Killingspree's fallschirmjäger helmet :)

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Zeg heer Franz, zullen we wel beleefd blijven want we dwaalen helemaal af. :?
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

misschien een stomme vraag maar wie is franz eigenlijk
komt hier effe binnen waaien en mengt zich meteen in een discussie die niet meteen voor hem bedoelt is !

meindert wil zeggen en dat ben ik voor de volle 100% met hem eens. als je wat te vragen / zeuren / klagen / hebt wat eigenlijk niet meteen betrekking / intressant / voor de oren ( ogen ) van andere bedoelt is. doe dat dan effe lekker achter de schermen en val er niet jan en alleman mee lastig !

nog maals terug koment op het verhaal repro of niet :

ik vind dat als je een mooie helm voor 300 euro kunt kopen die de waarheid getrouw uit ziet en fijn past op je pop, het risico ( en het geld ) te groot is om er 3000 euro aan uit tegeven en daar mee een risico te lopen dat je als nog genept word want ook echt niet alles staat in boeken maar wel veel

niels
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

En ik vind Niels, dat je je mail eens moet lezen ;)

Maarja. Ik vind de helm mooi ondanks dat ie namaak is. Iets wat nep is kan ook mooi zijn trouwens!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

zeker naar limb_burger gestuurd

stuur maar naar info@killingspree.nl

niels
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Ok even on topic dan.

Repro en origineel is als water en vuur.
En voor mij gaat dat niet samen.

My two cents.
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

killingspree schreef: ik vind dat als je een mooie helm voor 300 euro kunt kopen die de waarheid getrouw uit ziet en fijn past op je pop, het risico ( en het geld ) te groot is om er 3000 euro aan uit tegeven en daar mee een risico te lopen dat je als nog genept word want ook echt niet alles staat in boeken maar wel veel

niels
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb zelf deze helm dinsdag mogen aanschouwen en het is en blijft een mooie helm. :P

Maar tussen al die reacties over het wel of niet repro zijnde stond nog een vraag. Ik kan hem effe niet zo snel vinden en weet ook niet wie dat hem gesteld had. Sry daarvoor. Maar gebruikt die gast in de usa echte parahelmen als pot of zijn dit ook repro's? Weet er zelf weinig vanaf en vond dit wel een interessante vraag.

Gr,

Shaft
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

franz stel je anders eerst een effe voor
wie ben je wat doe je wat verzamel je en wat heb je !
hoeft niet in dit topic !

repro orgineel water en vuur kan ik me in vinden maar het ligt aan hoe en hoe het gebruikt word
mijn pop komt / staat in het museum ! waar als het echt kan iedereen met de klauwe aan kan ! ( je hebt van die figure ! )

niels
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Laat die Franz toch zeuren. Is gewoon jaloers.
Persoonlijk word ik een beetje moe van deze discussie
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

Hey gast, mooie helm!!!! :lol: De pop ziet er nu helemaal perfect uit!!! Echt mooi zo:yes:
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

haha

zeker

mijn post had ok niet achter die van jou moeten komen
jij was eerder

nee volgens mij gebruikt hij gewoon ook repro helmen maar wel van dehoogste kwaliteit !
echt een super gast is dat
ik ben aan het denken om er nog een te nemen met een andere kleur combie !

niels
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Alhoewel ik begrijp dat killingspree's financiële pijngrens de aankoop van een originele parapot verhindert, vind ik toch dat in een museum ALLEEN origineel spul thuishoort......

Een museum hoort het goede spul te tonen en indien de juiste maatregelen om diefstal en vandalisme te voorkomen niet genomen kunnen worden, moet het museum dan maar niet het duurdere spul tonen...

Ik begrijp gewoon HELEMAAL NIET dat mensen in een museum naar repro willen gaan kijken....

Trouwens, wordt er bij de mannequin in het museum aangegeven dat de helm repro is????

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

johan

je moest eens weten hoeveel nep spul er in museum rond slingert !!
als het museum nu een budget had om dergelijke aan kopen te doen was dat allang gebeurt !
de doorgaande bejaarde bezoeker ziet het er echt niet aan van de buiten kant en ik denk de kenner zelfs neit van een afstand
dan moet je hem al in de handen hebben !

nee ik ben het hier absoluut niet met je eens
ooit in overloon geweest ? dat is misschien wel voor 70 % repro
ik kan me er wel in vinden maar ben het niet met je eens !
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

Ik weet hoeveel nepspul erin musea rondslingert en daarom staan er bitter weinig musea in m'n 'must see' lijstje.....

Dat de doorsnee bezoeker het niet ziet mag voor mij geen argument zijn om fake items in een museum als echt te displayen....

Waarom verwachten we in het Louvre de echte Mona Lisa of 'Denker' van Rodin te zien, terwijl deze uniek zijn en honderden jaren oud.... Maar aanvaarden we wel dat items waarvan er vele duizenden exemplaren gemaakt zijn, pakweg een halve eeuw geleden, in repro en fake worden tentoongesteld in oorlogsmusea....

En ja, ik was in Mei nog in Overloon en ben huilend buiten gegaan..... Triestig...

Vooral dit:

Afbeelding
En dit is GEEN spiegelbeeld foto!!! 8)

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

je hebt hier een goed punt maar ik blijf bij mijn mening en daar bij is het maar de vraag of de echte monalisa daar hangt !

heb hem nooit gezien hoor maar ik denk dat ze met zo'n doek wel voorzichting zijn
niels
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

Simon schreef:sja Sander, jij valt een hele hoop mensen aan over hun items, nu word er eens iets teruggezegd, en je vat het weer te hard op...
direkt de grote midellen dan maar langs jouw kant...

erg...

terug on topic:
gebruikt die meneer ook orginele helmen?
of enkel repro?
Maar tussen al die reacties over het wel of niet repro zijnde stond nog een vraag. Ik kan hem effe niet zo snel vinden en weet ook niet wie dat hem gesteld had. Sry daarvoor. Maar gebruikt die gast in de usa echte parahelmen als pot of zijn dit ook repro's? Weet er zelf weinig vanaf en vond dit wel een interessante vraag.
was ik dus :wink:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gesloten