Killingspree's fallschirmjäger helmet :)

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

johan willaert schreef:Ik weet hoeveel nepspul erin musea rondslingert en daarom staan er bitter weinig musea in m'n 'must see' lijstje.....

Dat de doorsnee bezoeker het niet ziet mag voor mij geen argument zijn om fake items in een museum als echt te displayen....

Waarom verwachten we in het Louvre de echte Mona Lisa of 'Denker' van Rodin te zien, terwijl deze uniek zijn en honderden jaren oud.... Maar aanvaarden we wel dat items waarvan er vele duizenden exemplaren gemaakt zijn, pakweg een halve eeuw geleden, in repro en fake worden tentoongesteld in oorlogsmusea....

En ja, ik was in Mei nog in Overloon en ben huilend buiten gegaan..... Triestig...

Vooral dit:

Afbeelding
En dit is GEEN spiegelbeeld foto!!! 8)

Johan
Gebruikersavatar
Alex
Beste Signature 2007
Beste Signature 2007
Berichten: 2352
Lid geworden op: 04 jun 2005, 12:20
Locatie: hellevoetsluis

Bericht door Alex »

dat is inderdaad om te janken ja... dat ze dat zelf niet eens zien :?
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

killingspree schreef:je hebt hier een goed punt maar ik blijf bij mijn mening en daar bij is het maar de vraag of de echte monalisa daar hangt !

heb hem nooit gezien hoor maar ik denk dat ze met zo'n doek wel voorzichting zijn
niels
De echte Mona Lisa hangt daar hoor, geloof mij maar. Ik ben er geweest en heb hem gezien. Hij hangt achter een tering dikke plaat plexiglas met daarvoor een touw waar je achter moet blijven en 2 man gewapende beveiliging. EN dat alles voor een schilderijtje van 55 bij 70 cm. Overigens weten mensen die het boek 'De Da Vinci code' hebben gelezen waarom het schilderijtje zo beroemd is.

Met Johan ben ik het overigens niet eens. Ik snap Killingspree z'n keuze heel goed. Het is niet alleen het prijskaartje maar ook nog eens het enorme risico dat je loopt bij het kopen van een 'orginele'. In dit geval zou ik ook voor een replica gegaan zijn die zo dicht mogelijk bij een echte in de buurt komt. Daarnaast snap ik het ook van musea's dat ze wat replica spul hebben staan om het plaatje compleet te krijgen. Het gaat ten slotte vaak om particuliere verzamelingen die niet al te veel geld hebben. En de bezoekers gaat het toch meer om de indruk die ze krijgen in een museum dan om het feit of al het spul orgineel is, of dat er ook enkele repro's tussen zitten.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Met Johan ben ik het overigens niet eens. Ik snap Killingspree z'n keuze heel goed. Het is niet alleen het prijskaartje maar ook nog eens het enorme risico dat je loopt bij het kopen van een 'orginele'. In dit geval zou ik ook voor een replica gegaan zijn die zo dicht mogelijk bij een echte in de buurt komt. Daarnaast snap ik het ook van musea's dat ze wat replica spul hebben staan om het plaatje compleet te krijgen. Het gaat ten slotte vaak om particuliere verzamelingen die niet al te veel geld hebben. En de bezoekers gaat het toch meer om de indruk die ze krijgen in een museum dan om het feit of al het spul orgineel is, of dat er ook enkele repro's tussen zitten.


kijk deze jongen heeft het nog eens helemaal begrepen !

dat is dus perfect verwoord wat ik bedoel !

goed zo
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

killingspree schreef:

kijk deze jongen heeft het nog eens helemaal begrepen !

dat is dus perfect verwoord wat ik bedoel !

goed zo
Ik veronderstel dat dit een per ongeluk,verkeerde zinskeuze is?

Zo lijkt het alsof iedereen met een andere mening,per definitie fout zit.
Dean-
Lid
Berichten: 920
Lid geworden op: 20 feb 2005, 14:37
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Bericht door Dean- »

Franz schreef:
killingspree schreef:

kijk deze jongen heeft het nog eens helemaal begrepen !

dat is dus perfect verwoord wat ik bedoel !

goed zo
Ik veronderstel dat dit een per ongeluk,verkeerde zinskeuze is?

Zo lijkt het alsof iedereen met een andere mening,per definitie fout zit.
Of zo vat jij het op, ik lees toch iets heeel anders dan jouw. Terwijl er hetzelfde staat...
''Man hat uns zwar die welt genomen aber beim himmel hat man es nicht geschafft''
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Dat kan idd aan mijn eigen interpretatie liggen.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ik denk het wel

er staat puur en alleen dat hij mij heeft begrepen
is dat zo fout ?
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Misschien ook eens interessant: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=8757
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

johan willaert schreef:Ik weet hoeveel nepspul erin musea rondslingert en daarom staan er bitter weinig musea in m'n 'must see' lijstje.....

Dat de doorsnee bezoeker het niet ziet mag voor mij geen argument zijn om fake items in een museum als echt te displayen....

Waarom verwachten we in het Louvre de echte Mona Lisa of 'Denker' van Rodin te zien, terwijl deze uniek zijn en honderden jaren oud.... Maar aanvaarden we wel dat items waarvan er vele duizenden exemplaren gemaakt zijn, pakweg een halve eeuw geleden, in repro en fake worden tentoongesteld in oorlogsmusea....

En ja, ik was in Mei nog in Overloon en ben huilend buiten gegaan..... Triestig...

Vooral dit:

Afbeelding
En dit is GEEN spiegelbeeld foto!!! 8)

Johan
( Waar is dat ergens? :oops: Ik ga er binnenkort ook weer eens heen..)
Gebruikersavatar
Simon
Lid
Berichten: 2823
Lid geworden op: 24 dec 2003, 17:58

Bericht door Simon »

killingspree schreef:ik denk het wel

er staat puur en alleen dat hij mij heeft begrepen
is dat zo fout ?
inderdaad ik zie ook niks verkeerd...
het lijkt me meer mieren****erij :wink:
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

maar killingspree had je niet al voor dat je de helm had al gezegd dat je geen originele zou nemen maar een repro? Vanwaar deze hele discussie??
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

ja hoor

dat had ik gezegt
pagina 2 van deze topic en volgens mij ook al eerder ergens ! :D

niels
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Man, wat een slap ***** allemaal weer hierzo, is gewoon een harstikke mooie pot, die (vind ik), die haast niet van echt te onderscheiden is! Feli met je aanwinst.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

ja dat bedoel ik in een ander topic al voordat je dit topig maakte. Dus snap dit niet helemaal aangezien je al vermeld had dat je voor repro ging
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gesloten