meet voor Belgische leden

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Darryl
Lid
Berichten: 2619
Lid geworden op: 11 okt 2004, 20:26

Bericht door Darryl »

Tim schreef:Ik ben toch maar vandaag gegaan en heb het me niet beklaagd!
Mijn Ursel-aankopen:

Fotoalbum 220 foto's Ostfront
Fotoalbum RAD en Panzer, 220 foto's
2 Fotoalbums en losse foto's van een Polizei man
Enkele losse foto's
Bidprentje van een Vlaams SS-er uit Wommelgem
Krantje uit 1945 met foto's van enkele gefusilleerde helden uit mijn streek
Wehrpass van een Duitser die in Mei 1940 door mijn dorp is gepasseerd
Wehrpass van een jongen (19 jaar) die in 1944 in de Bulge zat

:cheer:
Mooie aankopen. Ik zal zonder centjes naar Ursul komen, aangezien ik een nieuwe MTB heb gekocht. Ik kom dus gewoon voor de gezelligheid 8)
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Gebruikersavatar
crossbow
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 mei 2005, 15:27
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door crossbow »

Door familiale verplichtingen zal ik ook alleen vandaag kunnen gaan...

Maar toch even een raad voor diegenen die zondag gaan...

Zorg dat je vroeg gaat, want de organisatie dit jaar is dik balen... en ik kon dan nog als deelnemer binnen...

Ten eerste het is zeeeer lang rijden tot aan de parking. Ten tweede het is aanschuiven voor de parking. Ten derde, eens aan het einde van de parking (te voet of met pendelbus) kan je nog eens overstappen op een andere pendelbus die je naar de eigenlijke ingang brengt. Dus voorzie wachttijden als je later gaat.

Dan, het eigenlijke evenement, is eerst 1km militaria ( wat voor de meeste onder jullie wellicht het belangrijkste is...), dan een leuk toertje rond de vliegtuigen (vandaag slechts 15 van de verwachte 35 aanwezig...) en dan alle voertuigen op een hoopje (vergeet het van deftige foto's te trekken...). Dus als je voor de voertuigen gaat, vergeet dan je stapschoenen niet.

Daarstraks even met één van de organisatoren gesproken en die vond het zelf ook niet echt denderend... hopelijk volgend jaar beter (hopelijk ditmaal met Staghound).

Een teleurgestelde Kris.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Vrijdag kwam ik aan op het terrein en zondag avond ben ik weer vertrokken. Ondanks diverse mis comunicaties met de organisatie en nog wat andere min punten, vond ik het wel erg leuk. Weer een ervaring rijker.

We hadden een erg leuk kamp opgezet met 5 bell tenten, een 160 ponder tent, 7 puptentjes en een fly over voor onze keuken en om te schuilen voor de regen. Het verbaasde me echt dat er vrijwel geen bezoekers door het kamp hebben gelopen. De mensen bleven netjes buiten het terrein.

Zaterdag avond hebben de Frans talige Belgen die Russich re-enacten nog voor ons gekookt. Ben de naam ven het gerecht even kwijt. Maar het zag er uit alsof iemand te veel bier op had. Maar het was wel goed te eten. :lol:

Op de beurs heb ik nog wel wat leuke dingen kunnen scoren.

Heb diverse forumleden ontmoet. Zondags om 11 uur bij de kassa waar een kleine meeting zou plaats vinden kwamen niet veel mensen opdagen. Daar heb ik gezien, Giel, Sander vw, Seabee, lee enfield en Darryl even.

Maar heb ook nog Johan, Waffenambt, Thijs en nog iemand waar de ik de naam van vergeten ben. Die persoon mag zich wel kenbaar maken als hij wilt. :P
Ja Jan heb ik ook gezien, maar die zit in dezelfde groep als mij. :P

Hoop wel dat ze volgend jaar de boel wat beter organiseren.
Gebruikersavatar
earlymb
Moderator
Moderator
Berichten: 1752
Lid geworden op: 16 jul 2004, 23:54
Locatie: Den Haag
Ontvangen: 28 keer
Contacteer:

Bericht door earlymb »

Ik ben er zaterdag geweest, en ik ben het wel eens met wat crossbow er over zegt. Deze plattegrond hadden ze ook tijdens de eerste keer, maar ik vond de opzet van vorig jaar beter, toen de kassa/ingang meteen bij het hart van het evenement was. Het enige forum-lid die ik heb herkent en gesproken was Johan Willaert. De beurs was wel leuk en divers, maar ze vroegen over het algemeen wel topprijzen voor hele gewone dingen. Heb ook weinig gekocht. :|

Grtn

David
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Foto's van de opvallende voertuigen zijn te zien op mijn site....

Enjoy,

JOhan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Ik hoor/lees het wel weer, ook in Ursel zijn er weer interessante/mooie aankopen gedaan 8) , proficiat :!: .
Collector of uniforms of the enemy
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nico Roelofs schreef:
We hadden een erg leuk kamp opgezet met 5 bell tenten, een 160 ponder tent, 7 puptentjes en een fly over voor onze keuken en om te schuilen voor de regen. Het verbaasde me echt dat er vrijwel geen bezoekers door het kamp hebben gelopen. De mensen bleven netjes buiten het terrein.
zien, Giel, Sander vw, Seabee, lee enfield en Darryl even.
Dus jij sliep hier? :P
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Skylighter schreef:
Nico Roelofs schreef:
We hadden een erg leuk kamp opgezet met 5 bell tenten, een 160 ponder tent, 7 puptentjes en een fly over voor onze keuken en om te schuilen voor de regen. Het verbaasde me echt dat er vrijwel geen bezoekers door het kamp hebben gelopen. De mensen bleven netjes buiten het terrein.
zien, Giel, Sander vw, Seabee, lee enfield en Darryl even.
Dus jij sliep hier? :P
Afbeelding
Inderdaad! Het linker puptentje met de helm bovenop is mijn puptentje. Daar heb ik geslapen. :lol:
Gebruikersavatar
BBB
Lid
Berichten: 1019
Lid geworden op: 16 jul 2005, 00:18
Locatie: Vlaanderen

Bericht door BBB »

@Nico Roelofs, ben ik misschien diegene waarvan je de naam vergat? Mijn echte naam is Geert, zo bekend op dat ander forum,weet je wel. Inderdaad een mooi evenement met idd enkele minpuntjes,zo vond ik de afstand tussen de beurs en de voertuigen expositie iets te ver, zeker als je 7-jarig zoontje mee is, na enkele uren worden die toch ietjes lastig.Daarom kon ik niet lang bij Nico's groep blijven,'t zag er wel heel goed uit.
De prijzen van de beurs waren idd veel te groot,een vb: een discushandgranaat uit WOI zag ik 46€ geprijsd, ietjes verder in dezelfde staat dan maar 15 € !!!
Toch ben ik aan een onklare Lee Enfield P14 geraakt aan een prijsje waarvan je het niet meer mgl. acht
Bij het verlaten van het evenement stonden honderden mensen te wachten,we mochten nog niet buiten (vliegtuig op startbaan naast parking) ,dan bleven de pendelbussen weg, dus dan maar te voet aan een dodenmars begonnen (is zoiets wel voor m'n zoon die bijna niet meer voorruit geraakte) Vorig jaar was de parking veeel dichter.
Het vliegtuig gebeuren op zondag vond ik ondermaats maar de gouden vliegtuigshow-tijd is jammer genoeg verleden tijd.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Nico Roelofs schreef:
Inderdaad! Het linker puptentje met de helm bovenop is mijn puptentje. Daar heb ik geslapen. :lol:
Goh daarbij had ik het maar luxe in de 5 maal 5 tent van Frankie met z'n 3'en. :P
Heb nog even staan kijken bij jullie excerseren (of hoe je het mag schrijven), maar dat verliep volgens mij nog niet helemaal vlekkeloos :wink:, maar wel leuk om te zien.
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Haha Nico heb ik medelij gehad met jullie! Heb er nog bij staan kijken hoe klein die tentjes wel niet waren. Ik dacht nog van goh die arme stakkers! :P :wink:
LEST WE FORGET !
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

bollebekboerke schreef:@Nico Roelofs, ben ik misschien diegene waarvan je de naam vergat? Mijn echte naam is Geert, zo bekend op dat ander forum,weet je wel. Inderdaad een mooi evenement met idd enkele minpuntjes,zo vond ik de afstand tussen de beurs en de voertuigen expositie iets te ver, zeker als je 7-jarig zoontje mee is, na enkele uren worden die toch ietjes lastig.Daarom kon ik niet lang bij Nico's groep blijven,'t zag er wel heel goed uit.
Haha neej uw naam was ik niet vergeten. Alleen wel even vergeten hier neer te zetten. dat was een andere Belgische forum lid van dit forum die mij ook aansprak. :) Ja de afstand was zeker te groot. We hebben vaak mensen bij onze display gehad die niet eens wisten waar de voertuigen waren.
Goh daarbij had ik het maar luxe in de 5 maal 5 tent van Frankie met z'n 3'en.
Heb nog even staan kijken bij jullie excerseren (of hoe je het mag schrijven), maar dat verliep volgens mij nog niet helemaal vlekkeloos , maar wel leuk om te zien.
Is prima slapen in zo'n tentje. Je hebt inderdaad niet veel ruimte. Heb 1 nacht in de 160 ponder tent geslapen en daar heb je veel meer ruimte.
Nee klopt het verliep niet helemaal lekker. Zaten er een aantal tussen die het nog nooit gedaan hadden. En voor degene die het wel vaker gedaan haddenw as het weer even in komen. Omdat we dat lang niet meer gedaan hadden. Maar gaat helemaal goed komen. Stonden jullie dan in die tenten tegenover ons?
Haha Nico heb ik medelij gehad met jullie! Heb er nog bij staan kijken hoe klein die tentjes wel niet waren. Ik dacht nog van goh die arme stakkers!
Haha medelijden is niet nodig. We vinden het prima om in zo'n tentje te liggen. :)
Gebruikersavatar
Frankie
Lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 29 dec 2004, 00:34
Locatie: Holland
Contacteer:

Bericht door Frankie »

Oke i'k pas er in ieder geval voor om in zon tentje te slapen! 8)
Wij stonden niet tegen over jullie wij stonden op de beurs. Maar volgens mij stonden die mensen tegen over jullie met zo'n zelfde soort tent.
Ik heb je overgens een aantal voorbij zien komen nu ik net je foto heb gezien hoe je eruit ziet! Hij staat hier ergens op het forum.
LEST WE FORGET !
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Frankie schreef:Oke i'k pas er in ieder geval voor om in zon tentje te slapen! 8)
Wij stonden niet tegen over jullie wij stonden op de beurs. Maar volgens mij stonden die mensen tegen over jullie met zo'n zelfde soort tent.
Ik heb je overgens een aantal voorbij zien komen nu ik net je foto heb gezien hoe je eruit ziet! Hij staat hier ergens op het forum.
Welke stand hadden jullie? Misschien dat ik me die dan wel voor ma kan halen. Ja ben diverse malen op de beurs heen en weer gekomen. Meestal op me fiets. :)
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

ja jongens, ik vond het dus heeeel leuk, vele malen nico tegen het lijf gelopen :lol: en lekker illegaal blijven overnachten bij een standhouder, 's avonds gaan feesten tot 2 uur en om 8.30 al weer wakker :shocked: :') :mrgreen:
zondag een luftwaffe vliegmuts zonder bedrading voor slecht €50 euro kunnen kopen en marc (standhouder) wat helpen verkopen :D


het was heel leuk en volged jaar zalik er zeker weer zijn!

De meet zelf was een tegenvaller, aangezien er veel veel minder geweest zijn, maar zondag in de middag had Johan me herkent samen met giel, dus nog ff beginnen praten :D

Sander

deze kan Johan waarschrijnlijk identificeren :P :D

Afbeelding
Plaats reactie