Mijn beurt om te brainstormen.

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Ja.
Dat is een goed idee van Roel.
Maar hoe groot moet het stukje dan zijn???
IK kan eventueel beginnen met het boek de geschiedenis van de Hitlerjugend van Brenda Ralph Lewis (D-MMIII-0001-357)

Bjorn.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Zoals Roel nou een stukje heft geschreven komt vrij veel overeen met zoals ik het in gedachten had. :)

Ik stel dan ook voor dat iedereen die iets wil schrijven zich houd aan onderstaande punten, mits iemand hier iets op tegen heeft.
>Plaatje van de kaft<

Titel:
Ondertitel:
Oorspronkelijke titel indien van toepassing:
Schrijver:
Uitgever:
ISBN:
Taal:
Blz:
Moeilijkheidsgraad: (Cijfer van 1 makkelijk – 10 moeilijk)
Kernwoorden: (die in de zoekmachine gebruikt kunnen worden voor dit boek als resultaat)
Korte Beschrijving van de inhoud:
Mening: (Eigen mening in woorden)
Cijfer: (Het cijfer van 1 slecht -10 supergoed dat je het boek geeft)
Aanschafprijs: (Ligt misschien iets moeilijk omdat prijzen snel kunnen veranderen, maar toch fijn voor diegene di een boek aan willen schaffen)
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

die moeilijkheidsgraad zou ik alleen maar vermelden bij de lijst voor kinderen.
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

antwerpx schreef:die moeilijkheidsgraad zou ik alleen maar vermelden bij de lijst voor kinderen.
Haleu.. en ik dan, ik heb thuis ook een boek liggen over rotterdam, dat ik toch echt nooit van mijn leven gelezen krijg.. Ik zou dus bij alle boeken blij zijn met een moeilijkheidsgraad.

Michel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

De aanschafprijs erbij vind ik een beetje overbodig.

Sommige boeken zijn nu niet meer te koop, andere heb ik in 2de hands boekenwinkeltjes gekocht.
De prijs daarvan kun je dus eigenlijk niet te weten komen en is dus overbodig en onnodig.
Als de kinderen dat boek willen hebben gaan ze maar naar de bieb, of je zet het ISBN nummer erbij, zodat ze zelf naar de boekenwinkel kunnen om het zelf te vragen.

Maar dat is mijn mening erover.

Bjorn.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Als er een AVI -niveau bij staat zouden we dat kunnen vermelden.

(in plaats van niveau voor kinderen)
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Miesjel
Lid
Berichten: 3050
Lid geworden op: 07 dec 2003, 20:02

Bericht door Miesjel »

Ik zij al dat de prijs misschien toch wat onhandig is dus die misschien toch wel beter weggelaten kan worden.

Verder wil ik nog even zeggen;

Pas bij de opheffing van de bibliotheek bij mij op de hoek heb ik voor een paar euro een boek over rotterdam in de tweede wereldoorlog kunnen kopen. Ik heb in de bieb alleen door het boek kunnen bladeren enz.. Thuis aangekomen wil ik enthousiast gaan lezen in het boek, blijkt het boek gewoon voor mij (en ik denk voor vele van jullie want het boek is ECHT moeilijk) praktisch onleesbaar. Ik ga niet moeilijk doen om die paar euro maar ik vind het toch wel jammer. Als ik vantevoren in een recensie gelezen had dat het boek zo moeilijk was had ik me toch een paar euro en veel moeite kunnen besparen.

misschien dat er om deze reden toch een moeilijkheidsgraad bij kan..?

Doe het anders speciaal voor mij :P

Btw. Er kan toch beter te veel dan te weinig informatie bij staan he, het is toch per persoon verschillen welke informatie hij/zij zal gebruiken..

Miesjel.
Voor elk probleem is er een oplossing, dus dat is het probleem niet.
De oplossing, dat is het probleem.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

We kunnen de moeilijkheids graad ook anders weer geven,

Voor Kinderen tot 10
Voor kinderen tot 15
Voor jeugd tot 18
Voor volwassenen
Voor volwassenen die al kennis over het onderwerp hebben

etc slechts een klein voorbeeldje!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Ik zou het laten terugkomen in de beoordeling; een cijfer met een argumentatie. Zo'n boek over Rotterdam kan bijvooreeld een 3 of 4 krijgen; interessant onderwerp en nuttige informatie, maar te ingewikkeld voor de gemiddelde lezer; meer iets voor de expert.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Ik denk niet dat een boek een laag cijfer moet krijgen omdat het moeilijk is. Het kan juist heel goed te lezen zijn voor iemand die er meer van weet. Bij 1 van de beste en meest interessante boeken die ik heb gelezen (over een ander onderwerp) stond vaak vermeld in recencies dat je achtergrondkennis nodig had. Die had ik en het was een erg goed boek. Er is een site waar uitleg staat over werkstukken en die gebruiken een andere indeling, iets met eenvoudig, goed leesbaar, leesbaar, moeilijk leesbaar.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Het probleem is eerder dat niet iedereen het boek op dezelfde wijze inschat.

Als we nu een landelijke standaard aanhouden (avi)?
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Is avi niet alleen voor kinderboeken? Voor kinderboeken lijkt avi mij ook het handigste.
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Idd, alleen voor kinderboeken.

De vraag is dus of je voor volwassenen het niveau wil gaan beoordelen. Ik weet zeker dat als ik een boek laat lezen door 10 mensen, ik ook 10 verschillende beoordelingen krijg. Want ieder leest het op zijn eigen niveau.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Bericht door okke »

Als geregistreerde leden een cijfer kunnen geven en bij de beschrijving komt het cijfer met tussen haakjes het aantal uitgebrachte cijfers dan geeft dat een goed gemiddelde.

Cijfer: 6,75 (4 reacties)
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn!

Echter zijn we wel afhankelijk van software en het ziet er naar uit dat we het zelf moeten gaan programmeren. Ik ben al dagen aan zoeken en ben nog niets fatsoenlijks tegen gekomen.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Plaats reactie