militariastore in Oostende

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Brodie
Lid
Berichten: 1597
Lid geworden op: 27 feb 2004, 09:14
Contacteer:

Bericht door Brodie »

hihihihihihi
deze is ook leuk

Model 1905 (nr:902)
Mooie bajonet Model 1905
Gedateerd 1907<------------------------------------- tuurlijk
In perfecte staat, met lederen schede

dat zijn ze allemaal dat is het model nummer
deze bewuste bajo komt uit Augustus 1917
en dan 125 er voor vragen
tssssssssssssssssssssssssssssssssssssss :x
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

TommoVich schreef:Jawel , in Belgisch limburg wel
Heb gehoord dat er eentje in de buurt van Maaseik ligt. Maar waar precies konden ze mij niet vertellen.
pigy
Lid
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 mar 2005, 21:26

Bericht door pigy »

die ligt in kinrooi op het industrie terrein maar echt veel matriaal uit de tweede wereldoorlog heeft die niet, meer naoorlogs en kleinere dingen

ik hoop dat dit je helpt

Army en survival shop (geopend op zaterdag of op afspraak)
leuerbroek 1008
3640 KINROOI
Belgie
tel: 003289701833
e-mail adres: dejongtent@hotmailcom


stef
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

voor op het onderwerp terug te komen:

bij rosseel ga je best niet voor SS gerief en medailles, als je heer spullen zoekt moet je wel eens gaan :wink:
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

GliderRider schreef:
Thijs schreef:www.battleshop.be

maar sommige prijzen zijn er wel zeer onrealistisch(100e voor 2k98 zakjes en dat waren "gewone")
Ik vind eigenlijk alle prijzen zeer onredelijk/onrealistisch

:arrow: Battle Shop (Remi Wuestenberghs) in het Mercatorpand Winkelcentrum

Inderdaad, heb er ook al paar keer voorgestaan en zijn prijzen zijn echt SUPERHOOG!!!!
:shock: kijk altijd met zo'n ogen als ik zie wat ie vraagt voor z'n spullen, mensen denk ik dan, ga echt eens op een beurs kijken voor je hier iets koopt!

Heb ooit eens een verhaal gehoord over deze uitbater. Een vrouw in de Panne verkocht enkele jaren haar verzameling (was er eentje met Duitse roots en haar pa was Obergefreiter, zie onderstaande foto, dat was haar vader!) en die kerel was ook langsgeweest. Maar ze wou niet aan hem verkopen omdat ze zijn reputatie kende.. Hij moet daar een Duitse pas meegenomen hebben, toen hij vertrok is ze erachter gekomen en hem opgebeld om hem terug te krijgen. Gedreigd met politie en al maar nooit terug gegeven! Waarschijnlijk voor veel geld in z'n shop verkocht..
Die kerel is echt een oneerlijke gast!!!
Niet te vertrouwen vertelde ze me er ook bij, en das ook de reden dat ik er nooit iets gekocht heb..

Obergefreiter August Jonen
Afbeelding
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
remy
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2005, 11:39

Bericht door remy »

Beste,

Ik heb deze thread met veel belangstelling gevolgd ... mag ik jullie vragen om bij de feiten te blijven ... "Heb ooit eens een verhaal gehoord " ... lijkt me meer op stemmingmakerij dan iets anders.

Er staan ongetwijfeld fouten op de website, maar als we over iets onzeker zijn staat het ook duidelijk vermeld op de site. Bovendien, waar vinden jullie sites met zo'n gedetailleerde foto's ? We apprecieren iedere melding van fouten op de site en maken op basis van die opmerkingen graag correcties.

Ten slotte, wat de prijs van onze aangeboden zaken betreft : indien jullie gelijkaardige zaken vinden aan een goedkopere prijs, dan is volkomen uw recht en raad ik u zelfs aan om die goedkopere prijs te betalen. Je kan battleshop echter moeilijk van oneerlijkheid betichten : onze prijzen staan klaar en duidelijk op de site vermeld.


Groet,


Remy
Zaakvoerder Battleshop
Gebruikersavatar
thrill me
Lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jan 2004, 21:00
Locatie: Zuidoost-Vlaanderen BELGIË
Contacteer:

Bericht door thrill me »

remy schreef:Beste,

Ik heb deze thread met veel belangstelling gevolgd ... mag ik jullie vragen om bij de feiten te blijven ... "Heb ooit eens een verhaal gehoord " ... lijkt me meer op stemmingmakerij dan iets anders.
Tjah, ik kan het niet 100% bevestigen maar ik heb het wel van de 1ste persoon zelf, namelijk die vrouw zelf. Ik heb namelijk een aantal stukken van haar overgenomen, ze was zo'n 50-55 jaar oud en stopte met haar verzameling welke voornamelijk op politie-items gericht was, meer bepaald Belgisch Rijkswacht. Door over militaria te spreken en of ik er kende in haar streek, vernoemde ik dat ik ondermeer eens aan je vitrine was weesten kijken, toen vertelde ze me volgende..
Tis ondertussen toch ook weeral zo'n 4, 5 jaar later en als ik me niet vergis wou ze haar verzameling niet aan jou verkopen omdat ze wist dat je die in je shop zou doorverkopen voor veel hogere prijzen. Ze verkocht eerst haar volledige verzameling voor 200.000 fr / 5.000 euro maar aangezien er niemand interesse had verkocht ze de stukken nu apart. Er moet een of ander boekje / Wehrpass/ Soldbuch bijgezeten hebben waar je blijkbaar veel interesse voor had en dat je op een onbewaakt moment hebt meegenomen. Nadat je weg was heeft ze dit opgemerkt en je telefonisch gecontacteerd, maar het terugkrijgen was blijkbaar een andere zaak...
Thrill Me!!!
{Avatar : Melder, Funker, Störungssucher}
Davken
Lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 aug 2006, 10:10

battle shop

Bericht door Davken »

Heb je zijn prijs van zijn mg42 al gezien 2000euro, die man denkt dat het en gouden is, op beurzen vind je ze al bijna de helft goedkoper

MVg David
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Mijn hemel! Die prijzen van het Britse spul... :shock:

Anklets €40,00 --- normaal €15,00
Gasmasker met tas €125,00 --- normaal €35,00
Cartridge carriers €50,00 --- normaal €15,00

En zo kan ik de bijna hele lijst Brits spul afwerken... :shock:
Laatst gewijzigd door Darryl op 22 aug 2006, 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Bericht door asjemenou »

Thijs schreef:www.battleshop.be

maar sommige prijzen zijn er wel zeer onrealistisch(100e voor 2k98 zakjes en dat waren "gewone")
Leuke zaak alleen denk ik niet dat het een winkel voor mij is. Men verkoopt er namelijk nauwelijks Russische (WOII) militaria. En wat men aan Russisch spul verkoopt is niet waar men het voor denkt te verkopen.
Onder de kop, Edged weapons/Bayonets/Russian Polish bayonets verkoopt men 2 bajonetten nl, een Tokarev bajonet en een AK47 bajonet. De AK47 bajonet is wel wat het is alleen de prijs is idioot. Op menige militariabeurs kan men dit type bajonet met bakken vol vinden voor de prijs van 10 a 15 Euro.
Het andere bajonet, het zg. Tokarev bajonet is geen Tokarev bajonet maar een Joegoslavisch M24/M48 bajonet voor de Joegoslavische Mauser. De prijs hiervan is zo'n 35 Euro. Het bajonet zou uit 1944 komen. Waaruit blijkt dat?!

Afbeelding

Het aangeboden Russische Tokarev M38 Bajonet wat in werkelijkheid dus een Joegoslavisch M24/M48 bajonet is.

Afbeelding

Dit is dus een Tokarev bajonet!

Afbeelding

En dit ook!

Waarschijnlijk wordt men weer misleid door Cyrillische inscriptie's op het bajonet maar Rusland is niet het enige land wat het Cyrillisch alfabet hanteert. In Servië (voorm. Joegoslavië) gebruikt men namelijk ook het Cyrillische schrift. Altijd handig om te weten, zeker wanneer je Russisch WOII verzamelt... :lol:
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

€100,- voor een brits zakmes met spike. :shock:
Uitzonderlijk mooie gaan hoogstens voor 20 euro.
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hehe, 60 euro voor een RAF holster zegt ook wel genoeg :roll: Heb er zelf één bij de beurs in huizen gekocht voor 2,5, notabene bij een militariadealer. En ja, ook 1943 gedateerd. En bijv. een Light Weight gasmasker met tas, 125?! Liggen voor rond de 50 euro op de beurs. Maar ja, u moet dat verder zelf weten, maar ik denk dat er weinig gekocht zal worden.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
flak2cm
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 23 jul 2006, 22:08

Bericht door flak2cm »

Wat te denken van de binnenwerken van al die duitse helmen, allemaal hetzelfde en ziet er gloednieuw uit.. net als die kinbanden. En dan 1000 euro vragen?! gekkie :shock:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Militariawinkels in Nederland

Bericht door asjemenou »

Hebben we in Nederland eigenlijk ook van zulke WOII militariawinkels? Ik zou er eigenlijk niet zo gauw één weten. Of ben je als Nederlandse militariaverzamelaar meer op de militariabeurzen aangewezen?
Zo'n 25 jaar geleden kon je nog wel eens wat WOII spul in een Armydump op de hoek kopen maar dat lukt je vandaag de dag haast niet meer. De dump 2000 keten bestaat toch ook niet meer? Niet dat ik daar zoveel kwam maar ik herinner mij dat er één in Utrecht zat.
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

clements trading! in elst


dump 2000 bestaat volgens mij nogwel maar is denk ik enkel nog naoorlogs
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Plaats reactie