruikelijk dat men onderscheidingen van familieleden draagt. In Engeland weer wel, daar zal een weduwe de miniatuur onderscheidingen van haar man dragen op de rechter borst.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

haha nou ja ik heb het toch écht zelf gekregen van de organisatie tesamen met een paar consumptie bonnen :D haha!

Ah dus daar heb ik dat vandaan! Nee maar goed, want er is een verzetskruis in de familie (mijn Overgrootvader of Oudoom dat weet ik niet zeker) maar dan zou ik er toch nog geen kans op maken :P
Gebruikersavatar
marc
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 01 feb 2005, 17:36
Locatie: Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door marc »

is in belgie ook toegestaan dat weduwen en wezen de eretekens van hun echtgenoot c.q. vader dragen maar dan met een zwart emaillen baret op het lint. En als ik me niet vergis op de rechterborst. (zoals in GB).
Nochtans heb ik het ooit één keer gezien dat een beroepsmilitair de eretekens uit WOII van zijn vader droeg, wederom op de rechterborst; de zijne op de linkerborst.
I finally found the perfect girl, I could not ask for more
She's deaf and dumb and overs*x*d and owns a liquor store
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik heb een afsplitsing gemaakt in dit topic,
Gebruikersavatar
Wilco Vermeer
Lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 jan 2004, 14:50
Locatie: Bemmel
Contacteer:

Bericht door Wilco Vermeer »

In Nederland is het niet toegestaan om onderscheidingen te dragen die je niet zelf hebt gekregen/verdient
Mijn verzameling op: http://www.ww2historycollection.com/
(Avatar: Henk Sneevliet, vergeten verzetstrijder)
Gebruikersavatar
WO2 Joost
Lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 08 mar 2005, 17:40
Locatie: Beek en Donk

Bericht door WO2 Joost »

Mijn opa heeft een lindje van ridder in de orde van oranje nasau.
En een of andere onderscheiding van de paus.

MVG joost
Plaats reactie