Zeg het maar weer ...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Heb hem nu verkocht voor 100 ypos..
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Michael_Wittmann schreef:Heb hem nu verkocht voor 100 ypos..
Ik denk dat je daar het beste mee af bent.

Over het mussert kruis heb ik zo ook mijn gedacht, het kruis en de ribbon zijn waarschijnlijk echt (zou graag zo een kruis eens in mijn handen hebben :evil: ) , maar over het doosje zou ik het niet zo zeker zijn :roll:

Wat de originaliteit van de vlaggetjes betreft, staat op de adelaar van het DRK vlaggetje af te lezen denk ik.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Giel schreef:
Michael_Wittmann schreef:Heb hem nu verkocht voor 100 ypos..
Ik denk dat je daar het beste mee af bent.

Over het mussert kruis heb ik zo ook mijn gedacht, het kruis en de ribbon zijn waarschijnlijk echt (zou graag zo een kruis eens in mijn handen hebben :evil: ) , maar over het doosje zou ik het niet zo zeker zijn :roll:

Wat de originaliteit van de vlaggetjes betreft, staat op de adelaar van het DRK vlaggetje af te lezen denk ik.
Het doosje is 100 % oke.
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Roel R. schreef:
Giel schreef:
Michael_Wittmann schreef:Heb hem nu verkocht voor 100 ypos..
Ik denk dat je daar het beste mee af bent.

Over het mussert kruis heb ik zo ook mijn gedacht, het kruis en de ribbon zijn waarschijnlijk echt (zou graag zo een kruis eens in mijn handen hebben :evil: ) , maar over het doosje zou ik het niet zo zeker zijn :roll:

Wat de originaliteit van de vlaggetjes betreft, staat op de adelaar van het DRK vlaggetje af te lezen denk ik.
Het doosje is 100 % oke.
Hallo Roel,

Bedankt, ik weet echt nul de ballen van die kruizen en nog veel minder van hun doosjes :wink:
Zoals ik zei zal ik er me eens eentje moeten aanschaffen om het eens goed te bestuderen.
Wat ik wel weet is dat het doosje niets gemeen heeft van een standaart Duist doosje. Blijft een mooi item wel.
Weet iemand de ongevere waarde van zo een stuk?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Het doosje staat ook helemaal los van Duitse medailles. Ze komen waarschijnlijk uit een Nederlandse opslag. Daar is men nog niet helemaal over uit. Een Mussertkruis kan tegenwoordig makkelijk voor 500 euro weg gaan.

In het museum waar ik vrijwilliger ben hebben we een Mussertkruis waar de herkomst van vast staat. Het doosje is identiek aan deze,
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Roel R. schreef:Het doosje staat ook helemaal los van Duitse medailles. Ze komen waarschijnlijk uit een Nederlandse opslag. Daar is men nog niet helemaal over uit. Een Mussertkruis kan tegenwoordig makkelijk voor 500 euro weg gaan.

In het museum waar ik vrijwilliger ben hebben we een Mussertkruis waar de herkomst van vast staat. Het doosje is identiek aan deze,
Ook in die minte staat?
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ja, alleen een beschadiging aan het doosje.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Roel R. schreef:Het doosje staat ook helemaal los van Duitse medailles. Ze komen waarschijnlijk uit een Nederlandse opslag. Daar is men nog niet helemaal over uit. Een Mussertkruis kan tegenwoordig makkelijk voor 500 euro weg gaan.

In het museum waar ik vrijwilliger ben hebben we een Mussertkruis waar de herkomst van vast staat. Het doosje is identiek aan deze,
Vorige maand is er een even mooi setje op marktplaats.nl verkocht voor zo'n 350 euro. Denk dat de prijs hier ong gelijk zal zijn... Mr wo2collector had ze toen gekocht. Ook dit keer heeft hij reeds geboden op dit mussertkruis. Ik had toen gepast omdat ik een veel mooier item aan het kopen was... Niets Nederlands... iets zuidelijker :wink: :lol:

MvG,
Gerd
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Plaats reactie