Je Nieuwste aankoop - Deel 4

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

deze morgen gekocht
Afbeelding
Afbeelding
K98 van 1937 , nr. gelijk en in mooie staat
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Roel en Mooyman, gefeliciteerd 8)


Edgar, leuk pistool. Waarvoor dient juist die aluminium(?) dop, schuift die over de loop om er geen vuil in te laten komen?


Hier één van mijn laatste aankopen.

Wehrpass van Erich Stengels, die in 1940 als 32-jarige infanteriesoldaat de veldtocht in het Westen meemaakte. Ik heb hem gekocht omdat deze man door mijn dorp moet gepasseerd zijn. Als Schutze in het 456ste infanterieregiment ging hij mee in de aanval op de Maas- en Peelstellingen in Nederland, via vesting Antwerpen over de Schelde, zo naar het kanaal Gent-Terneuzen, de Leie, dan naar Frankrijk met de slag om Duinkerken. Voor zijn acties in mei 1940 werd hij niet gedecoreerd maar wel gepromoveerd tot Gefreiter. Hij bleef in 1940-41 bij de bezettingstroepen in Frankrijk maar stierf in maart 1941 door een griep en longontsteking tijdens een verlof thuis. (lijkt me wel verdacht, wie weet dook hij misschien onder?)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Mooi Allemaal!!! :yes:
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Mooie aanwinsten allemaal!

Tim die Wehrpas is ook nog in een zeer mooie staat zo te zien! En het meeste is nog redelijk goed te lezen, mooie aanwinst!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Stravers schreef:Mooie aanwinsten allemaal!

Tim die Wehrpas is ook nog in een zeer mooie staat zo te zien! En het meeste is nog redelijk goed te lezen, mooie aanwinst!
Daan, je bent echt wel geobsedeerd door de staat he :lol:

btw, waneer zien we jouw nieuwe aanwinst hier? :evil:
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Giel schreef:
Stravers schreef:Mooie aanwinsten allemaal!

Tim die Wehrpas is ook nog in een zeer mooie staat zo te zien! En het meeste is nog redelijk goed te lezen, mooie aanwinst!
Daan, je bent echt wel geobsedeerd door de staat he :lol:

btw, waneer zien we jouw nieuwe aanwinst hier? :evil:
:lol: 8) Als ik ze binnen heb 8) (2 - 4 weken :()

En tuurlijk vind ik de staat belangrijk, zo goed mogelijk zodat andere een beter beeld krijgen van hoe het toen gebruikt is. Maarja is niet met alle items natuurlijk, zijn altijd uitzonderingen he.

Hehe en wanneer komt jouw nieuwe aanwinst hier te staan :P
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Stravers schreef:
Giel schreef:
Stravers schreef:Mooie aanwinsten allemaal!

Tim die Wehrpas is ook nog in een zeer mooie staat zo te zien! En het meeste is nog redelijk goed te lezen, mooie aanwinst!
Daan, je bent echt wel geobsedeerd door de staat he :lol:

btw, waneer zien we jouw nieuwe aanwinst hier? :evil:
:lol: 8) Als ik ze binnen heb 8) (2 - 4 weken :()

En tuurlijk vind ik de staat belangrijk, zo goed mogelijk zodat andere een beter beeld krijgen van hoe het toen gebruikt is. Maarja is niet met alle items natuurlijk, zijn altijd uitzonderingen he.

Hehe en wanneer komt jouw nieuwe aanwinst hier te staan :P
Ze hebben me gezegt dat ik niets meer op voorhand mag zeggen over nieuwe aankopen. :lol:
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Prachtige K98 Luc!

en Tim, prachtig!
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

Prachtige aankopen allemaal!! :cheer:
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Tim
Lid
Berichten: 1966
Lid geworden op: 02 nov 2002, 13:47
Locatie: Gent
Contacteer:

Bericht door Tim »

Stravers schreef:[En tuurlijk vind ik de staat belangrijk, zo goed mogelijk zodat andere een beter beeld krijgen van hoe het toen gebruikt is. Maarja is niet met alle items natuurlijk, zijn altijd uitzonderingen he.
De staat is natuurlijk erg belangrijk, en bepaalt voor een groot stuk de waarde. De meeste stukken zie ik het liefst in gedragen conditie, zoals helmen en uniformen. Maar voor foto's en documenten gaat dit niet op :wink:

Het is wel begrijpelijk dat deze wehrpass nog in bijna perfecte staat is: hij werd al begin 1941 naar zijn weduwe gestuurd, waar hij wellicht wat beter opgeborgen lag dan mocht hij nog meegereisd zijn naar het Oostfront :wink:
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

sander vw schreef:
Mooyman schreef:Bijzonder mooie aankoop Roel, nu nog een rijbroek, schirmmutze of schuitje.
Veel uitrusting hoef je hem niet "mee te geven" een zweidorn, kaartentas en holster volstaan.

dan zijn we al met 3 :D

Afbeelding
He, loopt hier iemand met mijn foto te "klooien" :wink: :lol: , de een denkt iets te zien, kijker, en de ander belt meteen om versterking :lol: .
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

Bijzonder mooie aanwinsten Luc en Tim 8) 8) , op deze manier krijg je een "overdaad" aan K98's in de verzameling Luc, tijd om er een weg te doen :wink: :) .

Ben vandaag dan toch maar even naar de beurs in Duiven gegaan en vond daar verschillende dingen.
Maar iets waar ik het meest tevreden mee ben is een origineel kinbandje voor de stahlhelm, iets waar ik dan ook al meer dan twee jaar naar op zoek was :) .
Verder kocht ik een mooi paar manschappen laarzen, wel is waar verzoold maar voor op de pop prima, en een mooie holle algemeinesturm abzeichen, om de onderscheidingen van bovenstaande major compleet te maken.
Collector of uniforms of the enemy
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

Mooyman schreef:Bijzonder mooie aanwinsten Luc en Tim 8) 8) , op deze manier krijg je een "overdaad" aan K98's in de verzameling Luc, tijd om er een weg te doen :wink: :) .

Ben vandaag dan toch maar even naar de beurs in Duiven gegaan en vond daar verschillende dingen.
Maar iets waar ik het meest tevreden mee ben is een origineel kinbandje voor de stahlhelm, iets waar ik dan ook al meer dan twee jaar naar op zoek was :) .
Verder kocht ik een mooi paar manschappen laarzen, wel is waar verzoold maar voor op de pop prima, en een mooie holle algemeinesturm abzeichen, om de onderscheidingen van bovenstaande major compleet te maken.
blijven dromen Mooyman , blijven dromen :lol:
Gebruikersavatar
Mooyman
Lid
Berichten: 3061
Lid geworden op: 14 okt 2003, 12:37
Locatie: O(o)st-Friesland

Bericht door Mooyman »

luc schreef:
Mooyman schreef:Bijzonder mooie aanwinsten Luc en Tim 8) 8) , op deze manier krijg je een "overdaad" aan K98's in de verzameling Luc, tijd om er een weg te doen :wink: :) .

Ben vandaag dan toch maar even naar de beurs in Duiven gegaan en vond daar verschillende dingen.
Maar iets waar ik het meest tevreden mee ben is een origineel kinbandje voor de stahlhelm, iets waar ik dan ook al meer dan twee jaar naar op zoek was :) .
Verder kocht ik een mooi paar manschappen laarzen, wel is waar verzoold maar voor op de pop prima, en een mooie holle algemeinesturm abzeichen, om de onderscheidingen van bovenstaande major compleet te maken.
blijven dromen Mooyman , blijven dromen :lol:
Het is helaas het enigste wat mij rest :cry: :wink: :) .
Collector of uniforms of the enemy
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Mooyman schreef:
sander vw schreef:
Mooyman schreef:Bijzonder mooie aankoop Roel, nu nog een rijbroek, schirmmutze of schuitje.
Veel uitrusting hoef je hem niet "mee te geven" een zweidorn, kaartentas en holster volstaan.

dan zijn we al met 3 :D
He, loopt hier iemand met mijn foto te "klooien" :wink: :lol: , de een denkt iets te zien, kijker, en de ander belt meteen om versterking :lol: .
wat moet die van Roel dan doen :P Owja, de versterking opzich :D
Gesloten