Militariabeurs Herve, België

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Militariabeurs Herve, België

Bericht door Mooyman »

Militariabeurs Herve, België, 23 oktober 2005.
Daar Nico en ik van plan zijn deze beurs mogelijk in oktober te bezoeken waren we benieuwd of andere leden ons daar mogelijk meer over kunnen vertellen.
Hoe groot de beurs is?, aanbod?, standhouders?, kort om is het een bezoek waard?.
Elke informatie is meer dan welkom, bij voorbaat dank.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik ga er binnenkort ook weer heen,en ik vermaak me wel altijd op die beurs :) Niet groot maar ik vind er wel altijd wat leuks (wel amerikaans :wink:). De beurs is ongeveer zo groot als een redelijk grote gymzaal.
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Een beetje te ver rijden voor m'n pa :P hij mag maar een bepaald aantal km's in het jaar rijden, ik kan dus niet dr naar toe :| :(
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

De week erna is wel Ciney....

Ik denk dat je daar meer kans maakt....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Bedankt voor je reacties, wat bedoel je met niet groot Robin?, met welke beurs in Nederland kan je het qua standhouders vergelijken?.

Inderdaad Johan, Ciney zal groter zijn, maar heb zelf meer interesse in de wat kleinere onbekende beurs.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik ben altijd alleen maar naar Ciney,La gleize en herve geweest. Maar dat klein gebouw bij Ciney,wat aan de grote hal zit. De breedte is zoals in Herve schat ik (De breedte is waar de poorten zijn) en dan ietsje meer dan de helft van de lengte + er is nog een klein kamertje waar +- 5 standhouders staan. Beetje ingewikkeld hoe ik het uitleg allemaal,maar zo groot schat ik de beurs ongeveer :)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

robin.h schreef:Ik ben altijd alleen maar naar Ciney,La gleize en herve geweest. Maar dat klein gebouw bij Ciney,wat aan de grote hal zit. De breedte is zoals in Herve schat ik (De breedte is waar de poorten zijn) en dan ietsje meer dan de helft van de lengte + er is nog een klein kamertje waar +- 5 standhouders staan. Beetje ingewikkeld hoe ik het uitleg allemaal,maar zo groot schat ik de beurs ongeveer :)
Bedankt voor je reactie Robin, maar kan er nog niets zinnigs van maken :) .
Hoe veel standhouders zijn er +/- in totaal?, bvb, beurs in Duiven heeft zo'n 30 a 40 stands.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
robin.h
Lid
Berichten: 1877
Lid geworden op: 11 nov 2002, 17:23
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door robin.h »

Ik schat zoiets als +- 35 stands,wellicht kunnen anderen die er ook geweest zijn dit bevestigen :)
Mijn nieuwe verzamelsite: " http://www.worldwar2collector.tk "
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

robin.h schreef:Ik schat zoiets als +- 35 stands,wellicht kunnen anderen die er ook geweest zijn dit bevestigen :)
Bedankt Robin, dan kan je het met de beurs in Duiven(Arnhem) vergelijken.
Inderdaad, misschien dat er nog leden zijn die meer informatie kunnen/willen geven?.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
TommoVich
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 31 jul 2005, 22:07
Locatie: Gellik , Limburg , België
Contacteer:

Bericht door TommoVich »

Hey , het is gewoon een sporthal vol en een klein lokaaltje :) voor mij was er niet veel te neuzen (belgisch) maar amerikaans en duits zul je vooral niet missen , opzich wel de moeite om eens te gaan kijken !
zullen we anders een kleine meeting doen met de forum leden die ernaartoe gaan , Groeten
"L'union Fait la Force - Eendracht Maakt Macht"
"Regiment Forteresse de Liège"
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

TommoVich schreef:Hey , het is gewoon een sporthal vol en een klein lokaaltje :) voor mij was er niet veel te neuzen (belgisch) maar amerikaans en duits zul je vooral niet missen , opzich wel de moeite om eens te gaan kijken !
zullen we anders een kleine meeting doen met de forum leden die ernaartoe gaan , Groeten
Bedankt voor deze aanvullende informatie, mocht de reis doorgang vinden dan kunnen we elkaar daar zeker treffen.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Niemand met mogelijk aanvullende informatie?.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

Het is zoals de anderen zeggen, een klein zaaltje met ongeveer 8 rijen van 20 mtr lang met standhouders, aan de achterkant van de zaal een klein podium met daarop nog wat stands en een kleine nevenruimte met voornamelijk medailles en klein spul, er wordt voornamelijk amerikaans en wat engels spul te koop aangeboden, duits zie je weinig.
al met al , om er helemaal voor uit Friesland te rijden zou voor mij niet de moeite waard zijn, ik ben er een aantal malen geweest maar de laatste 4 x niet meer, alleen Ciney en La Gleize.
gr. Dennis
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Den schreef:Het is zoals de anderen zeggen, een klein zaaltje met ongeveer 8 rijen van 20 mtr lang met standhouders, aan de achterkant van de zaal een klein podium met daarop nog wat stands en een kleine nevenruimte met voornamelijk medailles en klein spul, er wordt voornamelijk amerikaans en wat engels spul te koop aangeboden, duits zie je weinig.
al met al , om er helemaal voor uit Friesland te rijden zou voor mij niet de moeite waard zijn, ik ben er een aantal malen geweest maar de laatste 4 x niet meer, alleen Ciney en La Gleize.
gr. Dennis


Bedankt Dennis voor je aanvullende informatie, het is niet de bedoeling om direct van uit Friesland te rijden.
Als het allemaal door gaat, zitten we er een geheel weekend en pakken we een beurs mee.
We zijn er alleen nog niet over uit of het Herve of Ciney word.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Den
Lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 26 okt 2003, 10:31

Bericht door Den »

Dan zou ik voor Ciney gaan, daar loop je een hele dag en in Herve maar een paar uurtjes, aanbod Ciney is ook veel groter.
gr. Dennis
Plaats reactie