Tiener aangehouden met zelfgemaakte bom...

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Volgens mij staat helemaal niet vast dat hij daar contact mee had. Dat willen ze juist gaan uitzoeken.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

koen schreef:a) niet mee eens, hoorde net dat nog niet duidelijk is wat hij met deze bom wilde gaan doen, dus hij kon het ook als drijg middel gebruiken(kan is klein)
Hoezo? Ze stellen duidelijk dat hij een aanslag wilde plegen op Geert Wilders.
koen schreef:b) tja pubber gedrag is niet goed, je komt er niet onder uit, je kan niet ontkennen dat je toen je 15 à 16 jaar was niks verkeerds hebt gedaan met wat vrienden.
Wie weet. Maar daar waren geen criminele handelingen bij. En dat is het opblazen van dingen en het maken van vuurwerkbommen.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

verellen schreef:
Proos schreef:Hij komt voor de kinderrechter hoorde ik op 't journaal :(
Logisch toch, niet?
Wellicht, hoewel al eerder in geval van een moord op een docent voor het volwassenenrecht werd gekozen. In ieder geval ben ik er niet blij mee. Een kinderrechter zal mogelijk "een bommetje" onschuldig puberaal gedrag vinden, terwijl ik zo'n persoon als staatsgevaarlijk zou willen bestempelen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Proos schreef:Wellicht, hoewel al eerder in geval van een moord op een docent voor het volwassenenrecht werd gekozen. In ieder geval ben ik er niet blij mee. Een kinderrechter zal mogelijk "een bommetje" onschuldig puberaal gedrag vinden, terwijl ik zo'n persoon als staatsgevaarlijk zou willen bestempelen.
We weten nog veel te weinig over deze jongen, over zijn preciese plannen en vooral over zijn wil om zijn plannen uit te voeren. Staatsgevaarlijk is echt te voorbarig. Wellicht is puberaal achteraf echt de beste omschrijving.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Tiener aangehouden met......

Bericht door LEO »

Puber of niet, als mijn zoon van 14 een bommetje ineen aan het knutselen was zou ik het zeker weten omdat ik het gedrag van mijn kinderen steeds opgevolgd heb. DAGELIJKS !!!.

Waar ligt de verantwoordelijkheid van de ouders in dit geval ?

En zoals ik reeds vermelde, het is niet meer je buurland dat de vijand is, het kan evengoed je buurman (of zijn zoon) zijn.

Leo
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Was het maar zo simpel Leo.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Tiener aangehouden met.......

Bericht door LEO »

Ik begrijp niet wat er moeilijk kan zijn om je eigen kroost de waarden van de samenleving te onderwijzen. Het effend hun latere weg door het leven. Indien je dat niet meer kan opbrengen als ouder, nu ja....

Leo
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Natuurlijk. En als je zoon zich op zijn veertiende tot moslim bekeert en fundamentalistisch wordt dan geef je hem gewoon billekoek en dan is het weer goed. Want alle jongeren luisteren naar hun ouders dus als ze ontsporen dan hebben ze hun best niet gedaan. Kom nou toch! Ga daar even zonder enig inzicht in de situatie de ouders de schuld geven.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Tiener aangehouden met......

Bericht door LEO »

O ja. Op zijn veertiende besluiten om een andere religie te gaan beleiden? Dit zou ik pas opvatten als een fout van mijnentwege. Er zou alleszins in familieverband een debat op gang worden gebracht. Indien hij het achterbaks of onder invloed van derden zou doen, zou ik zeker een verandering in zijn levenspatroon ontdekken en zou hem vragen stellen.
Ik wil nu niet overkomen als de huistiran die zijn wil opdringt aan wie onder zijn dak leeft, verre van. De resultaten die zowel mijn vrouw als ik bereikt hebben met de opvoeding van de ( vier) kinderen spreekt voor zich.
Een veertienjarig bommenmakertje loslaten op de maatschappij vindt ik onverantwoordt van de ouders. Sorry.

Leo
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

En wie zegt dat ze dat niet gedaan hebben?
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Wat i ook mag wezen,echt slim is hij zeker niet, want ik lees net dat hij op het internet bezig was met allerei MSN groepen, waarop hij allerlei onzin uitkraaide, wat hem uit eindelijk de nek heeft gekost (wat een regel) omdat hij op deze manier in de picture is gekomen, niet echt een slappende cel, als je een beetje slim ben zo je dan koest houden.
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Harro schreef:En wie zegt dat ze dat niet gedaan hebben?
Ga er niet vanuit dat men naar de Politie gegaan, want anders had men hem al eerder in de kraag gevat.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Tiener aangehouden met......

Bericht door LEO »

In dat geval zit Justitie met een probleem, want dan zal de rechter meerderjarigen moeten beoordelen en dat kan een kinderrechter niet.

Ik ben nu toch nieuwschierig naar het verloop van deze zaak.

Leo.
Gebruikersavatar
Harro
Lid
Lid
Berichten: 4440
Lid geworden op: 03 nov 2004, 18:27

Bericht door Harro »

Philip,ABRG schreef:Ga er niet vanuit dat men naar de Politie gegaan, want anders had men hem al eerder in de kraag gevat.
Geen idee. Ken jij alle ins en outs van het onderzoek?
Philip,ABRG schreef:Wat i ook mag wezen,echt slim is hij zeker niet, want ik lees net dat hij op het internet bezig was met allerei MSN groepen, waarop hij allerlei onzin uitkraaide, wat hem uit eindelijk de nek heeft gekost (wat een regel) omdat hij op deze manier in de picture is gekomen, niet echt een slappende cel, als je een beetje slim ben zo je dan koest houden.
En daarom is "staatsgevaarlijk" zo overdreven.
De geschiedenis is het heden gezien door de toekomst - Godfried Bomans
"Wilders die weer wat uitkraait over criminele allochtonen: in zijn wereld is dat een pleonasme" - Alexander Pechtold
Philip,ABRG
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 26 mar 2005, 16:33

Bericht door Philip,ABRG »

Laten we zeggen via de kontakten die ik heb, iets,niet veel maar iets meer dan jij.

Zolang je met deze items bezig hou, serieus of niet, ben je een gevaar voor de staat, dus is het woord staats gevaarlijk zeker niet overdreven, WvS artikel 95a, zijn er nog een paar maar die mot ik dan effe opzoeken, maar daar heb ik verder geen zin, hoe je het went of keert, hij is verkeerd bezig.
Plaats reactie