Graf van Rudolf Hess geschonden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Graf van Rudolf Hess geschonden

Bericht door Roel R. »

WUNSIEDEL - Onbekenden hebben begin deze maand het graf geschonden van Rudolf Hess, de plaatsvervanger van Adolf Hitler. De politie in het Zuid-Duitse Wunsiedel deelde maandag mee dat het graf is overgoten met ongeveer 10 liter diesel. Er lag ook een kopie van een bladzijde uit het boek 'International Military Tribunal'.

Hess pleegde tijdens zijn detentie in Berlijn zelfmoord op 17 augustus 1987. Zijn graf geldt in extreemrechtse kringen als een bedevaartsoord.

Het bestuur van Wunsiedel verzet zich al jaren tegen manifestaties bij het graf. Een voor 20 augustus voorgenomen bijeenkomst van neo-nazi's in de plaats is verbonden. Door een recente aanscherping van de nationale wetgeving tegen marsen van neo-nazi's hoopt Wunsiedel dat het verbod in tegenstelling tot voorgaande jaren nu wel stand houdt bij een rechter.
Laffe daad, ik snap het van de ene kant wel. Maar een graf is heilig in mijn ogen. Daar blijf je vanaf!
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Afbeelding
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

lafaards zijn dat, laat je iemand na zijn dood nog niet met rust.
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Inderdaad geen leuk nieuws, maar mischien zegt het motief van de daders wel heel wat meer...
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Het wordt hoog tijd dat men de mensen terug wat meer respect bijbrengt.
Waar gaat dat heen? :x
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

Inderdaad laf.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Het is misschien een symbolische daad! Er zit misschien een boodschap aan vast.

Jullie gaan er van uit dat de daad is gepleegd door van die domme rooie jonge mannen, maar zou ge de daad anders bekijken als die gepleegd zou zijn door mensen van 80?
Gebruikersavatar
jan willem
Lid
Berichten: 99
Lid geworden op: 06 okt 2003, 00:21

Dit is geen...

Bericht door jan willem »

Symbolische daad! Je blijft gewoon, en dan maar even heel erg plat, met je poten van een graf af! En dat houd dus in dat je van alle graven afblijft.

10 liter dieselolie over een graf gooien is geen boodschap overbrengen.
Maar pure vandalisme en ook nog milieuvervuiling.

Of het nu wel of niet gaat om "rooien" of ouderen is helemaal niet van belang! Je blijft gewoon met je poten van iets af.

JW
Laatst gewijzigd door jan willem op 15 jul 2005, 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
In fünf Jahren ununterbrochenem Einsatz an der russischen Front erwarb sich Hans Dorr den Ruf als härtester und zuverlässigster Kampfgruppenführer der gesamten SS-"Wiking".
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Michael schreef:Het is misschien een symbolische daad! Er zit misschien een boodschap aan vast.
Wat wil je hier mee zeggen? Toch niet dat het dan wél acceptabel is?

Hoe dan ook het is een laffe manier om iemand terug te pakken op zijn daden. Zoals iedereen hier al zei: een graf laat je met rust!

Toch kan ik de evt. motieven dan wel begrijpen, maar dat kan je ook anders aanpakken.
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Nee nee, het is zeker niet acceptabel. En ja, van een graf blijf je af.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Wat wou je mee zeggen dan?

en even ingaan op je edit die er nu staat: Mensen van 80, weten denk ik wel beter! En zo ie zo hebben zij het recht nog niet om een graf te schenden, welke leeftijd/kleur dan ook!
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Guido schreef:Wat wou je mee zeggen dan?

en even ingaan op je edit die er nu staat: Mensen van 80, weten denk ik wel beter! En zo ie zo hebben zij het recht nog niet om een graf te schenden, welke leeftijd/kleur dan ook!
Wat ik nu eigelijk bedoelde:
Het zou kunnen gaan om gefrustreerde oude mensen (wat heel waarscheinlijk niet het geval is) die de oorlog op een nogal bloedige manier hebben meegemaakt en een zondebok zoeken voor dit alles en hun agressie te kunnen uiten. Ik zeg wel niet dat ik het goed vindt, ik ben misschien wat verkeerd overgekomen.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Michael schreef:
Guido schreef:Wat wou je mee zeggen dan?

en even ingaan op je edit die er nu staat: Mensen van 80, weten denk ik wel beter! En zo ie zo hebben zij het recht nog niet om een graf te schenden, welke leeftijd/kleur dan ook!
Wat ik nu eigelijk bedoelde:
Het zou kunnen gaan om gefrustreerde oude mensen (wat heel waarscheinlijk niet het geval is) die de oorlog op een nogal bloedige manier hebben meegemaakt en een zondebok zoeken voor dit alles en hun agressie te kunnen uiten. Ik zeg wel niet dat ik het goed vindt, ik ben misschien wat verkeerd overgekomen.
Klinkt inderdaad heel erg onwaarschijnlijk, maar de situatie zou inderdaad anders bekeken moeten worden dan wanneer het een stel respectloze tieners waren.
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Bericht door koen »

als de daders dood zijn en hun graf wordt in de fik gestoken hoe zouden de nabestaande, vrienden,hun zelf voelen?
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Inderdaad, ook al was de man bij leven een, ja wat eigenlijk, zeg maar héél slecht mens, dan nog blijf je van zijn graf af.

IK moet er wel eerlijk aan toevoegen dat ik dit minder erg vind dan dat er een graf van een oorlogsslachtoffer zou worden geschonden. Dat gebeurt namelijk veel te vaak.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Plaats reactie