de nederlaag van de duitser

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt het is me in ieder geval een heel stuk duidelijker groetjes
Ernst-H
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 02 jan 2004, 12:59

Bericht door Ernst-H »

Ik denk dat je voor technische ontwikkeling beter de perfectionering van de luchtoorlog kan nemen.

volgens deze website LINK zijn totaal ongeveer 220.000 mensen (niet meegerekend de mensen die jaren later nog stierven als gevolg van de straling)
als je dit aantal doden als gevolg van de atoombom uitzet tegen het totale aantal doden van 50 miljoen dan is dat dus relatief gezien niet zo veel.


Andere technologische (maar gelijk ook ideologische reden) was dat Stalin gebruik maakte van numeriek overwicht ipv. technologisch overwicht.
Dit kan je ideologisch zien doordat blijkbaar voor stalin een mensenleven niet zoveel waard was.......de overwinning was meer waard.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Gast

Bericht door Gast »

Hoi,
ik denk vooral dat er zoveel doden zijn gevallen
ten eerste vanwege de rassenvervolgingen en ten
tweede omdat er zo veel landen meededen.
De russen en de Japanners 'gooiden' net zolang
mensen over de slagvelden net zolang er 1 overheen
kwam. Ze hadden totaal geen interesse in mensenlevens
terwijl de Engelsen en Amerikanen dit wel hadden.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Je moet een ding weten, in de oorlog tellen mensenlevens niet. Ook de Geallieerden hebben veel mensen moeten opofferen bij verschillende operaties. Zoals ik al zei kijk maar eens naar de films "D-day" of Saving Private Ryan" dan zul je zien dat de geallieerden ook verschrikkelijk veel verliezen lijden. Dat is wel iets waar we in Europa bij stil moeten blijven staan. Als zij hun leven niet hadden geofferd waren wij niet vrij geweest!
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik denk dat de mobiele oorlog een grote invloed heeft gehad; er was niet meer een statische frontlijn, maar door tanks en vliegtuigen was het mogelijk om een front vele kilometers op een dag te verplaatsen. Het is voor burgers dan praktisch niet mogelijk om voor het oorlogsgeweld weg te vluchten.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Plaats reactie