Nieuws Leraar neergeschoten door leerling

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Durft nu niemand eens openlijk te zeggen dat het probleem volkomen bij de mentaliteit van de islamitische allochtonen ligt? (citaat uit een reactie)


Idereen is natuurlijk vrij in wat hij denkt, maar om die gedachtegang nu zo op dit forum te ventileren :? , daar is dit forum geloof ik niet voor bedoeld en kan bij de argelose bezoeker misschien verkeerde gedachten over dit forum op roepen omdat het natuurlijk al een forum is met een voor sommige mensen een "beladen" onderwerp(WWII).
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Iedereen heeft natuurlijk het recht om zijn hoofd in het zand te steken!
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Daar gaat het niet om, het gaat er om dat naar mijn mening een WWII forum niet bedoelt is om enige politieke gedachten naar buiten toe te ventileren.
Maar dat is natuurlijk aan de beheerder van dit forum.
Gebruikersavatar
Timo
Lid
Berichten: 1836
Lid geworden op: 13 okt 2003, 20:55

Bericht door Timo »

maja ik zeg maar niks over moslims zal toch niks goeds zijn
Starting up again
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Euhm, Mooyman, ik als Antwerpenaar kan vrij veel begrip opbrengen voor Matties mening. Uiteraard is niet elke allochtoon zo extremistisch als diegenen uit het nieuwsbericht, maar er zijn er toch genoeg. In 'mijn' stad worden zéér regelmatig, laat ik het 'Blanken' noemen (NIET RASCISTISCH BEDOELD), voor een akkefietje aangevallen of
vermoord.

Zo is er recent nog een incident gebeurd waarbij een blanke door 7 jongeren van allochtone afkomst DOOD is geschopt. Geen protest.

Enkele weken later: een geesteszieke blanke vermoord een man van allochtone afkomst. De arabische gemeenschap komt op straat in Borgerhout en slaat alles kort en klein, de heer Abu Jahjah maakt hier dankbaar gebruik van om propaganda te voeren.


'Wij' zouden eens met elk incident waarbij een blanke slachtoffer is op straat moeten komen en de boel kort en klein slaan, het zou denk ik rap gedaan zijn, maar gelukkig denken 'wij', westerlingen niet zo.
Als mattie zegt dat het aan de mentaliteit ligt, kan ik daar alleen maar mee akkoord gaan...


Maar goed, het feit dat ik van deze mening ben toegedaan komt waarschijnlijk doordat ik hier leef en niet in één of andere landbouwersgemeente...
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Daar gaat het hier niet om Antwerpx, misschien ben ik het met Mattie zijn standpunten oneens of eens.
Het gaat er hier om dat een forum voor WWII discussie's geen plaats is om politieke of discrimineerende ideën te ventileren.
Maar zoals gezegt is dat aan de moderator's en beheerder van dit forum.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

ok, ik snap wat je bedoelt, ik had het topic even beter moeten lezen :)
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Mattie schreef:Durft nu niemand eens openlijk te zeggen dat het probleem volkomen bij de mentaliteit van de islamitische allochtonen ligt? Wat moet er nog allemaal gebeuren voordat we eindelijk onze ogen eens open doen?

Mat.
Ik keur het ten zeerste af dat iemand dit doet en dit gaat alle perken te buiten natuurlijk.

Echter.....

Voor een deel hebben we dit aan ons zelf te danken. Op het moment dat we 30 jaar geleden gastarbeiders ons land binnen halen om voor ons de vuile en laag betaalde klusjes te doen en vervolgens die mensen totaal aan hun lot overlaten. 30 jaar geleden waren er geen taal- of integratiecursussen. De ouders van dit soort jongeren spreken vaak geen nederlands en zijn inmiddels zo geisoleerd binnen de samenleving dat dat waarschijnlijk ook niet meer gebeurd.

Woensdag 14-1 sprak een mevrouw (ben ff d'r naam kwijt, socioloog of iets dergelijks) er als volgt over: Als je kijkt waar de ouders van dit soort kinderen vandaan komt. Vaak komen die mensen van 't platteland van turkije of marokko, niet de meest welvarende mensen. Ze komen in Nederland aan, krijgen kinderen, maar worden helemaal niet begeleid in hoe kinderen in Nederland worden opgevoed. Vaak voeden die kinderen zichzelf op of worden ze op straat opgevoed. Om maar niet over het verschil tussen jongens en meisjes te praten.

Ik ben van mening dat integratie van twee kanten moet komen. De mensen die hier binnen komen moeten belangstelling tonen voor de Nederlandse cultuur en zoveel mogelijk participeren. Dat wil niet zeggen dat ze hun eigen cultuur moeten opgeven o.i.d. Maar ook de Nederlandse bevolking moet uit hun glazen kooi. Wanneer is het de laatste keer dat je met een turks of marokkaans iemand hebt gepraat, behalve in de shoarmatent. Kijk in de gemiddelde fabriekskantine. De scheiding tussen mensen van allochtone afkomst en autochtonen is enorm. Op school precies hetzelfde. Bij ons op school klitten alle turkse, marokkaanse en somalische meisjes bij elkaar. Wanneer je als "Nederlandse" jongere er tussen gaat staan word je door je vrienden met de nek aangekeken.

Oplossingen voor dit probleem heb ik niet. Maar ik denk dat we snel en hard moeten handelen voor het nog meer escaleert.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Als eerste wil ik zeggen dat Mattie natuurlijk veel te kort door de bocht gaat. Ik keur de toonzetting ook af.(Daarom Mattie PB gestuurd)

Paulstolk bedankt voor je reactie hierop, je nuanceert de zaken op een goede manier!

Politieke meningen mogen best gegeven worden, maar op een normale onderbouwde manier. Als je je politieke mening er niet bij mag halen in zo'n topic wordt het volgens mij moeilijk discusiëren. Ik denk dat de meeste mensen op dit forum dit dan ook goed weten te doen. Voor verdere discussie in dit forum ben ik dan ook niet bang.

Oh ja ik wil ook nog even kwijt dat die leerlingen natuurlijk schandalig reageren. Ik weet niet wat ik zou doen als ik familie van die conrector was. Het zou goed kunnen dat bij mij de stoppen zouden doorslaan. Ik vind het nogal frappant dat de Rector dit gedrag accepteerde en de jongens is gaan toespreken. Hij was blij dat ze er over spraken en ze mochten alles zeggen :?. Ik vind de mentaliteit zeer triest en ik zou graag willen dat Nederland is tegen dit soort lui zou optreden!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Bah bah bah
tot die leraar is overleden is al erg genoeg,maat tot je ook nog van zon debielen hebt die op komen voor die murat is helemaal van de gekke.Dit is niet meer normaal :(
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

In overleg met de overige moderators wordt deze topic gesloten. Discussies over de aard van de huidige multiculturele maatschappij lopen snel uit de hand en hebben daarom ook geen plaats op dit forum. Er zijn genoeg andere fora die hier wel een plek voor hebben ingeruimd.

Voor commentaar op deze sluiting neem contact op met de moderators/administrators
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

BELANGRIJK

Bericht door Proos »

ALVORENS TE POSTEN IN DIT TOPIC BENT U VERPLICHT
DE INFORMATIE HIERONDER GEHEEL TE LEZEN


De twee administators, Martijn & Proos, hebben besloten dit
topic weer open te zetten. Het onderwerp is tevens verplaatst
naar "discussieren" (stond in WOII actueel), omdat het niks
met WOII te maken heeft.

Het onderdeel "discussieren" op het forum kent het volgende
onschrift: "Discussie & Praatforum. (wo2, waarden en normen,
de maatschappij etc.)".


Daar mag dus een discussie plaatsvinden over onze hedendaagse
maatschappij. Wij denken dat deze discussie best gevoerd mag worden,
omdat wanneer je er niet over praat het probleem ook niet weggaat
en alleen maar erger wordt.

De administators zijn van mening dat er iets goed mis is in Nederland.
Daar bedoelen zij niet "de buitenlanders" mee, maar gewoon de
steeds groter wordende groep individueën die ziek zijn in hun hoofd.

Het benoemen van buitenlanders als de oorzaak van alle probleem
zien wij als generaliseren, hoewel in onderzoek best mag worden
weergegeven dat bijvoorbeeld de criminaliteit hoger is onder deze groep.
Dat zijn de feiten, en voor feiten hoeven wij onze ogen niet te sluiten.

Wel hebben die feiten ook een oorzaak, zoals bijvoorbeeld de slechte
leefomstandigheden en andere factoren, zoals slechte opvang ten
behoeve van integratie.

Het is dus weer toegestaan om de discussie voort te zetten. Echter,
met dien verstande dat de moderators dit onderwerp streng in de
gaten houden mbt de forumregels en de volgende punten in het
bijzonder:

- Generaliseren is NIET toegestaan. Je mag de algemene tendens
echter wel benoemen, zolang je maar met CONTROLEERBARE feiten
en argumenten komt.

- Bijdragen in de vorm van schelden, bedreigingen en dergelijke leveren,
(gezien de aard van dit onderwerp) direct een 24 uurs afkoelban op.

- Indien dit topic toch ontaard in onvolwassen gedrag zal besloten worden
het alsnog direct te sluiten.

Hopende u allen hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Het administrators-duo,
Martijn & Proos
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Drie arrestaties na bedreigen leraren met kogelbrief

Uitgegeven: 16 januari 2004 11:29
Laatst gewijzigd: 16 januari 2004 11:41

AMSTERDAM - Drie leerlingen van een school in Amsterdam-West zijn vrijdagmorgen gearresteerd wegens betrokkenheid bij het bedreigen van leraren. Donderdagmorgen werd in de school een brief gevonden waarin een aantal leraren werd bedreigd. In de brief zat een kogel.

De directeur informeerde de politie over de vondst. Door samenwerking tussen de politieagent die contact onderhoudt met de school en de schoolleiding kon het drietal snel worden opgespoord. De leerlingen werden op school aangehouden. De politie sluit meer arrestaties niet uit en wil daarom geen verdere mededelingen doen over de zaak.

Donderdagavond hield de politie in Amsterdam een 16-jarige scholiere aan die via internet een docent van haar met de dood bedreigde. Volgens de politiewoordvoerder zit zij op een andere school dan het drietal dat vrijdag werd gearresteerd.
Dat is dus de beloning die je krijgt als je iemand wat wil bijbrengen in het leven. :/
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Mattie
Lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 24 okt 2003, 14:20
Locatie: Zuid Limbabwe

Bericht door Mattie »

Het probleem zit hem volledig in de culturele achtergrond van de islamitische allochtone jongeren. Al van voor de Tweede wereldoorlog kennen we migratie. Toch zijn er met de Poolse, Italiaanse en Griekse gastarbeiders nooit zulke stelselmatige problemen geweest. Deze mensen hebben zich volledig aangepast en je herkent deze mensen alleen nog aan een achternaam.
De islamitische allochtone jongeren gebruiken de normen en waarden die ze van thuis uit meekrijgen vaak als excuus om hier rotzooi te trappen. Krijgen ze vanuit religieuze hoek alleen respect bijgebracht voor mede-islamieten, waarbij disrespect voor christenen en vrouwen een duidelijke rol inneemt, en vanuit culturele achtergrond een tendens om problemen met geweld op te lossen (het hebben van een wapen en/of het gebruik, en/of het dreigen ermee wordt als normaal ondervonden; en al zeker tegenminderwaardigen; vrouwen en niet-moslims)); dan heb je hier al gelijk een grondslag voor een hoop ellende!
Niet dat daarmee iedere islamitische jongere per definitie crimineel is, maar met een dergelijke sociale en culturele achtergrond is het begrijpelijk dat velen van hen ontsporen.

Oplossing:
Bij afwijkend gedrag, dat terug te voeren is op een culturele achtergrond zal men sneller als ultimum remedium moeten grijpen naar een uithuisplaatsing waardoor het foutieve beeld van de jongere, weg van de traditionele invloed van ouders, bijgesteld kan worden. Zero tollerance staat daarbij voorop. Met praten redden we het niet; dat doen we al 25 jaar en dat heeft het alleen maar allemaal erger gemaakt. En ten opzichte van de allochtone ouders van de delinquenten dient men harder op te treden wanneer er bij hen geen medewerking tot intergratie is, waarbij een begin gemaakt kan worden door bij de inburgering de Nederlandse taal verplicht te stellen en hoofddoekjes en andere uitingen te verbieden.

Zie de feiten onder ogen, benoem ze en reageer!

De aangehaalde feiten komen trouwens bijna letterlijk uit een ondervinding van het CBS in Nederland.

Mattie. :)


P.s. en dat argument van dat vuile werk dat gedaan is vindt ik onzin; hele autochtone bevolkingsgroepen hebben dat werk ook gedaan en vaak nog veel zwaarder werk (de mijnen waren al ver dicht toen de Marokkanen en Turken kwamen) en die hoor je niet klagen en hebben hierdoor ook geen aparte rechten verworven. Iedereen die gewerkt heeft heeft daarvoor betaald gekregen; en dat loon, is loon genoeg!
Schiet toch op man; 't is bijna week-end, ik wil gaan zuipen!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mattie schreef: ... en hoofddoekjes en andere uitingen te verbieden.
Ik ben het helemaal met je eens!
Moslims mogen wel zomaar hoofddoekjes op school dragen, terwijl de leraren kinderen wel verbieden petten te dragen in de les!! :x

Bjorn
Plaats reactie