Killingspree's fallschirmjäger helmet :)

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

sander vw schreef:hoi Niels, ik vond het binnenwerk redenlijk verdacht, typisch voor een copie te zijn, zo 'spons achtig', ik heb dus gisteren avond iemand gecontacteerd en die zei dus ook dat die fake was. Je was me voor :P
dank je wel hoor :/ :roll:
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

jeroen1944 schreef:
sander vw schreef:prachtig niels! Maar ik vind het raar (niet storend of erg!) dat je al al deze poppen en nu deze helm hebt neergezet op zo weinig tijd... :roll:
En jij dan??????? :roll:
Het is al een paar keer gezegd, maar in je eerste post laat je je wel heel erg kennen, kinderachtig! 13jaar???? :evil:
stoer hoor :roll:
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Simon schreef:
robin.h schreef:
Timo schreef:Daar heb jij geen last van he :roll:
Inderdaad :lol:
inderdaad, het is trouwens al een paar keer besproken om mensen hun topic en item niet af te breken...
en trouwens gij zegt toch ook, ik vond het binnewerk er al wat sponzig uit zien....

mieren**kerij :wink:
lees forumregels
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

sja Sander, jij valt een hele hoop mensen aan over hun items, nu word er eens iets teruggezegd, en je vat het weer te hard op...
direkt de grote midellen dan maar langs jouw kant...

erg...

terug on topic:
gebruikt die meneer ook orginele helmen?
of enkel repro?
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

sander vw schreef:
jeroen1944 schreef:
sander vw schreef:prachtig niels! Maar ik vind het raar (niet storend of erg!) dat je al al deze poppen en nu deze helm hebt neergezet op zo weinig tijd... :roll:
En jij dan??????? :roll:
Het is al een paar keer gezegd, maar in je eerste post laat je je wel heel erg kennen, kinderachtig! 13jaar???? :evil:
stoer hoor :roll:
Sander,

Ik begrijp je antwoorden wel, en het is misschien niet kwaad bedoelt, maar door alles openbaar op het forum te bekritiseren en te zeggen dat het repro of fake is, is niet zo slim. Je kunt ook zoals Rene zegt, iemand persoonlijk via een pb zeggen dat je het desbetreffende item niet vertrouwd en jou mening geven. In iedergeval niet op de manier waar je nu mee bezig bent, je komt echt over als een "ik weet het beter, en ben veel slimmer" En zoals uit je eerste post, lijkt het wel of je jaloers bent, tenminste zo komt het over. En zoals ik nu je antwoorden bekijk, ben ik toch een beetje bang dat ik gelijk heb. Je gedraagt je nu als een klein kind!
Er zijn altijd mensen die meer dan jezelf hebben, dat maakt toch niet uit!

Je moet dit niet zien als een aanval op je! Beschouw het maar als opbouwende kritiek.

mvg Jeroen
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

jeroen1944 schreef:
sander vw schreef:
jeroen1944 schreef: En jij dan??????? :roll:
Het is al een paar keer gezegd, maar in je eerste post laat je je wel heel erg kennen, kinderachtig! 13jaar???? :evil:
stoer hoor :roll:
Sander,

Ik begrijp je antwoorden wel, en het is misschien niet kwaad bedoelt, maar door alles openbaar op het forum te bekritiseren en te zeggen dat het repro of fake is, is niet zo slim. Je kunt ook zoals Rene zegt, iemand persoonlijk via een pb zeggen dat je het desbetreffende item niet vertrouwd en jou mening geven. In iedergeval niet op de manier waar je nu mee bezig bent, je komt echt over als een "ik weet het beter, en ben veel slimmer" En zoals uit je eerste post, lijkt het wel of je jaloers bent, tenminste zo komt het over. En zoals ik nu je antwoorden bekijk, ben ik toch een beetje bang dat ik gelijk heb. Je gedraagt je nu als een klein kind!
Er zijn altijd mensen die meer dan jezelf hebben, dat maakt toch niet uit!

Je moet dit niet zien als een aanval op je! Beschouw het maar als opbouwende kritiek.

mvg Jeroen
sander ik denk dat ik hier met jeroen mee moeten gaan jongen.
je had al iemand gecontacteerd om te vragen of die echt was. met een beetje fatsoen stuur je mij eerst effe een pb-tje !
kleine moeite !
let wel op sander dat de militaria wereld een klein groepje is! als je naam niet echt goed gesproken word scheelt dat jou ook in koopjes en vriende prijzen. denk daar maar een heel goed over na ! je moeten het van vrienden hebben in deze wereld dus zorg dat je vrienden houd en niet alleen giel ! een goede broer is belangrijk maar zorg er echt voor dat je je "gedraagt " op miliaria gebeuren.

niels
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Persoonlijk ben ik van mening dat beide jongens, Giel en Sander, deze nare "gewoonte" van onze Amerikaanse collega fora over hebben genomen.
Laat mensen hun collectie of aanwinsten zien en geniet daar van, mocht de plaatser van een dergelijke topic zelf aangeven wat men vind omtrent originaliteit, geef dan een mening en niet anders daar dat toch niet Anfrage ist.
Een groot percentage van de verzamelende leden op dit forum zijn serieus en eerlijk met het plaatsen van een thread.
Zie dit dan ook als opbouwende kritiek, daar ik jullie beide zie als serieuze verzamelaars.
Collector of uniforms of the enemy
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Mooyman schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat beide jongens, Giel en Sander, deze nare "gewoonte" van onze Amerikaanse collega fora over hebben genomen.
Wie is de Amerikaanse Collega???

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

johan willaert schreef:
Mooyman schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat beide jongens, Giel en Sander, deze nare "gewoonte" van onze Amerikaanse collega fora over hebben genomen.
Wie is de Amerikaanse Collega???

Johan
Amerikaanse collega fora(forums :!: ) :) .
Collector of uniforms of the enemy
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

hé, jullie hebben voor een groot stuk gelijk, ik zeg gewoon graag m'n mening, maar ik zal dit dus nu voortaan met pb doen, tenzij jullie beginnen dat ik nog maar 13 ben :wink:
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

sander vw schreef:hé, jullie hebben voor een groot stuk gelijk, ik zeg gewoon graag m'n mening, maar ik zal dit dus nu voortaan met pb doen, tenzij jullie beginnen dat ik nog maar 13 ben :wink:
Je toont je een groot "man" Sander, door dit zo sportief op te vatten, betekend niet dat je nooit meer iets kan/mag zeggen/plaatsen, spring er in het vervolg wat zorvuldiger mee om, vaak zegt zwijgen meer dan spreken :wink: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Mooyman schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat beide jongens, Giel en Sander, deze nare "gewoonte" van onze Amerikaanse collega fora over hebben genomen.
Laat mensen hun collectie of aanwinsten zien en geniet daar van, mocht de plaatser van een dergelijke topic zelf aangeven wat men vind omtrent originaliteit, geef dan een mening en niet anders daar dat toch niet Anfrage ist.
Een groot percentage van de verzamelende leden op dit forum zijn serieus en eerlijk met het plaatsen van een thread.
Zie dit dan ook als opbouwende kritiek, daar ik jullie beide zie als serieuze verzamelaars.
Hallo,

Het spijt me zeer, maar daar ben ik niet mee akkoord en doe ik niet aan mee... Als iets getoond wordt (als origineel) die bij meer ervaren verzamelaars ontegensprekelijk als replica gekend is moet dat zonder schroom gezegd worden... Hoe hard dat ook mag klinken...

Reden:
1. Wat is dan nog het nut van een forum?

2. Door op elkaars replica te zitten geilen - lees: louter replies posten zoals "mooi" , "heel mooi" ,"knappe aanwinst" - wordt niemand mee geholpen en leer je als verzamelaar niks mee.

3. Replica's die hier worden afgekraakt zet verzamelaars aan beter op te letten bij volgende aankopen, houdt de geest scherp en wapent beter tegen 'de wet van de remmende voorsprong'...

4. Ik denk niet dat een dergelijke voorgestelde aanpak tot meer eerlijkheid zal leiden... Een beginnende verzamelaar die na 2 jaar 95% kopie in zijn collectie heeft zal ooit wel eens te weten komen dat zijn verzameling niet zo fantastisch is, zoals hij had gedacht... (Ondanks hij telkens commentaren zoals "mooi", "heel mooi, "knap" e.d. heeft gekregen....) Denk je dat hij dan niet de sluimerde neiging zal hebben om al zijn brol eveneens als origineel zal verkopen aan een minder gevorderde verzamelaar teneinde zijn geld (of toch een deel) te kunnen recuperen... ???

5. Over de eerlijkheid van verkopers zal ik maar zwijgen zeker... ??

Gerd
Jurryt
Lid
Berichten: 2488
Lid geworden op: 02 jul 2004, 01:24

Bericht door Jurryt »

Zeker niet, alleen ik ken gevallen die bij het minste of geringste iets wantrouwen en dat direct posten, dat is niet altijd even leuk. Wanneer je 100% zeker bent dat het over een replica o.i.d. gaat, doe dat dan posten met direct je argumenten en vragen. Niet altijd te wantrouwend zijn.
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Mooyman schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat beide jongens, Giel en Sander, deze nare "gewoonte" van onze Amerikaanse collega fora over hebben genomen.
Laat mensen hun collectie of aanwinsten zien en geniet daar van, mocht de plaatser van een dergelijke topic zelf aangeven wat men vind omtrent originaliteit, geef dan een mening en niet anders daar dat toch niet Anfrage ist.
Een groot percentage van de verzamelende leden op dit forum zijn serieus en eerlijk met het plaatsen van een thread.
Zie dit dan ook als opbouwende kritiek, daar ik jullie beide zie als serieuze verzamelaars.
Haleluja! Hier kan ik me best in vinden. Hopelijk krijg ik nu geen dreigmailtjes.
willysproject schreef:Het spijt me zeer, maar daar ben ik niet mee akkoord en doe ik niet aan mee... Als iets getoond wordt (als origineel) die bij meer ervaren verzamelaars ontegensprekelijk als replica gekend is moet dat zonder schroom gezegd worden... Hoe hard dat ook mag klinken...
Er zijn ook figuren die maar een beetje denken dat het misschien nep is en dan gelijk zeggen: NEP. En om dan te lezen op een ander forum:Dit word afgekraakt van die persoon terwijl dat product toch echt is, is ook nie fraai.
Laatst gewijzigd door pionier op 18 aug 2005, 17:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

willysproject schreef:
Mooyman schreef:Persoonlijk ben ik van mening dat beide jongens, Giel en Sander, deze nare "gewoonte" van onze Amerikaanse collega fora over hebben genomen.
Laat mensen hun collectie of aanwinsten zien en geniet daar van, mocht de plaatser van een dergelijke topic zelf aangeven wat men vind omtrent originaliteit, geef dan een mening en niet anders daar dat toch niet Anfrage ist.
Een groot percentage van de verzamelende leden op dit forum zijn serieus en eerlijk met het plaatsen van een thread.
Zie dit dan ook als opbouwende kritiek, daar ik jullie beide zie als serieuze verzamelaars.
Hallo,

Het spijt me zeer, maar daar ben ik niet mee akkoord en doe ik niet aan mee... Als iets getoond wordt (als origineel) die bij meer ervaren verzamelaars ontegensprekelijk als replica gekend is moet dat zonder schroom gezegd worden... Hoe hard dat ook mag klinken...

Reden:
1. Wat is dan nog het nut van een forum?

2. Door op elkaars replica te zitten geilen - lees: louter replies posten zoals "mooi" , "heel mooi" ,"knappe aanwinst" - wordt niemand mee geholpen en leer je als verzamelaar niks mee.

3. Replica's die hier worden afgekraakt zet verzamelaars aan beter op te letten bij volgende aankopen, houdt de geest scherp en wapent beter tegen 'de wet van de remmende voorsprong'...

4. Ik denk niet dat een dergelijke voorgestelde aanpak tot meer eerlijkheid zal leiden... Een beginnende verzamelaar die na 2 jaar 95% kopie in zijn collectie heeft zal ooit wel eens te weten komen dat zijn verzameling niet zo fantastisch is, zoals hij had gedacht... (Ondanks hij telkens commentaren zoals "mooi", "heel mooi, "knap" e.d. heeft gekregen....) Denk je dat hij dan niet de sluimerde neiging zal hebben om al zijn brol eveneens als origineel zal verkopen aan een minder gevorderde verzamelaar teneinde zijn geld (of toch een deel) te kunnen recuperen... ???

5. Over de eerlijkheid van verkopers zal ik maar zwijgen zeker... ??

Gerd
Welk nut dient het om iemand, publiekelijk, aan de "schandpaal" te nagelen.
Het enige wat men daar mee bereikt is twist en daar uit voortvloeiend ruzie, heb menig forum om die reden "ten onder" zien gaan.
Verzamelaars die replica als zo danig herkennen zullen er dan ook zo snel niet op "geilen" , zoals ik zei zegt zw2ijgen vaak meer dan spreken :wink: .
Ben het eens met het feit dat er tegen miskoop gewaarschuwd dient te worden, maar dat kan ook op een integere manier en mogelijk op het moment van verkoop.
En om de eerlijkheid van verzamelaars op dit forum enigszins na te gaan, is er een feedback thread geopend waar men, zo goed als mogelijk, na kan gaan of iemand bonafide handelt.
Collector of uniforms of the enemy
Gesloten