Loveproblem:Het is over,maar niet voorbij. Het klopt niet

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Loveproblem:Het is over,maar niet voorbij. Het klopt nie

Bericht door Robin V »

Veel sterkte, toch heb ik een kanttekening(etje)
Sbf.Koch schreef:- Ze voelt zich heel erg aangevallen, trekt het zich heel erg aan, dat mensen zich afvragen of het tóch niet met de belg te maken heeft. Als het werkelijk niets met hem te maken heeft, reageer je niet zo. Daar is iedereen het over eens. Dan zou het je eerder koud laten.
Hier ben ik het niet mee akkoord. Als mensen je voor de zoveelste keer vragen of het toch niet dat is, hoewel er al honderden keer naar is gevraagd, wordt ik bijvoorbeeld ook opvliegend...

Geef jezelf wat tijd en zet het dan van je af.
Enkel de mooiste herinneringen zullen blijven :!:
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Hey Koch,

Ik heb je verhaal gelezen. En vond het moeilijk te begrijpen. Zelfs met de beschrijving van je vriendin, de Belg en een beetje van jezelf is het denk ik moeilijk voor een buitenstaander om het gehele overzicht te pakken te krijgen.

Ik ben geen psycholoog, ik heb niet veel ervaring met relaties, maar dit is wat ik denk. Misschien heb je er wat aan:

De situatie waar je in zit is op zijn zachts genoemd rot, maar (zoals hier vaker gezegd) niet het einde van de wereld. Gooi het in ieder geval niet in de doofpot, verwerkt het, maar probeer ook je gedachten te verzetten.
Hoe moeilijk het ook mag zijn, probeer zo snel mogelijk je eigen gang van zaken weer op te pakken. Ga desnoods weer een beetje terug in je jeugd, heel verfrissend. :)

Sterkte!

Roeland
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Mmmm, ik weet niet wat ik erop moet zeggen, dat ik wel met je meeleef....
en zeker omdat je nog steeds de echte reden niet weet...
vervelend!
ik wens je in elk geval veel succes!!!!

mvg
simon
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Beste mensen,

bedankt voor de reacties so far. Ik zal het allemaal zeker in mijn achterhoofd houden.

Wel merk ik dat er hier en daar misverstanden zijn. Zo is het bijvoorbeeld niet honderden keren gevraagd of de Belg de oorzaak was, enkel iedereen die het verhaal hoorde, vroeg het, zonder uitzondering. Iedereen stelde zich diezelfde vraag...

Verder is het ook niet zo dat ze mijn hobby niet accepteerde/respecteerde, helemaal niet. Wel vond ze het soms moeilijk, maar over het algemeen had ze er geen grote problemen mee.

Waar ik het helemaal mee eens ben is dat de combinatie 'beginnende sleur' en 'nieuw persoon' hebben geleid tot waar we nu zitten. Het stomme is, dat we in die anderhalve week na de vakantie lekker 2x naar de bios zijn geweest, een paar keer zijn gaan winkelen en ik minder achter de PC heb gezeten (iig niet zo veel als zij wakker was). En toch gebeurt het.

Wat ik natuurlijk hoop (ik vestig niet ál mijn hoop erop hoor) is dat zij in zal gaan zien, als ze een beetje uit deze verwarring is, dat het echt anders kan. Ik heb na de vakantie al laten zien dat het anders kan, zij mij ook. Alleen is de belg al te snel op bezoek geweest...
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Hey Koch,

Alles komt goed. Is mij ook gelukt. Ga vooral verder met je leven en probeer er niet meer aan te denken. Is moeilijk (spreek uit ervaring).

Shaft
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Als ik zou weten, dat onze relatie niet meer zou kunnen werken, hoe pijnlijk ook, dan zou ik me daar op in kunnen stellen. Maar het is zo dat onze relatie nog bij lange na niet af was, dat we echt een toekomst hadden, dat we samen heel sterk kunnen zijn, dat onze gevoelens nog even sterk waren als, pak 'm beet, 4 maanden geleden.

Dat maakt het juist zo moeilijk, en daarom hoop ik voor haar én voor mezelf dat ze tot inzicht gaat komen...
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Bericht door siggel »

hallo koch,

ik kan me eigen heel goed indenken hoe je je nu voelt. maar het leven gaat inderdaad verder. zoals ik je verhaal heb gelezen heb ik ook het gevoel dat de belg te snel op bezoek is gekomen. probeer als het goed komt tussen jullie beiden dan ook een beetje gezonde jaloezie telaten zien. alles van elkaar goed vinden is natuurlijk goed. maar het is ook goed om het "lijntje" af en toe wat strakker tehouden, ik bedoel niet haar iets teverbieden, maar gewoon laten merken dat je het niet leuk vind. zoals laten merken dat je het niet leuk vind dat een jongen op bezoek komt. zo geef je haar ook een gevoel dat je veel om haar geeft. dat je bang bent haar teverliezen. houden van is ook vechten voor elkaar. ik hoop dat je hier wat aan hebt. maar vergeet ook niet. wat er nu gebeurt is is ook weer een les in het ouder worden. en als ze wat met die belg mocht hebben denk dan niet dat alle vrouwen zo zijn. de meeste niet. laat het geen litteken achterlaten op je gevoel.

het beste
Ron
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

He Ron,

Dank je voor je advies. De reden waarom ik haar juist heb gezegd dat de Belg mocht komen is omdat ik bang was dat ze het anders benauwd zou krijgen. Ik heb haar er bijna van overtuigd dat het geen probleem mocht zijn hem op bezoel te krijgen... Achteraf heb ik daar natuurlijk spijt van, als ik ietsje meer had tegengewerkt had ze in ieder geval misschien meer het gevoel gehad dat ik nog steeds veel om haar gaf.
Ik deed dat al elke dag, maar toch...
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

ff een add-on : ga nu niet de Belgen haten hé :lol: :P

Veel sterkte iig
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

Shifty schreef:ff een add-on : ga nu niet de Belgen haten hé :lol: :P

Veel sterkte iig
Veelal zijn het die Nederlanders die met onze vrouwen gaan lopen. ;)

In ieder geval van mij ook veel sterkte en hopelijk heeft m'n bericht een klein beetje geholpen.
Je geraakt er wel door, makker, je bent nog jong ..... wij, ouwe ... daarentegen ..... ;)
Laatst gewijzigd door Jeeper704 op 11 aug 2005, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Hey Koch,

Ik heb het al zoveel mensen horen zeggen: te veel is ook niet goed. Voor die vakantie zagen jullie elkaar misschien té veel, en de ontmoeting met die Belg heeft duidelijk de ogen van je vriendin open getrokken: er is meer op de wereld dan alleen maar je vriend.

Haar reactie na de ontmoeting ('vreemd dat ik nog iemand anders leuk kan vinden'), klopt dan ook helemaal met het ogen opentrekken. Ik denk dat ze door onervarenheid in de liefde (iemand met meer "ervaring" weet dat hij kortstondig verliefdheid kan voelen voor iemand anders maar kan een rationele keuze maken en zich daar over zetten) en haar onzekerheid helemaal in de war is geraakt na die reis.

Misschien dat zij nog initiatief neemt als ze alles op een rijtje heeft, maar wacht er niet op; probeer ondertussen alles te verwerken en door te gaan met je leven. Zo kan je later evt de goede keuze maken mocht ze nog willen verdergaan met jullie relatie (welke keuze, laten we natuurlijk aan jou over)

Sterkte!
Tim
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Ik heb weinig meer aan toe tevoegen aan alle reacties. Het enige wat ik weet is dat je dag in dag uit op elkaars lip zit dit niet goed voor je relatie is. Ik heb het nu een aantal keer gezien met vrienden die alles lieten vallen voor dr vriendin zelfs hun vrienden. en al deze relaties eindigden hierdoor. Misschien dat dit er ook mee te maken heeft.
ik vind het knap dat je het op een openbaar forum zet ook al kennen de mensen je niet persoonlijk.

Succes ermee en zoals al eerder gezegd: er is geen hand vol maar een land vol!


Frank.
LEST WE FORGET !
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Bericht door Fahnenjunker »

Het zuigt inderdaad, maar vreet jezelf niet op! de enige die je er mee hebt is jezelf, weet ik helaas alles van. Ik ben een bepaalde collega nog steeds dankbaar... Sterkte!
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
Maj.Cain
Lid
Berichten: 1349
Lid geworden op: 13 okt 2004, 17:07
Locatie: Nederland
Contacteer:

Bericht door Maj.Cain »

Women can't live with them, can't live with out them!!
Vrouwen zijn vreemde wezens, soms denk je ik snap ze en de volgende dag ben je weer flabbergasted.
Het is zeker een moeilijke situatie als je erg gek bent van een dame, en goede vooruitzichten in de relatie voorzag en dan opeens is het over.
Vaak sta je daar dan met 100derden vragen van huh hoe kan dit, waar is dit fout gegaan?
Geloof me kerel ooit zal je de ware tegen komen en dan voel je dat ook meteen, op elk potje past immers een dekseltje!!
Sterkte met het verwerken, in mijn ogen heb jij niks verkeerds gedaan en liggen de probs bij de dame!
Go fishing as the sea is full with lovely fish :wink: in your own time off course!!

Greets,
Cain
Red Devils of Arnhem/Oosterbeek
http://www.156PARA.com
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Beste Koch,

In de eerste plaats wil ik je veel sterkte toewensen de komende tijd.
Ik heb er zelf gelukkig (nog) geen ervaring mee, maar ik kan me wel voorstellen dat je je kl*te voelt.

De enige tip die ik je kan geven is: zoek afleiding.
Het is goed om over dingen na te denken, maar neem ook de tijd voor andere dingen: als je elke week, dag in, dag uit over iets nadenkt wordt je stapelgek, en daar heb ik, helaas, wel ervaring mee.

Praat er over met je vrienden, of met je ouders. Een andere mening, een frisse kijk op de zaken, kan erg verhelderend zijn als je je rot voelt.
Zoals Gvdbor al zei: neem niet overhaast beslissingen, zeker niet als je nog in de emotionele fase zit.

Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd!

Sjoerd
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Plaats reactie