Wallonien [Voortvloeisel Franse vlag-thread]

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Wallonien [Voortvloeisel Franse vlag-thread]

Bericht door junior »

Nick schreef:Een van Wallonie dan?
Nee.

MvG,
Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Die van mij heeft nick me wijs gemaakt dat dat een vlaamse was..
Mehr Sein Als Scheinen!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Welke Nick??

*you got spanked*

Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

junior schreef:Welke Nick??

*you got spanked*

Junior
:? *you got spanked* :?

Gewoon Nick zo heet hij..
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Michael_Wittmann schreef:
junior schreef:Welke Nick??

*you got spanked* omdat ge zo'n onzin durft te geloven

Junior
:? *you got spanked* :?

Gewoon Nick zo heet hij..

Mja, het is geen Vlaamse Vrijwilliger, ook geen Waalse.

Junior
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Michael_Wittmann schreef:Die van mij heeft nick me wijs gemaakt dat dat een vlaamse was..
Hoe kan die nick je dat nu wijsgemaakt hebben??? Het is toch duidelijk dat er op het armschildje geen leeuwtje staat... :?
:?
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

willysproject schreef:
Michael_Wittmann schreef:Die van mij heeft nick me wijs gemaakt dat dat een vlaamse was..
Hoe kan die nick je dat nu wijsgemaakt hebben??? Het is toch duidelijk dat er op het armschildje geen leeuwtje staat... :?
:?
En denk jij dat ik wist dat een leeuw op de vlaamse schildjes moesten staan?
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Michael_Wittmann schreef: En denk jij dat ik wist dat een leeuw op de vlaamse schildjes moesten staan?
Ik hoop echt dat je in de toekomst wat kritischer wordt met betrekking tot hetgeen 'men' je zegt... Want een dergelijke naïviteit is voor sommige verkopers echt een goudmijn...

Zonder in herhaling te willen vallen een stukje uit een oude thread...

"Iets kopen dat je niet kent of waarvan je niet zeker bent...
Velen van jullie zullen de komende verzamel-jaren ongetwijfeld financieel gepluimd worden door verkopers zonder scrupules... En ze zijn er hoor... Ze zien dergelijke verzamelaars zelfs maar al te graag afkomen..."


Ik raad heel veel mensen hier aan om bovenstaande vetgedrukte tekst in het groot af te drukken, in te kaderen een boven hun bed te hangen...
Als er 1 persoon is wiens opinie niet terzake doet bij de aankoop van een item is dat de verkoper zelf... Enkel de koper mag de orginaliteit bepalen... En als je het zelf niet kent of niet weet, dan blijf je er beter van en koop je het beter niet...
Michael, waarschijnlijk heb je die foto gekregen, dus heb je er je broek niet aan gescheurd, maar denk in de toekomst aan het bovenstaande... Hoe ouder je wordt hoe belangrijker het wordt, want hoe ouder je wordt hoe groter de aankopen ook zullen/kunnen worden....

Gerd
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

willysproject schreef:
Michael_Wittmann schreef: En denk jij dat ik wist dat een leeuw op de vlaamse schildjes moesten staan?
Ik hoop echt dat je in de toekomst wat kritischer wordt met betrekking tot hetgeen 'men' je zegt... Want een dergelijke naïviteit is voor sommige verkopers echt een goudmijn...

Zonder in herhaling te willen vallen een stukje uit een oude thread...

"Iets kopen dat je niet kent of waarvan je niet zeker bent...
Velen van jullie zullen de komende verzamel-jaren ongetwijfeld financieel gepluimd worden door verkopers zonder scrupules... En ze zijn er hoor... Ze zien dergelijke verzamelaars zelfs maar al te graag afkomen..."


Ik raad heel veel mensen hier aan om bovenstaande vetgedrukte tekst in het groot af te drukken, in te kaderen een boven hun bed te hangen...
Als er 1 persoon is wiens opinie niet terzake doet bij de aankoop van een item is dat de verkoper zelf... Enkel de koper mag de orginaliteit bepalen... En als je het zelf niet kent of niet weet, dan blijf je er beter van en koop je het beter niet...
Michael, waarschijnlijk heb je die foto gekregen, dus heb je er je broek niet aan gescheurd, maar denk in de toekomst aan het bovenstaande... Hoe ouder je wordt hoe belangrijker het wordt, want hoe ouder je wordt hoe groter de aankopen ook zullen/kunnen worden....

Gerd
De foto heb ik gekocht ja.!
Waarvan is hij nou precies en denk je dat dit een miskoop is dan?

Mvg :|
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Ik heb net liggen zoeken.
Ik trof dit aan op deze site (http://www.angelfire.com/sk3/uniformss/ ... teers.html)

Afbeelding

Dit stond erbij:
Estonia – Two different patterns were seen: on the left, a shield with three yellow lions, yellow border, and diagonals of (from left to right) light blue, black and white (known as the Schuma/Police version). On the right, a simpler version in (from top to bottom), light blue, black and white. Worn on the upper right sleeve by members of the 20th Waffen SS Division der SS (estnische Nr 1), SS-PzGren Btl Narwa of the Wiking division, Estonian members of the Nordland Division
Nick
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Zoals Peter M al had opgemerkt: Estland

Enkele goeie schildjes:

Afbeelding

Als je het gekocht hebt als foto van Estse vrijwilligers: niet echt een slechte aankoop.

Gerd
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

willysproject schreef:Zoals Peter M al had opgemerkt: Estland

Als je het gekocht hebt als foto van Estse vrijwilligers: niet echt een slechte aankoop.

Gerd

En dat voor maar 10 cent :lol: :cheer: _/-\o-
Plaats reactie