Waar ga jij op vakantie?

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Vannacht naar Normandië op kosten van Defensie 8)
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Vijf dagen naar Berlijn. Als er nog mensen zijn met tips voor interessante plaatsen in deze stad hoor ik het graag. 8)
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Sjoerd schreef:Vijf dagen naar Berlijn. Als er nog mensen zijn met tips voor interessante plaatsen in deze stad hoor ik het graag. 8)
Gedächtniskirche en t KaDeWE.. Maar denk dat je daar misschien zelf wel achter was gekomen.. :P
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Hey Sjoerd,

Het filmmuseum ook even aandoen. Neem ook eens het boemeltje (bovengronde metro) naar Wannsee, je kunt de beruchte Villa aldaar gewoon bezoeken (is nu een museum). Het RockCafé is ook wel tof.

Checkpoint Charlie en het museum aldaar, het cafétje op de hoek, loop vervolgens Oost-Berlijn in en maak een bochtje naar de Brandenburger Tor. Doe dit wel als het donker is :)

Verder is er bij het laatste stukje muur nog een open lucht-museum op de plek waar het vroegere Gestapo-hoofdkwartier stond. Die is helemaal gesloopt, maar op en in de funderingen hebben ze een museum gebouwd. (Kreuzberg wijk, ik geloof de WilhelmStrasse)
Afbeelding

Bezoek ook eens de Opernplatz, daar vond in 1933 de boekverbranding plaats.
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Het museum heet trouwens "Topographie des Terrors"

http://www.topographie.de/en/
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Bedankt voor de tips jongens! Ik ga er zeker gebruik van maken.
De Gedächtniskirche had ik inderdaad zelf ook al ontdekt :wink:
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

johan willaert schreef:Vannacht naar Normandië op kosten van Defensie 8)
Niet verkeerd! :P
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Op kosten van de burgers dus :lol:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
dvdhoven
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jul 2004, 19:55
Locatie: Deventer

Bericht door dvdhoven »

Voor Berlijn heb ik onlangs op een ander forum nog wat tips gegeven, kijk even hier:
http://www.worldatwar.nl/Forum/viewtopi ... 90&start=0
Dick van den Hoven
Gebruikersavatar
Pauli
Lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 mei 2005, 17:20

Bericht door Pauli »

Weekje naar lloret de mar met vrienden (A) Mijn ouders hebben niet meer zoveel zin om met mij en mn broer op vakantie te gaan geloof ik.
"Even a fool is thought wise when he keeps his mouth shut"
pigy
Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 mar 2005, 21:26

Bericht door pigy »

niet naar het buitenland :( maar wel in de achtertuin :P

het is eene zwemvijver eind voirg jaar begonnen en binnen enkele weken komen er nog platen langs de zijkant en dan is het helemaal klaar
:lol: 8)

http://img315.imageshack.us/img315/9964/10046788gh.jpg

foto in link veranderd :)
Laatst gewijzigd door pigy op 13 jul 2005, 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Geen vakantie dit jaar

Bericht door asjemenou »

Leuk al die vakantieplannen van jullie. Ik wens jullie in ieder geval veel vakantieplezier. Zelf sla ik even een jaartje over.
Ben momenteel aan het investeren in nieuwe digitale fotoapparatuur. Dit kost al genoeg. Tot overmaat van ramp ben ik 2 weken geleden ook nog met m'n auto bij een verkeersongeluk betrokken. Niet mijn schuld, wel aanzienlijke schade. Moet nog maar zien of ik alles kan verhalen. Leuke reclamespotjes hebben die verzekeringsmaatschappijen met van die leuze van rap betalen, alles is gedekt en glashelderrr. Maar in de praktijk komt het er weer op neer dat ze niet thuis zijn.
Gebruikersavatar
dvdhoven
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jul 2004, 19:55
Locatie: Deventer

Bericht door dvdhoven »

Ik realiseer me dat ik een onbereikbare link heb opgegeven voor mijn Berlijn-tips.
Daarom knip en plak eea even hieronder. Dat is wel wat uit zijn verband gerukt, excuses.

In Berlijn weet ik niet zoveel WO2 plekken, de stad is eigenlijk 1 WO2 plek. In sommige gebouwen zitten nog steeds de kogelgaten, volgens mij oa op het Museums Insel.
Ik ben veel in Berlijn geweest in de vroege jaren 90, maar dat was meer voor de sfeer en het openbaar vervoer. Ik ben een fan van al het railgebonden vervoer en dat kun je veel beleven in Berlijn. En direct na de Wende reed er veel stokoud spul bij S-bahn, tram en bus.
Die sfeer van kort na de Wende is definitief weg.

Wel kun je een bezoek overwegen aan het Sovjet monument in het Treptower park, te bereiken met de S-bahn. Gigantisch groot en eigenlijk wanstaltig. Te bereiken met de S-bahn. Ook het andere Sovjet monument in Tiergarten is een bezoek waard, dat ligt vlakbij de Brandenburger Tor.
Ook Haus am Checkpoint Charlie is een bezoek waard.
Het voormalige KZ Sachsenhausen ligt vlakbij het station van Oranienburg en is dus ook goed met openbaar vervoer te bereiken.

Ik raad je aan in Berlijn met het openbaar vervoer te gaan. Er is een dicht net van S-bahn en U-bahn lijnen en de uithoeken en tussenplekjes bereik je gemakkelijk met tram of bus.
En voor nog sneller vervoer dan de S-bahn is er de Regionalbahn van de DB. Dat zijn stoptreinen, maar die stoppen minder vaak dan de S-bahn. Die rijden vooral over de Stadtbahn, die west - oost door de stad loopt, bijv. handig als je naar Potsdam wilt.
Er zijn dag- en meerdagskaarten of je koopt een Welcome card, geldig voor heel Berlijn (al het openbaar vervoer) met korting op veel attracties.
48 uur: EUR 16; 72 uur: EUR 22
Zie ook deze link:
http://www.berlin-tourist-information.d ... /index.php

Je vindt dan links ook een verwijzing naar info over het openbaar vervoer.

Zonder meer doen! San Souci is een erg mooi en groot park. En het Höllandisch Viertel is gewoon leuk. Stukje Holland in Duitsland. En het zal nu wel verder gerestaureerd zijn dan in 1992, toen ik er voor het laatst was en nog op zijn DDR's in elkaar stond te zakken.

Overigens is Berlijn zonder meer een aanrader, al was het alleen al om een stad te zien, die zeer veel groen en water binnen zijn grenzen heeft. Complete bossen en meren zeer dicht bij het centrum of ietsje verder, maar dan weer snel per openbaar vervoer bereikbaar.
Ook een aanrader is het een boottocht te maken. Je kan door de stad, maar ook naar buiten over de meren of over de Havel of de Spree.
Prachtig plekje is ook Köpenick gelegen op een schiereiland tussen Dame en Spree met tegenwoordig een autovrije, maar niet tramvrije binnenstad. Vandaar loopt een tramlijn gedeeltelijk door bossen langs de oever van een meer naar Alt Schmöckwitz.
Andere mooie plekken zijn Tegel, Wannsee en in de binnenstad de Hackersche Höfe vlakbij de Hackersche Markt (S-bahn), erg toeristisch, maar de binnenplaatsen zijn mooi gerestaureerd. De buurt er omheen wordt ook erg mooi opgeknapt.

En nog een paar tips voor het openbaar vervoer.
De S-bahn kent sinds een paar jaar weer een Ringlijn. In ongeveer 45 minuten maak je een rondje rond de stad en ben je weer op het beginstation aangeland.
Leer verder zo snel mogelijk van de verschillende mogelijkheden gebruik te maken. Dus een paar haltes U-bahn, dan een paar stations S-bahn, soms een stukje tram of bus. Dat gaat het snelste, maar je voelt je - als je dat onder de knie hebt - al gauw een echte grote stadter. Het zelfde eigenlijk als in Parijs of Londen.
Via de link die ik gaf, kun je doorlinken naar openbaar vervoer info en daar kun je ook een netkaart downloaden als PDF. Zeker doen en uitprinten (lastig klusje) en van te voren goed bestuderen.
In de binnenstad zijn er een paar knooppunten waar je goed op de borden moet letten zoals de Alexanderplatz (Alex op zijn Berlijns) en de Friedrichstrasse, daar zijn nogal ingewikkelde overstaproutes. Maar de bewegwijzering is tegenwoordig zeer goed.
Verder loopt de S-bahn vrijwel geheel bovengronds, alleen de Nord-Süd tunnel tussen Anhalter Bahnhof en Gesundbrunnen loopt ondergronds.
De U-bahn loopt grotendeels ondergronds met een paar uitzonderingen zoals het gedeelte van GleisDreieck naar Warschauer Strasse en een stuk van de U6 in Tegel en het gedeelte van de U2 langs de Schönhauser Allee naar Pankow.
Dick van den Hoven
Gebruikersavatar
dvdhoven
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 19 jul 2004, 19:55
Locatie: Deventer

Bericht door dvdhoven »

Vraagje:
Kan iemdand die foto verkleinen, aub? Het hele forum ligt uit zijn verband, zelfs op een 17 inch flatpanel moet ik nog scrollen.
Dick van den Hoven
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

welke foto?
Plaats reactie