Echtheid Duitse koppelsloten

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Echtheid Duitse koppelsloten

Bericht door Thomas V »

Hoe kan je nu eigenlijk een echt en een vals koppelsslot van elkaar onderscheiden?? Het is misschien al eens gezegd geweest, maar ik weet wanneer en ik kan niet onmoddellijk iets vinden op dit forum. Het zou handig zijn als iemand mij kan verder helpen. (Een goede site is ook goed).
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Bericht door dutchknive »

Thomas,

Hier kom je wel verder mee;

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... y.php?f=28
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Je kunt koppelslot en ook herkennen aan de bovenkant, naja, beetje moeilijk uit te leggen dus hier heb je een foto :wink:

Zie foto 2 voor hoe het moet, blauwe lijn is goed, rode fout :)

PS: Ik weet het, ik weet het, ik heb een slechte camera :lol:

http://img228.imageshack.us/img228/3753 ... ot13gq.jpg
http://img228.imageshack.us/img228/9896 ... ot20cw.jpg
Laatst gewijzigd door Julian op 28 mar 2007, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

@julian: bedankt voor de uitleg wat de koppelriemen betreft! Wat de witte Adrian betreft: behalve zwarte adrians droeg de politie ( rijkswacht ) ook wtiie adrians, dus het kan zijn dat het een politiehelm is. Wel een mooie, overigens.
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Graag gedaan :)

Ja, die verkoper van die Adrian is laats een beetje...doorgedraaid...hahaha, dus ik koop niks meer van hem.

Eerst begon ie met dat hij een vriendin uit ''de oorlog'' had, geloofde ik dus niet, stuurde hij een foto, zei ik, die is geen 80 ofzo, zei hij, nee klopt, ze is 30, zeg ik, waarom zeg je dan dat ze uit ''de oorlog'' komt, zegt ie, ja ik ben net wakker...hahaha en zo zegt ie dus nog veel meer vage dingen :lol: :lol: Zoals dat hij 5 SS jassen heeft, maar die zijn helemaal kaal (zonder knopen of wat dan ook) en als ik die opknap krijg ik er eentje...leuk, maar ik geloof hem niet.

Zo zei hij ook dat hij me 2 duitse overhemden (DAK en normaal), een Russisch schuitje en een paar russische medailes ging geven, voor een handtekening die ik naar hem heb opgestuurd, naja goed, uit eindelijk heb ik 3 zogenaamde DAK overhemden, die volgens mij gewoon van de zeeman waren ofzo, ontvangen hahaha


PS: Heel verhaal over een gestoorde vent :lol:

Julian
Laatst gewijzigd door Julian op 05 aug 2005, 12:11, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Julian
Lid
Berichten: 767
Lid geworden op: 16 jul 2005, 19:08
Locatie: Twisk, NH

Bericht door Julian »

Maareeh, heb je er wat aan gehad? is je kloppelslot origineel? :)

Julian
Plaats reactie