Wat verzamel je(welk land)?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.

wat verzamel jij (welk land)??

Peiling eindigde op 29 jul 2005, 14:06

Canadees
0
Geen stemmen
Brits
7
12%
Amerikaans
15
25%
Duits
15
25%
of iets anders
5
8%
Een combinatie
18
30%
 
Totaal aantal stemmen: 60

Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mijn verzameling bestaat voor het grootste deel uit Canadees en Brits materiaal. Maar beschik ook over Duits en burger materiaal.

Verzamel over mijn omgeving. En daar hebben meer eenheden gezeten dan alleen Canadezen en Britten. Vandaar dat ik ook een stukje Duits en Burger heb.

Heb dus ook voor een combinatie gekozen.
Gebruikersavatar
posse
Lid
Berichten: 361
Lid geworden op: 09 dec 2004, 13:42
Locatie: België

Bericht door posse »

US ETO
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Een combinatie van

Bericht door asjemenou »

Heb eigenlijk van alles wat. Brits WOII para uniform, US WOII (101e) para uniform, USAAF uniform en Russisch WOII uniform. Heb verder nog de complete Duitse WOII uitrusting met helm maar zonder uniform. Losse dingen zoals, stel Duitse Feldfernsprecher 33's, Engelse en Amerikaanse veldtelefoons, Nederlandse dingen van voor 1940, Engelse, US, Duitse en Russische medailles uit WOII.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik verzamel eigenlijk alles mbt Groningen Wo2...Duits, burger, Canadees.
Ook vind ik de Duitse Marine artillerie zoals ze hier in de provincie aanwezig waren wel erg interessant 8)
Dus eigenlijk burger, Duits en Canadees '40-'45...qua burger vooral papierwerk, en Duits en Canadees uirustingsstukken e.d., maar geen medailles.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Amerikaans... al kan ik vaak andere dingen niet laten liggen :)
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Duitse poppen kompleet maken. Vooral dan de Duitse wehrmacht. Binnenkort hopelijk wat luftwaffe en kriegsmarine, maar daarna weer door met wh :wink:
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Omgeving Boxmeer en wat interesse gebieden,

laten we zeggen Brits, Duits en Nederlands. en op kleine schaal Canadees en Amerikaans.
Gebruikersavatar
seabee
Lid
Berichten: 987
Lid geworden op: 26 jun 2004, 13:33

Bericht door seabee »

U.S. WO1 en WO2
CAN DO
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ai, lastige vraag...
Amerikaans heb ik, Canadees heb ik een beetje en dan zit ik mij nu toch echt af te vragen wat ik verder ga verzamelen. Canadees is lastig ivm het budget (goh.. :P ) en brits lijkt mij ook mooi, maar daar weet ik nog niets van af. En met Amerikaans wil ik eigenlijk ook wel verder. (zou graag zo'n A2 jacket willen hebben :P )

Dus, "een combinatie" gekozen..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4871
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Enquette

Bericht door asjemenou »

In de enquette zie ik dat er het meeste Duits wordt verzameld. Als ik de optie Combinatie niet meetel dan staat Amerikaans op een tweede plaats en ver achterblijvend op de derde plaats Brits. Waarom is voor de meeste mensen hier het Duits zo interessant en niet bijvoorbeeld Brits. Wat is jou beweegreden om dan liever Duits te verzamelen?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: Enquette

Bericht door Peter M »

asjemenou schreef:Wat is jou beweegreden om dan liever Duits te verzamelen?
Het is heel moeilijk om smaak te verklaren :)


Ikzelf combineer Duitse gecamoufleerde (winter)kledij met Belgisch militair materiaal van voor 1940 en de Belgische (vnl Vlaamse) weerstand...de mindere interesses buiten beschouwing gelaten.
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Re: Enquette

Bericht door FELIX »

asjemenou schreef:In de enquette zie ik dat er het meeste Duits wordt verzameld. Als ik de optie Combinatie niet meetel dan staat Amerikaans op een tweede plaats en ver achterblijvend op de derde plaats Brits. Waarom is voor de meeste mensen hier het Duits zo interessant en niet bijvoorbeeld Brits. Wat is jou beweegreden om dan liever Duits te verzamelen?
Waarom? :lol: Ja ik weet het ook niet. Bij mij is het omdat ik mij gewoon meer interesseer voor de Duitse kant van de wo2. Ik heb daar veel meer boeken over enz. Ik vind (persoonlijk) de Duitse spullen er het mooist en het strakst uitzien. Ik weet niet precies :P moeilijk om uit te leggen. Ik vind het gewoon ''gave'' spullen, mooie kleuren mooi design en ook de adelaar en het hakenkruis vind ik een bijzonder symbool.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Re: Enquette

Bericht door Dodo »

FELIX schreef:...hakenkruis vind ik een bijzonder symbool.
Roep dat niet te vaak in het openbaar... Gaan ze je raar aankijken.
Mensen denken sneller aan de 'achtergrond' van het kruis dan aan het kruis zelf.

Moest zelf ook even denken wat je nou precies bedoelde.. :oops:
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Engels, Canadees/schots, en Duits, en dan met name de divisies hiervan die betrokken zijn geweest bij operation veritable.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Re: Enquette

Bericht door FELIX »

Dodo schreef:
FELIX schreef:...hakenkruis vind ik een bijzonder symbool.
Roep dat niet te vaak in het openbaar... Gaan ze je raar aankijken.
Mensen denken sneller aan de 'achtergrond' van het kruis dan aan het kruis zelf.

Moest zelf ook even denken wat je nou precies bedoelde.. :oops:
Ja, ja ik snap het. Had er ook al moeite mee de juiste woorden te kiezen. Ik vind het een mooi symbool, het is strak en herkenbaar, dat betekend niet dat ik mee ga in alles waar dit symbool voor staat.

Ik roep trouwens meestal niet in het openbaar maar verhef mijn stem :wink: :D :P
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Plaats reactie