Extreem-rechtse Belg op Schiphol aangehouden

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

koos24 schreef:Kijk ik heb de puinhopen kort erna met eigen ogen gezien dus ik verklaar hem voor gek maar aan de andere kant respecteer ik zijn vrijheid van meningsuiting.
Alleen gaat het dan niet om een mening, maar om het ontkennen van een feit. Als je zegt dat er toen geen vliegtuigen in die gebouwen zijn gevlogen, sta je gewoon te liegen.

Als hij zegt 'ik vind het niet erg dat die gebouwen zijn ingestort', dan heb je het over een mening.
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

De zoveel duizend doden van de WTC en de Holocaust zullen je dankbaar zijn ..... wat een gelul zeg! :shock:
Denken jullie wel na vooraleer jullie zo'n onzin uitkramen???? :x

Vrije meningsuiting, my ass!
In dit geval gaat het om respect voor het verleden, respect voor het lijden van mensen, respect voor wat er is gebeurd zowel bij WTC als bij de Holocaust.

Mensen die zulke dingen durven zeggen kunnen niet hard genoeg aangepakt worden.
Want het is een regelrechte schande dat men die zo'n uitspraken laat verkondigen.

DAT heeft niks, maar dan ook niks met vrije meningsuiting te maken.
Het heeft te maken met shockeren en een misplaatst gevoel van "kijk, nu heb ik ook aandacht". Zieligaard zijn dat, echte zieligaards. :x
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

ik geef je helemaal gelijk jeeper!
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Bericht door koos24 »

Jeeper704 schreef:
Vrije meningsuiting, my ass!

Door dit soort meningen krijg je diktatuur, als je voor een ander gaat bepalen wat hij wel of niet mag vinden.
Mijn mening is en blijft, iedereen staat het vrij om wel of niet in iets te geloven, vervelend als een ander zich daar door beledigd voelt maar zo creeer je wel een democratie.

Maar ik stop hierover want dit wordt cirkeltje praten................
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gebruikersavatar
Martijn
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 28 jan 2002, 21:14
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Martijn »

Natuurlijk wordt dit cirkeltje praten aangezien jij het ontkennen van een feit vergelijkt met een mening geven. Afijn dat hoef ik niet uit te leggen want dat heeft Yppy al gedaan.
Afbeelding
"Wie leest die onderschriften eigenlijk?"
Gebruikersavatar
Jeeper704
Lid
Berichten: 1223
Lid geworden op: 05 jun 2005, 13:05
Locatie: Dendermonde (België)

Bericht door Jeeper704 »

koos24 schreef:
Maar ik stop hierover want dit wordt cirkeltje praten................
Heel goed, want mijn maag keert van zo'n onzin. :x
Bring in the Hellcats! (M18 TDs)
World War II - European Theater of Operations
http://www.ww2-eto.com
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Gemengde gevoelens

Bericht door MARKET GARDEN »

Ik volg deze discussie met gemengde gevoelens, kijk Koos vaststaande feiten kan en hoef je niet te ontkennen :(


Aan de andere kant vind ik het niet in orde als er mensen opgepakt worden omdat ze een andere mening hebben en die verkondigen.

Er is volgens mij een mooie Franse uitspraak die vrij vertaald zo luid:

"Al veracht ik uw mening ik zal er mijn leven voor geven dat u hem mag blijven verkondigen"
Misschien een mooie tekst om het cirkeltje af te sluiten :)
De waarheid komt met de jaren
Plaats reactie