SS totenkopf ID tag

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
prodigy
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2005, 18:55
Locatie: Ravels

SS totenkopf ID tag

Bericht door prodigy »

Hey ik heb eens een vraagje : Wat denken jullie van deze ID tag? origineel of repro?En wat is de waarde er van?Worden er ID tags nagemaakt?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
wittmann
Lid
Berichten: 1451
Lid geworden op: 20 okt 2004, 17:11

Bericht door wittmann »

ze worden nagemaakt bij het leven.. vooral die van de ss
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Herinnering:

De Ruither..
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Deze worden zeer veel nagemaakt, en wat we al meteen opvalt is dat de letters/cijfers schots en scheef staan.. iets wat me volgens mij al wel opgevallen zou zijn bij andere naamplaatjes.

Verder zie ik een inkeping (op de 2e foto, linksboven) die er behoorlijk nieuw uit ziet?

Ik ben geen kenner, dat is voor mij de rede dat ik dit soort items in principe nooit voor 100% vertrouw.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
prodigy
Lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2005, 18:55
Locatie: Ravels

Bericht door prodigy »

De vraag prijs is 75 euro , dus ik denk persoonlijk ook niet dat het 100% origineel is, want een luftwaffe ID tag is al gauw 100 euro waard.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Euh? 100 euro voor een Luftwaffe Erkennungsmarke in deze staat? Heel stuk minder hoor... ik heb er 1 voor 20 euro kunnen bemachtigen (Flak Abt. 18).
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

20 EUR of ietsje meer is inderdaad een normale prijs voor een gewone Erkennungsmarke.
Deze SS dogtag zou ik niet vertrouwen, zoals Michel al zegt door de scheve letters. Van dit materiaal is er x keer meer repro op de markt dan origineel, dus ik zou er mijn vingers niet aan verbranden.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Toch wel knap artificially aged vind ik...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Plaats reactie