Killingspree's fallschirmjäger helmet :)

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Jurryt schreef:Zeker niet, alleen ik ken gevallen die bij het minste of geringste iets wantrouwen en dat direct posten, dat is niet altijd even leuk. Wanneer je 100% zeker bent dat het over een replica o.i.d. gaat, doe dat dan posten met direct je argumenten en vragen. Niet altijd te wantrouwend zijn.
Inderdaad Jurryt, en daar knijpt het hem nu net, het is soms onmogelijk een juist oordeel te vellen alleen van een foto.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Hoi Gerd,

Het is vaker ook op de manier waarop, op iets wordt gereageerd, en dat kan zoals Meindert zegt ook op een normale manier! Vaak kan het zelfs nog averechts werken, zodat de beginnend verzamelaar niets meer van zn aankopen toont. Dan kunnen we hem dus NIET meer tegen miskopen helpen.
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Mooyman schreef:Welk nut dient het om iemand, publiekelijk, aan de "schandpaal" te nagelen.
Het enige wat men daar mee bereikt is twist en daar uit voortvloeiend ruzie, heb menig forum om die reden "ten onder" zien gaan.
Verzamelaars die replica als zo danig herkennen zullen er dan ook zo snel niet op "geilen" , zoals ik zei zegt zw2ijgen vaak meer dan spreken :wink: .
Ben het eens met het feit dat er tegen miskoop gewaarschuwd dient te worden, maar dat kan ook op een integere manier en mogelijk op het moment van verkoop.
En om de eerlijkheid van verzamelaars op dit forum enigszins na te gaan, is er een feedback thread geopend waar men, zo goed als mogelijk, na kan gaan of iemand bonafide handelt.
In dergelijke gevallen wordt meestal het item aan de schandpaal genageld, niet de persoon zelf.
Wat wel gebeurt, is dat er een discussie kan ontstaan wegens het feit dat de starter van het topic het tegendeel gaat beweren en allerlei argumenten begint aan te halen om toch maar gelijk te krijgen en iedereen te horen zeggen: "Ja inderdaad, met zo'n verhaal en dergelijke argumenten moet ik je wel gelijk geven..." Echter is het item op zich veel belangrijker dat het verhaal er rond of van wie hij het heeft gekregen...

En toch, dergelijke discussies kunnen nog zijn nut hebben voor medeverzamelaars... Wanneer ze zien dat er bij een dergelijk item - van dat type of die makelij - zo veel twijfel of onenigheid is, zullen ze er misschien aan terugdenken wanneer hen iets dergelijks wordt aangeboden en de reflex hebben om er niet voor te vallen (wegens de onenigheid origineel/kopie... )

Gerd
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

jeroen je slaat de nagel op de kop !

ik heb niet voor niks gewoon eerst gezet nieuwe para helm !
niks bij gezet dat hij orgineel was of nietdus ook om effe af te wachten hoe of wat !
het valt me echter op dat er eerst mensen zijn die op een enthousiaste manier reageren hoe mooi het wel niet is en wat een super aan koop ! na ik post dat ik hem in de us het gekocht was het al voor iedereen duidelijk van zo , nee dat dacht ik al dat hij repro was ! onzin ! de echter kenner pakken zich dan wel een boek er bij den gaan vergelijken !

ik denk niet dat het verkeerd is dat je je mening geeft maar je mag ooit iets terug houdender zijn met uitspraken. "ik denk dat het niet goed is maar ik kan er naast zitten "" komt beter over daan "dat ding is nep "terwijl het niet bewezen is
ik vind de prijzen van dergelijkkl orgineel product te hoog liggen vandaar ik voor repro kies. ik had ook liver een orginele gehad maar helaas !
ik heb op een paar dingen na alles orgineel ik denk een 90% ongeveer en als ik iets neps verkoop zal dit ook altijd als nep de deur uit gaat !

ik denk dat mijn mening duidelijk is !
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

willysproject schreef:
Mooyman schreef:Welk nut dient het om iemand, publiekelijk, aan de "schandpaal" te nagelen.
Het enige wat men daar mee bereikt is twist en daar uit voortvloeiend ruzie, heb menig forum om die reden "ten onder" zien gaan.
Verzamelaars die replica als zo danig herkennen zullen er dan ook zo snel niet op "geilen" , zoals ik zei zegt zw2ijgen vaak meer dan spreken :wink: .
Ben het eens met het feit dat er tegen miskoop gewaarschuwd dient te worden, maar dat kan ook op een integere manier en mogelijk op het moment van verkoop.
En om de eerlijkheid van verzamelaars op dit forum enigszins na te gaan, is er een feedback thread geopend waar men, zo goed als mogelijk, na kan gaan of iemand bonafide handelt.
In dergelijke gevallen wordt meestal het item aan de schandpaal genageld, niet de persoon zelf.
Wat wel gebeurt, is dat er een discussie kan ontstaan wegens het feit dat de starter van het topic het tegendeel gaat beweren en allerlei argumenten begint aan te halen om toch maar gelijk te krijgen en iedereen te horen zeggen: "Ja inderdaad, met zo'n verhaal en dergelijke argumenten moet ik je wel gelijk geven..." Echter is het item op zich veel belangrijker dat het verhaal er rond of van wie hij het heeft gekregen...

En toch, dergelijke discussies kunnen nog zijn nut hebben voor medeverzamelaars... Wanneer ze zien dat er bij een dergelijk item - van dat type of die makelij - zo veel twijfel of onenigheid is, zullen ze er misschien aan terugdenken wanneer hen iets dergelijks wordt aangeboden en de reflex hebben om er niet voor te vallen (wegens de onenigheid origineel/kopie... )

Gerd
Meestal zullen ze een dergelijke opmerking omtrent het wel of niet origineel zijn persoonlijk op vatten, met alle gevolgen van dien.
Vandaar dat men daar dan ook integer mee om moet gaan.
Ben het geheel met je eens dat je een item moet kopen om het item en niet om het "verhaal" er achter, het is een mooie bijkomstigheid als men de geschiedenis van een item kent.
Zoals gezegt is het soms ook onmogelijk een goed oordeel te vellen alleen van af een foto, er zijn al verschillende voorbeelden, ook op dit forum, geweest dat men een eerdere conclusie weer in moest trekken.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

en daar ben ik het nu nog een helemaal mee eens meindert !

ik ga eens effe wat nieuwe foto's maken

niels
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Mooyman schreef:Zoals gezegd is het soms ook onmogelijk een goed oordeel te vellen alleen vanaf een foto, er zijn al verschillende voorbeelden, ook op dit forum, geweest dat men een eerdere conclusie weer in moest trekken.
Bijvoorbeeld????

Johan
29th Let's Go!!!!!
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Mooyman schreef: Het enige wat men daar mee bereikt is twist en daar uit voortvloeiend ruzie, heb menig forum om die reden "ten onder" zien gaan.
Zoals welke forums?
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

johan willaert schreef:
Mooyman schreef:Zoals gezegd is het soms ook onmogelijk een goed oordeel te vellen alleen vanaf een foto, er zijn al verschillende voorbeelden, ook op dit forum, geweest dat men een eerdere conclusie weer in moest trekken.
Bijvoorbeeld????

Johan
Franz schreef:
Mooyman schreef: Het enige wat men daar mee bereikt is twist en daar uit voortvloeiend ruzie, heb menig forum om die reden "ten onder" zien gaan.
Zoals welke forums?
Doet dat in deze discussie echt ter zake?, uit eigen ervaring, discreet, weet ik dat het eens heeft geleid tot een ruzie tussen twee eigenaren van Amerikaanse fora, die tot dat moment zeer goede vrienden waren geweest.

Voorheen probeerde ook ik mensen te "behoeden" voor miskopen, maar kwam er al snel achter dat dat niet alleen door een verkoper maar ook koper vaak niet gewaardeerd werd.
Een brenger van "slecht" nieuws is nooit "welkom", persoonlijk hang ik om die reden de "moraalridder" niet meer uit.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Mooyman schreef:
johan willaert schreef:
Mooyman schreef:Zoals gezegd is het soms ook onmogelijk een goed oordeel te vellen alleen vanaf een foto, er zijn al verschillende voorbeelden, ook op dit forum, geweest dat men een eerdere conclusie weer in moest trekken.
Bijvoorbeeld????

Johan
Franz schreef:
Mooyman schreef: Het enige wat men daar mee bereikt is twist en daar uit voortvloeiend ruzie, heb menig forum om die reden "ten onder" zien gaan.

Ik bedoel....

Zoals welke forums?
Doet dat in deze discussie echt ter zake?, uit eigen ervaring, discreet, weet ik dat het eens heeft geleid tot een ruzie tussen twee eigenaren van Amerikaanse fora, die tot dat moment zeer goede vrienden waren geweest.

Voorheen probeerde ook ik mensen te "behoeden" voor miskopen, maar kwam er al snel achter dat dat niet alleen door een verkoper maar ook koper vaak niet gewaardeerd werd.
Een brenger van "slecht" nieuws is nooit "welkom", persoonlijk hang ik om die reden de "moraalridder" niet meer uit.
Dat vind ik juist fout.
Moest iedereen zo denken als u zou 99% van alle collecties repro bevatten.
Dan hang ik liever de 'slechterik' uit dan dat fakers goede zaken zouden doen....
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

gilles schreef:
Mooyman schreef:
johan willaert schreef: Bijvoorbeeld????

Johan
Franz schreef:
Ik bedoel....

Zoals welke forums?
Doet dat in deze discussie echt ter zake?, uit eigen ervaring, discreet, weet ik dat het eens heeft geleid tot een ruzie tussen twee eigenaren van Amerikaanse fora, die tot dat moment zeer goede vrienden waren geweest.

Voorheen probeerde ook ik mensen te "behoeden" voor miskopen, maar kwam er al snel achter dat dat niet alleen door een verkoper maar ook koper vaak niet gewaardeerd werd.
Een brenger van "slecht" nieuws is nooit "welkom", persoonlijk hang ik om die reden de "moraalridder" niet meer uit.
Dat vind ik juist fout.
Moest iedereen zo denken als u zou 99% van alle collecties repro bevatten.
Dan hang ik liever de 'slechterik' uit dan dat fakers goede zaken zouden doen....
Het gaat er niet om dat je de "slechterik" uit hangt, maar om het feit dat je vaak ergens in verzeilt raakt waarvan je later dacht, waar ben ik aan begonnen daar je eigenlijk nergens iets mee te maken had.
Mogelijk dat je hier nog geen "ervaring" mee hebt "mogen" hebben, maar geloof me dat de mensen waar het dan mogelijk om draait al lang de "strijdbijl" hebben "begraven", maar dat jij, door je mening, voor beide nog de "gebeten" "hond" bent.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

Jah, het is natuurlijk te zien over wie z'n item je spreekt.

Er zijn:

1.Mensen die je mening respecteren
2.Mensen die je gaan uitschelden, het niet kunnen verdragen dat je slecht spreekt over hun item.Ze willen er gewoon niet van weten dat hun item repro is.

Ok, of het repro is moet neit over een heel forum worden uitgesmeerd, als de persoon in kwestie dat wil weten zal hij daarvoor wel een topic openen.Maar als hij gewoon iets wil tonen dat repro blijkt te zijn(en jij bent er zeker van en loopt niet gewoon mee) moet dat gezegd worden over een pb'tje of mail

Maar moest niemand meer z'n mening willen geven over een bepaald object, waar gaat onze hobby dan naartoe gaan?

repro of niet, ik weet het niet?!

En mensen die na hun strijdbijl te hebben begraven nog zitten te neutn moet je gwn negeren :lol:
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Als iemand wil weten wat echt en nep is zal ie toch op zijn eigen kennis moeten vertrouwen of aan anderen vragen. Als ie dit niet vraagt lijkt het me ook niet dat ie het wil weten. Ik heb al vaak genoeg dingen gezegt die me niet in dank werden genomen dus ik bemoei me ook niet meer met echt en nep.
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

gilles schreef:Jah, het is natuurlijk te zien over wie z'n item je spreekt.

Er zijn:

1.Mensen die je mening respecteren
2.Mensen die je gaan uitschelden, het niet kunnen verdragen dat je slecht spreekt over hun item.Ze willen er gewoon niet van weten dat hun item repro is.

Ok, of het repro is moet neit over een heel forum worden uitgesmeerd, als de persoon in kwestie dat wil weten zal hij daarvoor wel een topic openen.Maar als hij gewoon iets wil tonen dat repro blijkt te zijn(en jij bent er zeker van en loopt niet gewoon mee) moet dat gezegd worden over een pb'tje of mail

Maar moest niemand meer z'n mening willen geven over een bepaald object, waar gaat onze hobby dan naartoe gaan?

repro of niet, ik weet het niet?!

En mensen die na hun strijdbijl te hebben begraven nog zitten te neutn moet je gwn negeren :lol:
Volgens mij zitten we geheel op een lijn Gilles :) , helaas ben ik "te vaak" het tweede soort mensen tegen gekomen :| .
Daar komt bij komt dat het natuurlijk ook onbegonnen werk is een ieder op het world wide web te behoeden voor eventuele miskopen.
Een uitzondering op die regel maak ik dan ook nog alleen voor goede verzamelvrienden en helaas niet voor een ieder die toevallig ook lid is van een zelfde forum/verzamelgroep.
Collector of uniforms of the enemy
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

gilles schreef:
Mooyman schreef:
johan willaert schreef: Bijvoorbeeld????

Johan
Franz schreef:
Ik bedoel....

Zoals welke forums?
Doet dat in deze discussie echt ter zake?, uit eigen ervaring, discreet, weet ik dat het eens heeft geleid tot een ruzie tussen twee eigenaren van Amerikaanse fora, die tot dat moment zeer goede vrienden waren geweest.
Als dat niet terzake doet,waarom vermeldt je het dan??

Een ruzie tussen twee forum "eigenaren" is nog niet hetzelfde als 'een forum ten onder gaan'.
Want ze bestaan nog en werken nog evengoed.
Met of zonder elkaar.

Je zit gewoon uit je nek te lullen.

Zo niet.
Vertel ons dan maar welke twee forums ten onder zijn gegaan door een twist,zoals jij laat uitschijnen?
Laatst gewijzigd door Franz op 18 aug 2005, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten