Duits hof verbiedt Hess-herdenking

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

MARKET GARDEN schreef:

Ik denk dat dit toch een heikel punt blijft, ik vind het recht op vrijheid van meningsuiting zwaarder wegen dan de kans dat iemand zich (terecht overigens) beledigd voelt...........
Maar dat is weer het mooie van onze samenleving, je mag er allemaal anders over denken.
Helaas is het niet een iemand, maar het zijn miljoenen mensen over de gehele wereld die zich hierdoor beledigd voelen.

Vrijheid van meningsuiting is zeer belangrijk, maar ook daar zijn grenzen aan verbonden en zeker als het miljoenen levens gekost heeft.

mijn mening
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Skylighter schreef:
MARKET GARDEN schreef: maar is het verboden om extreem-rechts te zijn?
Nou...ik zou er in ieder geval niet trots op zijn :roll: .
Extremen zijn nooit iets om trots op te zijn, extreem links, rechts, fundementalistische moslims, dierenrechten activisten enz.
Maar zoals ik al zei, extreem zijn is niet verboden.
De waarheid komt met de jaren
MARKET GARDEN
Lid
Berichten: 470
Lid geworden op: 12 aug 2005, 09:51
Locatie: Nijmegen

Bericht door MARKET GARDEN »

Shaft schreef:
MARKET GARDEN schreef:

Ik denk dat dit toch een heikel punt blijft, ik vind het recht op vrijheid van meningsuiting zwaarder wegen dan de kans dat iemand zich (terecht overigens) beledigd voelt...........
Maar dat is weer het mooie van onze samenleving, je mag er allemaal anders over denken.
Helaas is het niet een iemand, maar het zijn miljoenen mensen over de gehele wereld die zich hierdoor beledigd voelen.

Vrijheid van meningsuiting is zeer belangrijk, maar ook daar zijn grenzen aan verbonden en zeker als het miljoenen levens gekost heeft.

mijn mening
Communisme, of in iedergeval de uitvoering zoals b.v. Stalin, Pol Pot e.d. eraan hebben gegeven heeft veel meer slachtoffers gekost en mag zonder problemen zijn mening uitdragen en zelfs aan verkiezingen deelnemen N.C.P.N. bijvoorbeeld
De waarheid komt met de jaren
werner vuijk
Lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 13 aug 2005, 17:27
Locatie: den haag

Bericht door werner vuijk »

Jullie hebben het over (...) jongeren, weten die jongeren dan wel waar ze het over hebben. Hebben ze die tijd bewust meegemaakt. Hebben ze boeken gelezen over WO2.
En dan niet die geromantiserende boeken.
Dus ze kaarten hun problemen aan die van deze tijd zijn.
Dat is toch niet verboden. Alleen moeten ze uitkijken over de leuzen die men roept of de kleding die men aantrekt, daaruit spreekt dat wat men echt bedoeld. Dus ze hoeven niet in 3-delig grijs te lopen.
Men provoceert ook dan mag toch tot op zekere hoogte.
Plaats reactie