Politieke voorkeur van de forumbezoekers.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

even of-topic. schaarleider. is dat niet een rang van de n.s.b.?
zomaar een vraagje
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Niet zo'n bevredigend antwoord, Schaarleider, maar toch bedankt voor je respons.

P.S. Siggel, je hebt gelijk het is een NSB-rang, die overigens (neem ik aan) is afgeleid van een SS-rang, alleen heette het daar Scharführer.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Klopt sigel en ook in de nederlandse/germaansche ss.

Het duitse woord voor de rang is scharfurher.

dvaupell wat voor antwoord verwacht je dan?
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Nou, schaarleider, ik stel een paar vragen betreffende waarvoor ik zo bang moet zijn in jouw omgeving en wat bijvoorbeeld de relatie is tussen het verzamelen van Amerikaanse- en Engelse spullen en het al of geen rascist zijn.

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat je daarop een antwoord zou geven.

Het is allemaal natuurlijk helemaal off-topic, dus misschien moeten we het hier maar bij laten.

Even ter verduidelijking - Ik denk niet dat je een rascist bent.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Sorry heb je berichtje te snel gelezen en het niet zien staan.
In mijn wijk moet je bang zijn voor ,beroving schietpartijen,steekpartijen,vechtpartijen,mensen die je lastig vallen,drugshandel,drugsverkoop.

Er is inderdaad weinig relatie met engels en Amerikaans ,bedoelde alleen duidelijk te maken dat mijn interese niet alleen maar duits is.


Hoop dat je me nu wel begrijpt?

mvg schaarleider
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Ik weet dat ik onbeleefd ben als ik tussenbeide kom; maar ik wilde eventjes opperen dat het je eerder overkomt wanneer je er bang voor bent. Als je gewoon een open mens bent begrijpen die mensen je toch niet en laten ze je meestal met rust.

Maar dat is misschien alleen mijn ervaring.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Bericht door Jasper J »

Het gaat niet er niet om dat ik er persoonlijk bang voor ben,maar ik geef het gevoel weer van de meeste andere mensen bij mij in de buurt.
Er zijn mensen die niet meer naar buiten durven oude mensen jonge mensen.Ik ben persoonlijk niet bang ik leef in een vrij land en loop en ga waar ik wil.Maar de wijk waar ik woon in gewoon onveilig.

mvg schaarleider
Aude Audenda
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door dvaupell »

Bedankt
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

dvaupell schreef:779,
Met alle respect, ik vind dat je nogal generaliserend redeneert. Je hebt het over "Die terroristen", "Die uitkeringstrekkers", etc. Verder vind ik dat je je nogal laatdunkend uitlaat.
Die Terroristen slaan op Irak. Dwz de terroristen die zich in Irak bevinden en daar de boel verzieken. Snappez-vous?
dvaupell schreef:Uitkeringstrekker vind ik geen fraaie term voor iemand die afhankelijk is van een uitkering. Je schetst een beeld alsof een uitkeringsgerechtigde per definitie een domme uitvreter is.
Slaat op de personen die geld 'trekken' voor niets. Die best wel een aantal uren in de week kunnen werken, ookal is het aangepast werk en/of op arbeidstherapeutische basis.
dvaupell schreef:Verder, het kan zijn dat ik wat informatie heb gemist, maar ik heb nog van weinig topmanagers gehoord dat hun salaris is gehalveerd.
Werk zelf binnen de zorg, weet waar ik over praat :)
dvaupell schreef:Redenen om "Steeds die zwakkeren" erbij te halen is omdat zij historisch ALTIJD de rekening betalen.
Ik geloof dat de hoogopgeleiden 51% loonbelasting betalen en de zwakkeren veel minder?
dvaupell schreef:Het kan me helemaal niet schelen waarom we militairen in Irak, Afghanistan etc. hebben. Feit is dat het grof geld kost en geen sikkepit oplevert, eenvoudigweg omdat onze militairen nog net zichzelf mogen beschermen en verder niets. Ter referentie: Srebrenica, Eric O., etc.
Bovendien heeft dit allemaal niets met terrorisme te maken. Het is volgens mij alleen maar zo dat Nederland met de "grote jongens" wil meedoen. Houd je er rekening mee dat onze regering op de hoogte was dat de VS en Engeland op basis van valse informatie Irak binnenvielen ?
Dat is staatsgeheim, niemand weet de echte reden en/of valse reden waarom Irak binnen is gevallen. Saddam was een dictator en leidde zijn land niet goed. Men VERMOED dat olie de achterliggende gedachte is.. helaas kom je dat toch niet te weten..
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

schaarleider schreef:Geert wilders omdat ik Nederland zoals het nu is zat ben.
Stomme regels en wetten,milde straffen voor moordenaars en bevolkingsgroepen die Nederland verzieken.Er moet een totale verandering komen,sp groenlinks pvda enz maken nederland alleen maar kapot.Men laat alles maar binnen kijk om je heen wat een totale troep het is.Mensen woorden vermoord omwat men zegt.Het word tijd voor een totale verandering mensen die zich niet aanpassen moeten we aanpakken.
Het leger word maar kleiner en kleiner straks is er nix meer over, en kunnen we ons niet meer verdedigen.Nederland word overgenomen door mensen die ons land kapot maken.
Ik hoop niet dat ik aangezien word als racist dat ben ik zeker niet .

Geert wilders dus.

mvg schaarleider
Het scheelt dat Geert Wilders dingen beweerd die hij nooit waar kan maken. De grondwet verbiedt trouwens bepaalde dingen die hij zegt... en die vent heeft naar mijn mening nog een slechter kapsel dan Balkenende haha!

Waarom moet het leger groter? Nederland is lid van de NAVO dus als we aangevallen worden staan binnen zoveel uur alle NAVO troepen op de stoep. Dus dan kan je geld besparen toch om het leger in te krimpen en samen te werken. Veel efficienter en we leven anno 2005.

Je zegt dat NL over genomen word door mensen die het kapot maken..? Noem eens voorbeelden en in hemelsnaam: WAT BEDOEL JE?

Ik ben misschien dom, maar jouw nickname is homogeen met Geert Wilders vind ik... allebei racistisch, raaskalkend en waardeloos voor de samenleving :)
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

schaarleider schreef:Het gaat niet er niet om dat ik er persoonlijk bang voor ben,maar ik geef het gevoel weer van de meeste andere mensen bij mij in de buurt.
Er zijn mensen die niet meer naar buiten durven oude mensen jonge mensen.Ik ben persoonlijk niet bang ik leef in een vrij land en loop en ga waar ik wil.Maar de wijk waar ik woon in gewoon onveilig.

mvg schaarleider
Even vraagje :),
De buurd waar je in woont zeg maar he, voor wie zijn ze bang? Is dat een bepaalde groep personen? (Bijvoorbeeld hangjongeren, (drugs)verslaafden, autochtonen, allochtonen etc etc).
Is het reele angst denk je? Of is men bang DAT het gebeurt?
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Bericht door Veltro »

Een groot percentage van de Nederlanders klaagd over de huidige politiek.
Waar we nu inzitten is echter gewoon een gevolg van het politiek verleden. Het is allemaal terug te voeren naar de 19e eeuw. De derde stand (industrieelen, rijken, grootgrondbezitters) hadden toen het parlement in handen en hadden als enige kiesrecht. Zij verlangden niets van de staat behalve de vrijheid om voor welvaart te zorgen. Dus de constructie van instellingen en infrastructuur door de staat. Dit is de eigenlijke opzet van onze democratie. Echter de democratie breide zich uit over de "zwakkere" in de samenleving. Zij hadden beperkt intellect (geen gevorderde scholing) en geen kapitaal. Deze groep die de massa van de kiezers ging vormen wensten geen vrijheid van handelen van de staat, maar de materiele verwezinlijking en gelijkschakeling met de rijken.
Hierdoor komen de inkomsten en uitgaven van de staat in het nauw.
Een gevolg hiervan is ook dat er een klasse van beroeps politici onstond die inspeelde op de wensen van de massa. Een hoop woorden en beloften en je word verkozen (Socalistisch, maar ook rechts zoals Wilders).
In mijn gedachtengang moet de staat alleen zijn kerntaken vervullen en de rest overlaten aan het bedrijfsleven.
Kerntaken zijn activiteiten in het belang van de staat, dus activiteiten die niet mogen uitvallen door faillisamenten of buitenlandse onlusten.

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Tof gedachtengoed Keltro.Hier ga ik op zitten broeden.
:)

Dank je wel
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
779
Lid
Lid
Berichten: 3145
Lid geworden op: 31 aug 2004, 19:09

Bericht door 779 »

Ik vind het op zich een hele goede gedachtengang, maar weet niet of het in de praktijk zou gaan werken.. Denk dat veel mensen er opeens geen hol meer van het systeem zullen begrijpen. 60% van de Nederlanders heeft dacht ik maar ik maar een MAVO-VMBO opleiding gedaan (waaronder ik) en ik denk eerlijk gezegd dat deze groep te dom is om alles zelf te regelen en de overheid de kerntaken te laten uitvoeren.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

Zeg Veltro; mag ik jou een vraag stellen?
Je zegt:
Zij verlangden niets van de staat behalve de vrijheid om voor welvaart te zorgen.
Dit over de 3e stand. Ik vermoed (zeker kijkende naar de omstandigheden van die periode) dat dit niet waar is. Ze wilden namelijk zorgen voor de rijkdom van zichzelf en gaven weinig tot niets om de arbeiders. Onder andere hierom had Marx' gedachtengoed zoveel aanhang. In nederland uitte zich dit in de ARP. Ook Troelstra was een kind van dit tijdperk. Maar goed. Met dit bestal kom je toch onherroepelijk uit op uitbuiting van de arbeider?
Of sla ik de bal mis?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Plaats reactie