the helmet painter

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

pionier schreef:Nee maar dan nog. Uurloon 10 euro x 5 uur = 50 euro en verf dan 10 euro. En er zullen nog genoeg schilders in nederland zijn die dat ook kunnen.
tja, die man beschouwd dat als een kunstwerk en zoals jullie allemaal weten kosten die ook heel vel geld voor hetgeen wat er eigenlijk maar inzit
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Nou koop voortaan helmen met garantie en voer de thinner test uit! deze verf zou wel niet bestand zijn voor iets als dit.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

dat trucje is oud en werkt nie meer ;)
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Maarja wie gaat er in gods naam 300 euro betalen voor een neppe helm (behalve als ie hem als echt wil verkopen). Tsja misschien een museum ofzo wel maar verder...
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Hij kan het wel verekkte goed... Ik vind dat het wel mag, mits hij erbij zet dat het een neppe is....
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

pionier schreef:dat trucje is oud en werkt nie meer ;)
Hoezo werkt dat niet? Weet jij precies wat voor een soort verf hij gebruikt? En waarom zou 'verse' verf gezien hij het niet langer heeft staan dan 2002 (als ik dat goed heb gelezen) niet er af worden gehaald met thinner?
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Of hij het trucje kent weet ik niet maar ik kan je garanderen dat er nephelmen zijn waar de verf niet van af gaat me thinner. Zelfs verse evrf van 1 dag oud nie.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

101st Michiel schreef:Hij kan het wel verekkte goed... Ik vind dat het wel mag, mits hij erbij zet dat het een neppe is....
Oke hij zet het erbij de volgende verkoper niet en iedereen denkt dat hij orgineel is :S
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Michael_Wittmann schreef:
101st Michiel schreef:Hij kan het wel verekkte goed... Ik vind dat het wel mag, mits hij erbij zet dat het een neppe is....
Oke hij zet het erbij de volgende verkoper niet en iedereen denkt dat hij orgineel is :S
Dat is dan toch al één stap waarbij de verzamelaar 'beschermd' is. Je kan moeilijk verwachten dat deze man met zijn hobby/bron van inkomsten stopt omdat zijn kopers een andere richting uitwillen dan hem.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Bericht door Robin V »

Of desnoods een subtiele stempeling ergens in de binnenhelm of binnenin de buitenhelm?
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Als jullie iemand veroordelen of iemand beschuldigen of doen voorkomen alsof die gast daar niks aan doet of jullie schreeuwen dat dit verboden moet worden dan moet je eens zijn "policy" lezen voor jullie zo luid roepen

The "Do You Have To Stamp The Inside Of My Helmet?" Policy

Yep, it's non-negotiable. The stamp I use was professionally& expertly made by one of my clients. It really small and actually pretty cool. I feel that this is a necessary step to discourage those who may have other than honorable intentions or for the sake of future collectors. Remember, these things will probably be around longer than we will, so it's not always the first generation of owners that I have to be concerned with.

You can see the stamp as it appears on the interior of a helmet by clicking on the link below.


Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gertos45 op 04 jul 2005, 20:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

antwerpx schreef:
Michael_Wittmann schreef:
101st Michiel schreef:Hij kan het wel verekkte goed... Ik vind dat het wel mag, mits hij erbij zet dat het een neppe is....
Oke hij zet het erbij de volgende verkoper niet en iedereen denkt dat hij orgineel is :S
Dat is dan toch al één stap waarbij de verzamelaar 'beschermd' is. Je kan moeilijk verwachten dat deze man met zijn hobby/bron van inkomsten stopt omdat zijn kopers een andere richting uitwillen dan hem.
Ik bedoelde gewoon dat ze in de verf iets moeten doen dat het onder UV een bepaalde kleur word of extreem oplicht!

Mvg
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

4) All finished helmets have a small micro stamp on the interior skirt next to the size stamping identifying it as my work. This is a non-negotiable condition. Remember, someday, that helmet is not going to be in your hands anymore. That's the person we have to worry about. Yes, my helmets have been resold as originals. Yes, it pisses me off. No, it won't happen again. You may view the actual stamp by using the link below.

Let Me See It
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Haha ruig zon eigen stempel :P Maar wel jammer om dat in een helm te zetten.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

bedankt Gertos45! had dit niet gezien! Dit is een goede zaak!
Plaats reactie