Originele helm?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Originele helm?

Bericht door Michael »

Ooit, toen ik nog jong en dom was, had ik deze helm voor niet veel geld gekocht. Mijn vraag is nu, schuilt er achter deze dikke laag verf een originele helm? Zoja, zou jij de verf proberen te verweideren, en hoe?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Op zich geen oninteressante helm, het kán een vroege feuerschutz/polizeihelm zijn, het lijkt enigzins op een M16 helm, echter de hoornen zijn korter vandaar dat ik dat denk! Er kan dus wat moois onder zitten!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Peter schreef:Op zich geen oninteressante helm, het kán een vroege feuerschutz/polizeihelm zijn, het lijkt enigzins op een M16 helm, echter de hoornen zijn korter vandaar dat ik dat denk! Er kan dus wat moois onder zitten!
Het is een Duitse m16 met afgezaagde..(of ander model..) luchtgaten.
Kan doorgebruikt zijn in wo2 dus ook decals op zijn geplakt (net als bij mijn helm) ik zou eerst de stickers verwijderen en daarna misschien met thinner proberen.. Als dat niet lukt moet je een beetje gaan expirimenteren met verf afbijtmiddel dat is gevaarlijk spul dus let op! vooral met de dop open maken (heb ik ervaring mee dus let op!)

Mvg
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik zal eens proberen met tinner, is de binnenkant van de helm normaal? Het is juist of er pek in de binnenkant van de helm zit.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Wees in elk geval voorzichtig! Er kunnen onder al die lagen verf gaatjes zitten, ik hoop het niet maar het kan! Als het een aangepaste M16 is, heb je een mooie helm te pakken, die ben ik niet veel tegengekomen!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Peter schreef:Wees in elk geval voorzichtig! Er kunnen onder al die lagen verf gaatjes zitten, ik hoop het niet maar het kan! Als het een aangepaste M16 is, heb je een mooie helm te pakken, die ben ik niet veel tegengekomen!
Wat bedoel je precies met verfgaatjes peter?

Mvg
Mehr Sein Als Scheinen!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Ik ben bang dat er wel wat onder zit, namelijk plamuur. Binnenin lijkt ie geput en van buiten niet dus daarom denk ik dat. Hij is ook niet egaal aan de buitenkant. Je kan er s met een mesje wat afsnijden, en als er dan wit/bruin onder zit weet je genoeg. Thinner kan je idd ook proberen.
Laatst gewijzigd door pionier op 19 jul 2005, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Michael_Wittmann schreef:
Peter schreef:Wees in elk geval voorzichtig! Er kunnen onder al die lagen verf gaatjes zitten, ik hoop het niet maar het kan! Als het een aangepaste M16 is, heb je een mooie helm te pakken, die ben ik niet veel tegengekomen!
Wat bedoel je precies met verfgaatjes peter?

Mvg
Daar bedoel ik mee dat kleine gaatjes dichtgemaakt kunnen zijn met primer en lagen verf, ik heb dat wel eens gehad, ik ging verf verwijderen en er bleken uiteindelijk veel gaatjes in de helm te zitten...
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Ik heb een speciaal product uit vader's chemisch kastje gebruikt en hij is mooi glad geworden! Er zit wel een kilo verf op! Als ik alle verf verwijderd heb van de buitenkant zal ik eens foto's posten.

En wat bedoel je met een aangepaste M16? Messchien heeft de persoon die de decals en de verf erop heeft aangebracht de horenen zelf afgezaagd.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Michael schreef:Ik heb een speciaal product uit vader's chemisch kastje gebruikt en hij is mooi glad geworden! Er zit wel een kilo verf op! Als ik alle verf verwijderd heb van de buitenkant zal ik eens foto's posten.

En wat bedoel je met een aangepaste M16? Messchien heeft de persoon die de decals en de verf erop heeft aangebracht de horenen zelf afgezaagd.
Kun je misschien even Quote michael dat gaat wat makkelijker..
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Michael schreef: Afbeelding
Michael,
De helm zegt me niet zo veel, maar de Reitz adelaar vind ik geweldig !! 8)

MvG,
Gerd
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Geloof het of niet maar dit is het resultaat:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

Naast mijn andere M16:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Michael
Lid
Berichten: 867
Lid geworden op: 19 feb 2004, 20:00
Contacteer:

Bericht door Michael »

willysproject schreef:
Michael,
De helm zegt me niet zo veel, maar de Reitz adelaar vind ik geweldig !! 8)

MvG,
Gerd
Dat zal wel best.
Plaats reactie