Bezetting Groningen; mijn beste aankoop ooit

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Zéér bijzondere aanwinst! Terecht een kroonjuweel! :)
Daar is 'ie weer!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ik heb het album vandaag binnengekregen en in een woord: WONDERBAARLIJK
Super mooie foto's, Duitsers in de Martinikerk in Groningen, NSB-ers, ,,Moffenmeiden'', alles is er....!
:D
Ik heb het net even doorgekeken, ik zag zelfs een vrouw met lange regenjas en een band met ,,Deutsche Wehrmacht'' om de arm... :)
Het is echt een dik album, dus onder de scanner krijg ik hem sowieso niet, en daar komt bij dat het album helaas in een slechte - zeer slechte staat is.... :| :cry:
Maar er zit wel een losse foto in, en die heb ik ingescand. Op de foto staat een Luftwaffe Generaal met het Pour le Merite, de foto is gemaakt bij het in de volksmond ,,Engelse Kamp'' genoemde kaserne van de Duitsers.
(heette toen het ,,Otto Weddingenlager'').
De welgevoede kerel in het midden is waarschijnlijk de ,,baas'' aangezien die bijna op iedere foto in het album te zien is... :wink: :P

Ik ben erg benieuwd naar wie die hoge pief van de Kriegsmarine die in het midden staat is, en de LW generaal met het Pour le Merite....Er staan nog meer foto's van deze lui in het album, ook foto's die veel duidelijker zijn, maarja, geen digicam en onder de scanner gaat ie niet! (doe ik bewust niet, want het album valt uit zichzelf al bijna uit elkaar, dus...)
Afbeelding

PS er staan zelfs hoge SS-ers in! :)
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ben toch wel benieuwd naar alle foto's dus moet je maar gauw even een digi cam aanschaffen ;)
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Tex schreef:ben toch wel benieuwd naar alle foto's dus moet je maar gauw even een digi cam aanschaffen ;)
Jasper,
Als je een keer naar de beurs in Bedum komt mag je daarna wel mee naar mijn huis, kun je gelijk alles zien! :) :wink:
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

doen we, zal ik dan ook maar direct een keer een digi cam mee nemen ;)
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

BjornSpiN schreef:
Ik heb het net even doorgekeken, ik zag zelfs een vrouw met lange regenjas en een band met ,,Deutsche Wehrmacht'' om de arm... :)
Veel "foute" gasten daar in Groningen destijds :wink: :lol: , bijzonder mooi item voor een bijzonder mooie collectie 8) .
Collector of uniforms of the enemy
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Mooyman schreef:
Veel "foute" gasten daar in Groningen destijds :wink: :lol: , bijzonder mooi item voor een bijzonder mooie collectie 8) .
Inderdaad veel schorem op sommige foto's, staan daar met de hand omhoog tijdens een ,,Vereidigung'' :) Heil dit, of Houzee dat ...

't zijn wel schitterende foto's voor research, maar je krijgt het nog wel te zien! :wink:
Plaats reactie