Mijn beurt om te brainstormen.

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

jippie :P

Ik ben blij dat iedereen het zo eens is met mijn ideetje, vooralsnog ben ook ik het met iedereen eens die meegedacht heeft.

Ik ben het eens met het idee dat we het kunnen verdelen in een deel voor kinderen, en een deel voor "ons", maar wie zegt dat wij geen algemeen boek over de 2e wereldoorlog willen lezen, en kinderen wel? En wie zegt dat kinderen geen spreekbeurt willen maken over medailles?
Misschien dat we daarom deze opsplitsing weg kunnen laten, en in plaats daarvan gewoon een aantal categorieën geven:
-De Tweede Wereldoorlog algemeen (boeken die een overzicht geven van de hele wo2)
-Veldslagen (boeken over bijv. Stalingrad, D-day of Pearl Harbor)
-Personen (boeken over specifieke personages)
-Verzamelaars (boeken met info over verzamelen enz.. referentieboeken dus..)
-Uitrusting (boeken over uniformen, medailles, wapens enz..)
-Gebieden (boeken over bepaalde gebieden, steden en landen tijdens wo2)
-Fictie (spreekt voor zich denk ik he?)
- en dan toch misschien nog een categorie 'Kinderen' waarin dan een aantal extreem makkelijke boeken komen te staan aan de hand waarvan je een redelijk spreekbeurtje kunt maken.

Ik vind WOII-Bibliotheek ook een leuke benaming, ik stel dan ook voor dat we die naam voorlopig even aanhouden.

Verder wil ik nog even zeggen, dat ik absoluut geen genie ben in het maken van sites, databases etc. Dus ik ben niet de juiste persoon om hier mee aan de slag te gaan, maar misschien is er iemand anders die zich ter beschikking wil stellen? Anders zullen we moeten wachten tot proos wat tijd over heeft.

Ow vergeet ik trouwens bijna even te zeggen dat in mijn gedachte de bibliootheek dezelfde lay-out heeft als de gallery, en dus ook op dezelfde manier werkt. Maar ja, de woorden 'in mijn gedachten' zeggen veel bij mij.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Jeetje.... ik ga dat in ieder geval niet "from-scratch" programmeren. Daar ben ik niet slim genoeg voor.

Ik zal eens kijken of er iets "standaards" is, wat aan de verwachtingen voldoet of een van jullie moet toevallig een beetje programmeren in de vingers hebben zitten.....
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

wat betekend "from-scratch" ?
Betekend dat, dat mijn gedachtengangen te veeleisend zijn?
Btw ik kan nie programmeren he.. :(
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
jeroen
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2004, 10:07

Bericht door jeroen »

From-scratch betekent simpel weg, vanuit het niets. Oftewel, Proos heeft geen zin om dit gedeelte helemaal zelf 'uit te vinden' qua programmacodes, hij zoekt liever een stukje freeware (een stuk code dat al door iemand anders gemaakt is en gratis te gebruiken is).

MVG Jeroen
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Maar als we hem dezelfde lay-out als de gallery willen geven, zouden jullie toch een groot deel van de codes van de gallery gebruiken?

Ik heb voor de grap in paint even een screen van de gallery omgetoverd in een screen van de 'Bibliotheek' maar ik weet niet hoe die te posten (weet wel hoe te posten, maar snap picserver etc. nog niet echt..). Misschien kan ik m morgenavond even naar iemand mailen ofzo.. ?

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik wil nie vervelend zijn, maar zal ik je de code van die gallery eens sturen? :+

:roll:
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Miesjel schreef:Maar als we hem dezelfde lay-out als de gallery willen geven, zouden jullie toch een groot deel van de codes van de gallery gebruiken?

Ik heb voor de grap in paint even een screen van de gallery omgetoverd in een screen van de 'Bibliotheek' maar ik weet niet hoe die te posten (weet wel hoe te posten, maar snap picserver etc. nog niet echt..). Misschien kan ik m morgenavond even naar iemand mailen ofzo.. ?

Michel.
Als je hem naar bjornspinderATtiscali.nl stuurt, dan post ik hem wel voor je :) .

Bjorn.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Proos schreef:Ik wil nie vervelend zijn, maar zal ik je de code van die gallery eens sturen? :+

:roll:
Naar mij?
Ik zal er niet veel aan hebben, dus ik sla een beurt over..
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Proos schreef:Ik wil nie vervelend zijn, maar zal ik je de code van die gallery eens sturen?
Als jij aan kan geven hoe een boekveschrijving er in code uit moet zien, kan dat inspirerend werken lijkt me.

Zoiets als:

<titel> Hier komt de titel </titel>
<subtitel> Hier komt de ondertitel </subtitel>
<plaatje> Hier komt de URL van een plaatje van de kaft </plaatje>
etc. etc.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Er werd eerder aangegeven dat we misschien de code van de gallery zouden kunnen gebruiken om een boeken-ding te maken.

Toen zei ik voor de grap "zal ik dat eens sturen".

Je wil niet weten hoeveel code dat is. Je kunt dan nog beter van scratch beginnen dan 't proberen te modificeren.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

owkee ik snap 't, maar zoals ik al eerder aangaf, ik ben een leek op dit gebied dus snapte dit niet :oops:
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik ben op 't moment aan het zoeken naar een goede oplossing. Zodat je zelf boeken kunt toevoegen, commentaar geven enzo...maar da's nog wat lastig.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Is er ondertussen nog iemand mee bezig geweest?
Iedereen vond het een goed idee, dus het zou toch zonde zijn als we dit topic gaan vergeten, toch?
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik ben ermee bezig...aan het zoeken, maar nog niets gevonden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ondertussen kun je wel al boekbesprekingen schrijven, zoals ik er al een gepost heb,

makkelijkste is als we het format dat ik gebruikt heb aanhouden?
Plaats reactie