Tiener aangehouden met zelfgemaakte bom...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

mischien heeft hij de verkeerde vrienden. zie zegt dat hij niet in de islam geloofd?
verellen
Lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 26 sep 2004, 14:25
Locatie: geel

Bericht door verellen »

koen schreef:mischien heeft hij de verkeerde vrienden. zie zegt dat hij niet in de islam geloofd?
Ze zeggen toch dat hij waarschijnlijk wel in de Islam geloofde en dat hij op 14de bekeerd zou zijn.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Hoezo niet in de islam? Hij is moslim sinds zijn veertiende en radicaal.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

ow sorry verkeerd gelezen denk ik, maar toch wat trekt je over de lijn om een bom te maken?(nou wil ik niet zeggen dat ik geen vuurwek bommen maak)
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Wat je over de grens trekt? Fundamentalisme.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

maar toch, je moet gehersen spoet worden om een mom te maken, net zo als zelf opblazing.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

spoet om een mom?

Wie heeft het over "zelfopblazing"? Overigens is hersenspoelen helemaal geen vereiste.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

ik bedoel gespoeld, ik ben van mening van wel, er wordt zo op je ingepraat dat je denkt dat die gasten gelijk hebben.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Dus je kan deze gedachten niet zelf ontwikkelen en er uit eigen vrije wil voor kiezen? Ik denk namelijk dat dat ook zeer wel mogelijk is.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

er moet echt op je ingepraat zijn, nog even over die zelfmoorden: je bedenkt toch niet zelf dat als je je op blaast je bij die allah op schoot komt.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Ben ik niet met je eens Koen. Als die jongen een voorbeeld neemt aan eerdere zelfmoordenaars (televisie, internet) kan hij vanuit zijn radicaal fundamentalisme het plan om een primitieve bom te knutselen zondermeer zelf bedenken en uitvoeren. Natuurlijk zal er in zijn geval veel over gesproken zijn op zijn msn groep en mogelijk (waarschijnlijk) zag hij positieve commentaren van anderen als aanmoediging, maar ook dat hoeft niet te betekenen dat hij het niet zelf bedacht heeft.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

maar geeft toe, je gaat als verstandig mens toch niet effe een bom maken voor de lol, een vuurwek bommetje is iets anders, als je alleen een prullenbak er mee sloopt, maar als je een bom maakt, die op een afkan gaan dan kun je mensen mee vermoorden en verwonden!!
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

a) Wie zegt dat het verstandig is? Wie zegt dat een religieuse fanaticus zoiets voor de lol doet? Dat lijkt mij de minst waarschijnlijke reden waarom die jongen dit doet.

b) In mijn ogen zijn mensen die vuurwerkbommen maken en prullebakken opblazen ook niet verstandig bezig. Ik zie dat als debiel gedrag maar het is pubergedrag.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

p.s. als je contacten heb met de hofstadgroep, mensen bedrijgen weet je wel wat je doet.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

a) niet mee eens, hoorde net dat nog niet duidelijk is wat hij met deze bom wilde gaan doen, dus hij kon het ook als drijg middel gebruiken(kan is klein)

b) tja pubber gedrag is niet goed, je komt er niet onder uit, je kan niet ontkennen dat je toen je 15 à 16 jaar was niks verkeerds hebt gedaan met wat vrienden.
Plaats reactie