Waarde replica grabendolch

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
derbier
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jun 2005, 13:58

Waarde replica grabendolch

Bericht door derbier »

hallo, graag had ik een schatting gehad van de verkoopprijs van een replica grabendolch.
Zo een dus:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Verplaatst naar As-Mogendheden, omdat het een vraag over duitse militaria betreft.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Ik geloof dat ik een originele wel eens voor 30 euro op een beurs heb gezien.
derbier
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jun 2005, 13:58

Bericht door derbier »

weet iemand ook of originele altijd de DEMAG stempel moeten hebben?
ze zijn zowiezo wel meer dan 30 euro waard maar in elk geval bedankt voor de reactie
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Roel R. schreef:Ik geloof dat ik een originele wel eens voor 30 euro op een beurs heb gezien.
Dan ben je stom geweest om het niet te kopen (als het inderdaad orgineel is, want deze worden zeer veel na gemaakt in alle modellen!) voor die prijs! Want orginele gaan zo tegen de 250 a 300 euro als het niet meer is.

Ik heb er een gekregen een poos geleden. Hierdoor ben ik wat meer gaan verdiepen in dit soort messen. Het viel mij op dat er enorm veel van dit soort messen op beurzen liggen. Laatst in La Gleize met een maat van mij die wel kaas heeft gegeten van Duitse militaria en vertelde mij dat de meeste toch echt kopie zijn, en sommige niet eens weet door twijfel. Ik zie zelf het verschil amper tussen kopie en orgineel, deze dingen worden écht goed na gemaakt.

Maar als je zeker weet dat het een kopie is denk ik dat +/- 50 euro een goede prijs zal zijn.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

derbier schreef:weet iemand ook of originele altijd de DEMAG stempel moeten hebben?
ze zijn zowiezo wel meer dan 30 euro waard maar in elk geval bedankt voor de reactie
Of op dit model dat moet weet ik niet. Maar wat ik gezien heb en wat ik zelf heb ervaren is dat niet altijd zo bij messen als dit. Zelf op mij Duits vechtmes is het Anton Wingen Jr. Sollingen gestempeld.
derbier
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jun 2005, 13:58

Bericht door derbier »

Bedankt Guido, als ik kijk naar de aankoopprijs en er is geen demag stempel aanwezig dan weet ik wel bijna zeker dat het replica is. In elk geval bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Bedoel je alleen dit model dus de 'grabendolch' of op elk ander Duits mes?

Heb je tevens een foto van een demag stempel? Hier ben ik niet echt bekend mee eerlijk gezegd.
derbier
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jun 2005, 13:58

Bericht door derbier »

Ik bedoel de dolk van mij, een foto zal ik even opzoeken en uploaden op imageshack
derbier
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jun 2005, 13:58

Bericht door derbier »

is wel wat onduidelijke maar kon even nix beters vinden
Afbeelding
astu
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ah ok, deze stempel stond alleen op grabendolch?
derbier
Lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 29 jun 2005, 13:58

Bericht door derbier »

Voor zover ik weet wel, kan er jammer genoeg ook weinig over vinden
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

Ja informatie over dolken als dit is erg schaars! Ik heb een aantal franstalige ingescande pagina's over dolken als dit. Verder nog nooit echt informatie over gevonden.
Plaats reactie