Graf van Rudolf Hess geschonden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

dvaupell schreef:IK moet er wel eerlijk aan toevoegen dat ik dit minder erg vind dan dat er een graf van een oorlogsslachtoffer zou worden geschonden. Dat gebeurt namelijk veel te vaak.
In de dood is iedereen gelijk. Voor mij bestaan er geen gradaties, hoewel het voor mij ook schokkender zou overkomen mest men iets dergelijks doen op bijvoorbeeld een oorlogsbegraafplaats.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik vind het schandalig dat dit soort criminelen uberhaupt een graf krijgen. Straks ook eentje voor Saddam Hoesein?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

antwerpx schreef:
dvaupell schreef:IK moet er wel eerlijk aan toevoegen dat ik dit minder erg vind dan dat er een graf van een oorlogsslachtoffer zou worden geschonden. Dat gebeurt namelijk veel te vaak.
In de dood is iedereen gelijk. Voor mij bestaan er geen gradaties, hoewel het voor mij ook schokkender zou overkomen mest men iets dergelijks doen op bijvoorbeeld een oorlogsbegraafplaats.
In de dood is iedereen gelijk? Ben je ook voorstander voor een graf voor Hitler?
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Jelle H. schreef:In de dood is iedereen gelijk? Ben je ook voorstander voor een graf voor Hitler?
Inderdaad, voor mij is dood dood.
Ik zal niet op de barricades springen om een graf voor Hitler te richten. Maar als het er is zal ik eraf blijven zoals ik van elk graf blijf.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Jelle H. schreef:Ik vind het schandalig dat dit soort criminelen uberhaupt een graf krijgen. Straks ook eentje voor Saddam Hoesein?
Hierbij vergeet je dat criminelen ook familieleden hebben, mensen die van hun hielden.

Het is bekend dat veel Nazi kopstukken bij hun gezin heel anders waren. Waarom zou je de nabestaande, die al gestraft zijn door hun achternaam, nog verder straffen door hun een graf te onthouden ?
Gebruikersavatar
Jelle H.
Lid
Lid
Berichten: 777
Lid geworden op: 03 okt 2004, 16:00
Contacteer:

Bericht door Jelle H. »

Ik zie het al voor me, op zondag staat de hele familie Hess op het kerkhof bloemen neer te leggen. Verderop ligt een Jood..
I am unaware of any such activity or operation, nor would I be disposed to discuss such an operation if it did in fact exist.
Gebruikersavatar
Mich
Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: 28 mar 2004, 22:43
Locatie: Haarlem

Bericht door Mich »

Ik zie het al voor me, op zondag staat de hele familie Hess op het kerkhof bloemen neer te leggen. Verderop ligt een Jood..
Dat verderop op de begraafplaats een Jood begraven ligt maakt niet uit. De familieleden Hess komen daar als nabestaanden en rouwen om Hess als mens (als schoonvader en als opa) en niet om de oorlogsmisdadiger Hess.

Het is trouwens niet de eerste keer dat het graf van Hess geschonden is. Hij is een van de weinige hooggeplaatse nazi's die een graf hebben en dus helaas een gemakkelijk doelwit...
"They'll know that you've fought for your country
And no one will worry a bit..."

Siegfried Sassoon
Plaats reactie