terug uit normandie

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

terug uit normandie

Bericht door Alex »

en ik was weer terug uit normandie. waren 2 mooie weken en leuke dingen gekocht/gevonden. ik heb 3 mg kistjes en een stielhandgranate kist gekocht. in het weiland achter ons huisje wezen zoeken met een metaaldetector en een huls gevonden van waarschijnlijk een flakbatterij. de fotos volgen later.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

nou hier de beloofde fotos.

hier alles wat ik bij elkaar heb gesprokkeld,gekocht en gevonden .
Afbeelding

de stielhandgranatekist die ik op een rommelmarkt heb gekocht en een repro sitelhandgranate.
Afbeelding

dit is de huls die ik zelf opgegraven hebt en een riem die ik gekocht heb op een rommelmarkt. ikzelf dacht dat het engels was maar een paar dagen later zag ik een riem die er heel erg op leek om hget middel van een engelse officier zitten. kan iemand me er meer over vertellen?
Afbeelding

ook deze knoop nog gekocht voor 1,5 euro. goede aankoop geweest?
Afbeelding

3 mg kistjes gekocht. was bij elkaar 35 euro.
Afbeelding

en hier nog een rare bunker die ik tegenkwam bij cape de la hague. iemand een idee wat voor nut deze bunker had? radar? kan eventueel meer fotos plaatsen.
Afbeelding

en even later ook bij cape de la hague even een weiland ingeslopen en naar een batterij geslopen om wat fotos de schieten. weet iemand het nut van de koker op de voorgrond? en rechtsboven is dezelfde bunker als op de voorgrond te zien.
Afbeelding

dit waren voorlopig even een paar fotos er volgen er meer. als er iemand van een bepaald object meer fotos wilt kan hij/zij dat gerust vragen

alex
Laatst gewijzigd door Alex op 19 jul 2005, 13:15, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

De kop is een HZ 14, is WO I Duits, de huls lijkt me een 8,8cm gelakt staal...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Leuke aankopen. Knopen kosten 1 a 2 euro dus normaal. Mg ksitjes zijn erg mooi!
vincent
Lid
Berichten: 1022
Lid geworden op: 05 jun 2004, 18:26

Bericht door vincent »

ik heb dergelijke kokers al vaker gezien als flakstelling, of deze ook zo'n stelling was weet ik niet
Ik heb er geen kracht meer voor
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

er stond 150 meter verder nog zon koker. ze stonden ook bij cape de la hague bij de batterij daar gelegen. ik kan misschien wel meer fotos posten ervan als je wilt om beter te oordelen?
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

pionier schreef:Leuke aankopen. Knopen kosten 1 a 2 euro dus normaal. Mg ksitjes zijn erg mooi!
mg kistjes waren van links naar rechts 20, 5 en 10 euro. de stielhandgranate kist kostte me 55 euro. redelijke prijzen?
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

weet iemand of het een redelijke prijs was? en kan iemand me ook meer uitleg geven over de riem?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Qua militaria-vragen geef ik je meer succes in een van de verzamelaarsonderwerpen, die daarvoor bestemd zijn.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

hmmm moet ik je gelijk ingeven. kan dit topic daarheen verplaats worden of moet ik dan even een nieuwe aanmaken?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

alex schreef:hmmm moet ik je gelijk ingeven. kan dit topic daarheen verplaats worden of moet ik dan even een nieuwe aanmaken?
Bij deze, je vragen over de bunkers kan je eventueel weer daar (in algemeen) stellen.
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

okeej hartstikke bedankt.

stel ik opnieuw de vraag: heb ik een goede prijs betaald voor de kisten en weet iemand meer van de riem?
Gebruikersavatar
Sbas
Lid
Berichten: 882
Lid geworden op: 25 jun 2004, 14:41

Bericht door Sbas »

Verse stuff geak...

Ik ben ook weer terug uit Greece Ik heb verse shit gezien...En ik heb iets wat je MOET weten! Contact met een canadese SNIPER! Khoor je wel...

Sebas
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

heeey sebas ook weer terug. vet hoe ken je hem?? khoor je morgen wel weer ofzo man. tof je weer te spreken laterzz alex ps kheb de waA stempels op de mg kistjes gevonden waar moet ie staan in de stielhandgr kist?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Beste Alex en Sebas.
Kunnen jullie wat meer tijd aan jullie post besteden? Dat maakt het een stuk leesbaarder. Dingen zoals verse shit, khoor je wel.. laterzz maken je post heel rommelig en zorgen er voor dat je minder snel serieus genomen zal worden.
Plaats reactie