WO2 3d boek?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

WO2 3d boek?

Bericht door Michael_Wittmann »

Op vakantie stapte ik een winkel binnen en vroeg of die man iets van de wo2 had en hij had een boek met +- 100 fotos 1 ''dubbele'' die zat aan elkaar dus 2 dezelfde fotos aan 1 stuk papier en hij had er een brilletje bij die je kon schuiven en daarvoor kon je die dubbele foto in zetten

Zelf heb ik dit nog noooit gezien dus wilde ik hier graag wat info over hij was orgineel gestempelt en in een goeie staat ook wil ik de prijs wel eens weten!

Mvg Michael Wittmann
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: WO2 3d boek?

Bericht door asjemenou »

Michael_Wittmann schreef:Op vakantie stapte ik een winkel binnen en vroeg of die man iets van de wo2 had en hij had een boek met +- 100 fotos 1 ''dubbele'' die zat aan elkaar dus 2 dezelfde fotos aan 1 stuk papier en hij had er een brilletje bij die je kon schuiven en daarvoor kon je die dubbele foto in zetten

Zelf heb ik dit nog noooit gezien dus wilde ik hier graag wat info over hij was orgineel gestempelt en in een goeie staat ook wil ik de prijs wel eens weten!

Mvg Michael Wittmann
Wat ik van jouw verhaal begrijp is dat jou een stereokijker met stereofoto's te koop is aangeboden. Deze vorm van fotografie is bijna net zo oud als de fotografie zelf. Het is hetzelfde principe als de vroegere View Master. Deze foto's werden gemaakt met speciale stereocamera's. Deze camera's hadden 2 lenzen en sluiters of 1 lens met een prisma die het beeld op de film verdubbelde. Als het goed is dan zijn de foto's niet 100% identiek aan elkaar. Om het diepteverschil goed te creëren zit er een steek van 46 mm. tussen de foto's. De 46 mm. is niet zomaar een maat maar dit is ongeveer de steek tussen de twee menselijke ogen. Afgerond is dit 50 mm. Weet je meteen waarom een 50 mm. lens een standaardlens wordt genoemd. De 50 mm. is overeenkomstig het gezichtsbeeld van de mens. Genoeg over de fotografie.

Als het je werkelijk interesseert dan is zo'n stereokijker heel leuk, zeker wanneer het foto's uit de 2e WO zijn. Dus zover ik het begrijp uit je verhaal is zo'n boek met stereofoto's geen besodemieterij.
Voor de hele moderne fotografen onder ons. Probeer deze vorm van fotografie maar eens te creëren op je beeldscherm met een digitale camera!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Re: WO2 3d boek?

Bericht door willysproject »

Da's origineel... Foto's hebben betrekking op de veldtocht mei-juni '40

prijzen:
goedkoopste dat ik ooit heb gezien was 150 euro ; duurste was ronde 250 euro....

is niet zo speciaal eigenlijk er bestaan 'meer gezochte' dingen aan die prijs...
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Oke bedankt voor de info!

Hij verkocht hij voor 340 euro maar hij wilde speciaal voor mij een kleiner prijsje maken en dat is 270 euro( hitler stond er ook nog op die fotos)

Mvg Michael Wittmann
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Stereofoto's

Bericht door asjemenou »

Michael_Wittmann schreef:Oke bedankt voor de info!

Hij verkocht hij voor 340 euro maar hij wilde speciaal voor mij een kleiner prijsje maken en dat is 270 euro( hitler stond er ook nog op die fotos)

Mvg Michael Wittmann
Toch wel apart dan als meneer Hitler er ook in voorkomt. Als poppetje in de massa of echt herkenbaar als zijnde portretfoto? Uiteindelijk bepaald het onderwerp de waarde van deze foto's én... niet geheel onbelangrijk welke fotograaf heeft ze gemaakt? Als je dit boek hebt aangeschaft dan zou ik dit maar eens proberen te achterhalen. Misschien geeft een WOII verzamelaar niet zoveel voor dit stereofotoboek maar een foto/kunstverzamelaar misschien wel. Foto's blijven natuurlijk een schitterend tijdsdocument.
Foto's van de Duitse PK fotograaf Scheck zijn bijvoorbeeld erg gewild. Deze fotograaf maakte onder andere veel foto's gedurende het Ardennenoffensief. Aan Amerikaanse zijde had je natuurlijk de befaamde Robert Kappa. Het zijn de modernere Rembrandts.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Ik kan er niet meer over vertellen dan dat ik gezien heb..
Hitler stond op een verhoging met zijn armpje omhoog en zijn mond open. Dus dan weet je wel hoelaat het is..
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Heb je dit boek gezien? (waarschijnlijk wel in betere staat...)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

in goeie staat kost dit zo'n 150 euro... In deze staat kostte ze 30 euro....

Ik herinner me toch niet dat Hitler er in voorkwam... Misschien een foto van in parijs?? :?


Gerd
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Dat is het ongeveren boek ja.. alleen ik weet niet meer hoe de voorkant eruit zag en de binnenkant was zwart ipv hier rood.
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Ja... Zon boek was dat dus.. maar dan in het zwart ik zie er een paar niet dus kan best dat hij er tussen zit.
Is 340 euro dan niet een beetje overdreven veel?

Mvg ( en bedankt)
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Michael_Wittmann schreef:Ja... Zon boek was dat dus.. maar dan in het zwart ik zie er een paar niet dus kan best dat hij er tussen zit.
Is 340 euro dan niet een beetje overdreven veel?

Mvg ( en bedankt)
Niet voor een onwetende zot die niet weet wat hij juist koopt....
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Fotoboek

Bericht door asjemenou »

Zo te zien gaat het hier niet om een enkel boek maar om een in massa gefabriceerd boek. Op één van de sites lees ik zelfs de naam van de uitgever; Otto Schönsten K.G. in Munchen. Deze naam zegt mij niet zoveel. Zal dan ook wel een flinke oplage zijn gemaakt.
Het is wel een grappig item. Alleen de prijs die jullie noemen vind ik niet mis.
Plaats reactie